puckababy werkt of niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joel, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

puckababy helpt t echt?

1. ja

2. nee

3. beetje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    heb een vraagje

willen mis. pucka baby aanschaffen maar zag de referenties maar is t echt zon fijn ding. ?
    en als je wil zou je dan aan willen geven wat ze eerst deden en nu beter

groetjes

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #2 yinte, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
    hier werkte hij meer dan super!

mijn zoon had door een turbo bevalling teveel druk op zijn hoofd gekregen waardoor hij heel erg schokte in zijn slaap en daardoor vaak elke 10 minuten wakker werd. dat resulteerd in overmoeidheid en absoluut niet meer kunnen slapen en huilen huilen huilen en daardoor weer niet kunnen eten en zo kom je in een neerwaardse spiraal.de bostvoeding lukte niet ondanks het afkolven want hij ahd geen fut om goed aan te happen en te blijven doorzuigen. de fles lukte niet eens meer. hij was veel te moe.

ik vond strak inbakeren vreselijk en de puckababy ook doodeng. ik heb hem 3 keer erin gehad en durfde hem halverwege niet verder dicht te doen. toen door de zuren appel heengebeten en hem erin gelegd en te slapen gelegd. hij sliep binnen 10 minuten anderhalf uur dronk toen zijn flesje al voor de helft leeg ipv van 10 slokjes om weer weg te zakken. daarna sliep hij de rest van de middag en at veel beter en vanaf die tijd ging het beter en beter. na een half jaar ging hij rollen en moest hij eruit. dat was een week moeilijk, en hij was heel boos. maar nu slaapt hij zonder de schokken sinds die tijd in een slaapzak. ik wist ook dat het probleem van mijn zoon na een half jaar weg zou gaan. dus het kwam goed uit dat hij wat later ging rollen voor hem. ik kan het je dus zeer aanraden.

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    oooo ik ben zo blij met de puckababy!
    ons meisje is zooo druk in haar slaap dat ze zichzelf en uiteindelijk ook ons wakker houdt
    dus op aanraden van een vriendin de puckababy besteld en was er net als jij een beetje sceptisch over maar wat ben ik blij met dat ding.
    de eerste 2 weken (zonder de puckababy) sliep ze hooguit 3 uurtjes snachts en overdag bijne helemaal niks. de 1ste dag met puckababy sliep ze overdag meteen 4 uur en de nachten van 23.30 tot 6 uur!
    nu zelfs van 22 tot 6.30 en wat vind ik het een uitkomst hoor.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier hielp hij niet. Ik vond het ook maar een eng ding, maar heb hem een week gebruikt. Dochter raakte er alleen maar meer van overstuur en probeerde zich uit alle macht los te worstelen.
    Waarschijnlijk hielp hij niet, omdat de oorzaak voor dochter's onrust bij haar reflux lag.

5. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben er vreselijk veel baat bij gehad!! Ons kindje wou niet in zijn bedje slapen altijd in de arm, tot ik de Puckababy aanschafte. Ik wist niet wat me overkwam en had gewoon tijd voor mezelf!!

Ik zou het zeker proberen!!

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hierzelfde positieve verhaal, heel erg schokkerig met z'n handjes en de 1e nacht in de puck gelijk doorgeslapen van 23.00 tot 6.0 :)

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij vonden de Puckababy ook een heerlijke uitvinding. Het biedt kindjes veel geborgenheid. je kunt veel info lezen op hun eigen site. www.puckababy.com .

Onze dochter (heet toevallig Puck :p) heeft vanaf twee weken in de Puckbaby gelegen en heeft de piep, mini en de bag gehad en slaapt nu in de summer.

Voor ons niets anders dan puckababy :D

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 2 weken haar erin gelegd en ze sliep gelijk een stuk beter. Ze werd anders steeds wakker van haar maaiende armpjes. Ze heeft er t/m 3 maanden ingelegen. 2 maanden in de piep en 1 maand in de mini en toen in een gewone slaapzak geprobeerd.
    Ik had 'm trouwens via marktplaats gekocht en heb 'm nu uitgeleend en diegene is er ook erg tevreden over.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ben er zelf ook erg tevreden over. Sven was ook altijd zo onrustig. Hij sloeg zichzelf met zijn armpjes weer wakker.

Toen ik merkte dat wanneer hij overdag in de box in slaap viel hij niet meer zo met zn armpjes maaide ben ik gaan afbouwen. Ik ben dus niet overgestapt naar de mini.
    Het afbouwen ging perfect en ik heb nu een superslaper!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben ook tevreden over de puck. Onze dochter zetten het op een krijsen als ze ingebakerd werd en ik vond de puck een mooie middenweg. Ze heeft heel veel moeite met in slaap komen en in slaap blijven. Als ze eenmaal slaapt, mept ze zichzelf 9/10 keer weer wakker en beginnen we weer opnieuw. Met de puck voorkomen we dit en slaapt ze door voor een paar uur. Ook lijkt ze makkelijker in slaap te vallen. Dit is overigens alleen 's nachts, want helaas lijkt de puck overdag niet werken en wil ze alleen op schoot slapen.

Overigens ben ik sinds zaterdag weer begonnen met inbakeren mbv de pacco en hierdoor slaapt ze nog beter en zelfs overdag lukt het nu om haar voor 20 minuutjes in haar bedje te laten slapen (dat was ons sinds ze twee weken oud is niet meer gelukt). De overgang van puck naar inbakeren levert geen krijspartijen op. Ze heeft op deze manier toch wat meer kunnen wennen aan het gebrek van bewegingsvrijheid.

Ik weet niet wat het probleem is, maar ondanks dat ik erg tevreden ben over de puck, had onze dochter grover geschut (de pacco) nodig. Als je het af kan met de puck zou ik zeker daarvoor gaan, want vind deze toch wat prettiger dan strak inbakeren. Ik heb desondanks toch 'ja' gestemd, want het is een superuitvinding!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier gaf de Puckababy nog veel te veel maaivrijheid waardoor hij helemaal in paniek raakte.
    Ik denk dat het aan het kind ligt of het werkt.
    Mijn zoontje had alleen baat bij klassiek inbakeren met de armpjes strak langs zijn lijfje.

12. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier werkt het super, huilt niet langer dan 5 minuten als ze al huilt, als ik haar erin leg en ik rits m dicht is ze eigenlijk meestal gelijk al stil, speentje in de mond, handjes gaan wel omhoog om haar gezicht aan te raken en dan slaapt ze zo.
    heb overigens wel de mini, maar ze is lang en rond de 5 kilo, ze draagt al maat 62 en ik kort m kort in met het koortje..

dus ik zeg DOEN!

13. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier zorgde de puckababy of de woombie voor heerlijk slapen.
    Ze sliep heel kort omdat ze zich steeds wakker sloeg met haar armen.
    Nadat ik haar daarin heb gedaan sliep ze langer achter elkaar.

Sinds 1.5 maand slaapt ze er niet meer in, maar das omdat ze zich al ging omrollen en er dus niet meer in mag.
    Maar ze blijkt een buikslaper te zijn en dus slaapt ze gelukkig nog steeds goed.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ons zoontje heeft nog teveel bewegingsvrijheid erin. Dus ben hem nu strakker aan het inbakeren. Hoop wel dat ik er een keer vanaf kom, want viind het wel een zielig gezicht!

xxx

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier zijn we ook ééééérg blij met de puckababy!

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij de meeste kindjes gaan de problemen rond een half jaar weg of worden minder. dat is ongeveer ook de tijd dat ze gaan rollen
    ( sommige eerder) en dan mag je zowieso niet meer inbakeren.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier ook meer dan tevreden erover! We hebben wel gelijk de grotere versie gekocht! Deze deed het prima, in de winkel geprobeerd, de kleine versie zou al snel te klein zijn geworden en deze gebruikt hij nu nog als slaapzak! :)
    met een week of 12 kon hij ook zijn armpjes weer vrij hebben met slapen, toen had hij er al meer controle over!
    hier zeker een aanrader! :D

18. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook super tevreden en blij met de Puckababy. Aaron heeft er in gelegen tot hij 4 maanden oud was.

19. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    wow thanks voor reacties had ik niet verwachjt
    nou ben benieuwd dan. ga hem donderdag halen en uitproberen van vriendin en anders koop iker zelf een.

20. esmeralda87

16 aug 2010
    41
    0
    0
    inpakster bij een auberginekwekerij
    Steenbergen NB
    hooi

hier ook een ontzettende fijne ervaring met de puckababy
    ons mannetje sloeg zn eigen elke x wakker of hij sloeg zn tut uit zn mond en de kraamverzorgster kwam er mee omdat miss. aan te schaffen onwijs blij er mee
    vind ik fijner als ikbakeren in de puckababy kunnen ze nog een beetje bewegen

groetjes esmeralda

Deel Deze Pagina