Voorlezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zustertje2015, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik hoor vaak "Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen".

Nu vraag ik mij af, wat is vroeg genoeg??

Wanneer zijn jullie begonnen met een verhaaltje voor te lezen voor het slapen gaan??

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier is ze nu vier maanden, maar het is nog niet voor het slapen gaan. Het is meet saampjes een prentenboek door kijken.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik lees nu sporadisch wat voor uit walt disney boeken maar niet zo vaak en ook mijn zoon is nu 4 maanden.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij lezen sinds 3 maand ong elke avond John voor

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    ik lees haar nu al voor en ze is pas 7weken haha! ze snapt er nog niks van natuurkijk maar word er wel rustig van:)

6. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Wij hebben haar ook bijna vanaf het begin voorgelezen. Ook om zo een vast ritme 's avonds ze hebben. En nu is ze gek op boeken :D.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier lees ik 's avonds echt voor, overdag kijken we vaak samen in boeken met plaatjes.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vanaf een maand of 3 toen ze een echt een avondritueel kregen ben ik gaan voorlezen. De jongste lees ik nog geen echt verhaaltjes voor natuurlijk maar we hebben van die stevige boekjes met 1 plaatje op elke bladzijde en dat vind ze prachtig om naar te kijken.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Och al heel snel.. Met een paar weken ofzo. Maar hier is het nog niet voor het slapen gaan, meer tussendoor.

10. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hier ook al heel snel. Hij snapt er geen reet van, maar ik vind voorlezen zo leuk, en hij luistert echt heel aandachtig.
    Het schijnt heel goed te zijn voor de spraakontwikkeling!

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Het is ook goed voor kinderen waarvan het een verhoogde kans heeft om dyslexie te hebben. Zoals hier dus ;)

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ehm, mijn zoontje is net 3 (jaar, niet maanden of weken :p) en we doen het nu een paar maanden voor het slapen gaan. Daarvoor vaak genoeg geprobeerd, maar hij kon er eerder nog niet naar luisteren.
    We 'lezen' zat boekjes hoor, elke dag wel een paar. En hij is met z'n spraak juist heel snel...

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ze heeft van Sinterklaas een 365 verhalen boek gekregen. Een verhaaltje voor elke avond. Ze geniet er zichtbaar van en gaat nu regelmatig met een boekje zitten en.brabbelt wat.
    Ze was toen zo'n 4maand, maar we lezen al voor vanaf dat ze een maand of drie was.

14. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha, nou ik had allemaal van die wilde plannen. Begon ook al zo voor 6 maanden met voorlezen, maar madammetje heeft nooit langer dan een paar seconde bij me willen zitten voor een boekje. Nu is ze bijna 20 maanden en komt ze met een boekje naar me toe dat ik dan tot in den treure moet blijven voorlezen. Haar spraakontwikkeling is ook prima hoor, volgens mij is ze ook redelijk vlot.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Voorlezen voor het slapengaan is hier vanaf ca. 11 maanden. Dat verving toen overdag de borstvoeding voor 't slapengaan.
    Eerder lazen we wel samen boekjes tussendoor. Nu lezen we standaard voor het slapengaan en tussendoor komt ze ook regelmatig met boekjes aan.

16. Maia

Maia Niet meer actief

hier vanaf een paar maanden begonnen eigenlijk. nog niet echt voorlezen, maar meer plaatjes kijken en benoemen en veel liedjes zingen en versjes opzeggen en gewoon je kindje volgen, zij 'lezen' een boek nog niet van links naar rechts maar zien gewoon wat zij interessant vindt. Ik heb hier een meisje dat gek is van voorlezen, kan niet vaak genoeg.

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier met 1 jaar gaan voorlezen voor het slapen, maar omdat hij dit dan niet wilt, zijn we gestopt en proberen we overdag een boekje te lezen. Maar zoontje wilt alleen zelf lezen en zodra wij voor willen lezen, dan slaat hij het boek weg of neemt het boek mee naar een plek waar hij dan zelf gaat lezen.

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze dreumes vond "voorlezen" heel leuk als baby, maar ze vond het vooral leuk de pagina's om te slaan. Ik kon haar niet bijhouden met lezen ;) meestal probeerde ik tussendoor even snel wat dingen te benoemen, voordat ze verder bladerde ;)

Wij lazen niet voor het slapen gaan, want ze werd er onrustig van. Als ze moe was, was ze moe en moest ze gewoon snel naar bed. Het avondritueel was dus vrij kort.

Pas toen ik merkte dat ze een beetje stil kon zitten, zijn we voor het slapen gaan gaan lezen. Ze was toen iets van 1,5.

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Toen onze dochter een maand of 4 was, maar niet voor het slapen gaan. Ik had knisperboekjes, voelboekjes, vormenboekjes, etc. Volgens mij gingen we echt voorlezen vanaf een maand of 9.

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    niet speciaal voor t slapen soms ook om ff tussendoor te rekken :) vond t vanaf 5 maanden enooorm leuk! en steeds leuker!!

Deel Deze Pagina