Hoe gaat het nu bij jou? Hou je het nog een beetje vol? Na al mijn wanhoopsverhalen van de afgelopen dagen heb ik positief nieuws! We hebben eindelijk een echte doorbraak. Ik ben gisteren weer begonnen met inbakeren met de pacco. De eerste keren dat ik het deed (weken geleden), was het een drama, maar nu reageerde ze erg goed op. Ze heeft een minuut heel hard in mijn armen gehuild en daarna was het over. Ze heeft in totaal twee uur in haar bedje gelegen en heb haar maar 5 keer hoeven troosten. Verder is ze stil geweest, terwijl het normaal het erg hard brullen is zodra ik twee stappen heb gezet. Als ze huilde was het ook meer jengelen dan echt huilen. Vandaag weer twee keer gedaan en het ging weer goed. Echt slapen doet ze niet (hooguit 20 minuutjes), maar ze moet misschien ook nog alleen leren slapen? Ze was vandaag in ieder geval erg vrolijk, dus echt erg lijkt ze het niet vinden. Angela hadden jullie inbakeren al weleens geprobeerd?
Ik heb het vandaag ook vanochtend gedaan en dat ging inderdaad beter dan later op de dag. Deze houden we erin ! Ik leg haar inderdaad wakker weg, zodra ze gaapt of wegkijkt. Ik heb een vast bedritueel en dat heeft ze al goed door. Zodra ik samen met haar de gordijntjes dicht doe, begint ze al wat bedenkelijk te kijken .
Hier precies hetzelfde, nadat wij nexium kregen via de kinderarts verdwenen de slaapproblemen als sneeuw voor de zon.
Even een kleine tip m.b.t het inbakeren. Houdt er rekening mee dat ze een terugval kan krijgen als ze goed is uitgerust. Dan kan ze weer even meer gaan huilen. Bij mijn oudste duurde dit ongeveer een week en toen ging het slapen weer goed. Mocht dit gebeuren blijf gewoon nog even inbakeren en denk niet meteen dat het nu niet meer werkt. Misschien weet je dit al maar ik wist dit toen der tijd niet en dacht echt dat alles weer van voor af aan begon.
Hier slaapt mevrouw overdag nog steeds op schoot. Zodra ik haar weg leg is ze binnen een paar minuten weer wakker en gaat ze huilen. als we hier niet op reageren maakt ze zichzelf helemaal overstuur. Ik kan haar dan niet laten liggen. Ik wil niet dat mijn meisje huilt. Dus maar weer op schoot en pink erin. Die pink die pink.... Als ze hierop kan tutten is het goed. Hoop dat we dit kunnen afleren voordat ik weer aan het werk moet. Ze wil heel graag tutten en als ik haar dus inbaker gaat ze finaal over de flos. (moet zeggen dat het al weer even is geleden dat ik dit gedaan heb) Ze wil ook geen tutje alleen onze pink. Daarom zijn we zo gebonden aan haar.... Heb nu prematuur tutje besteld. Die zijn kleiner en lijken misschien meer op een pink. Dit maar weer proberen... Het is zo frustrerend dat ze alleen zo in slaap kan komen en zo blijft slapen. Ze moet erbij zijn. Wel fijn Trees dat het bij jullie al wat beter gaat! Er moet wel vooruitgang in gaan zitten anders breekt het op he!
Frustrerend dat er bij jullie geen vooruitgang in zit. Hoe oud is jullie baby nu? Hier is het ook nog nooit gelukt om haar slapend weg te leggen. Ze lijkt diep in slaap, maar zodra ze ligt wordt ze direct wakker. Ik heb nu een nubyspeen gekocht. Deze zou iets meer op de techniek van borstvoeding lijken. Ik laat wel even weten of het hier helpt. De prematurenspeen werkt hier helaas niet. Het inbakeren was hier weken geleden ook een drama. Ze raakte compleet hysterisch. Nu plotseling niet meer! Heel vreemd. Ons meisje slaapt nu met inbakeren 15-20 minuten maximaal. Langer lukt niet en ze is nu allesbehalve uitgerust. Ik denk dat ik het maar weer om-en-om ga doen. Slaapje in bed, slaapje op schoot/draagdoek, slaapje in bed etc. Kan ze toch aan haar bedje wennen en wie weet dat er ooit een moment komt dat ze voorbij de 20 minuten gaat. Heel begrijpelijk dat je haar niet overstuur laat huilen. Doen wij ook niet en denk dat het ook hartstikke onveilig voor een baby voelt als ze huilend en alleen in haar bedje ligt. Het is de bedoeling dat ze haar bedje ooit als een fijne en veilige plek gaat beschouwen en huilen werkt daar niet echt aan mij vind ik.
Wij hebben de eerste drie maanden hetzelfde meegemaakt. Iedere keer als ze sliep en we haar in haar bedje wilden leggen werd ze wakker. Het kan namelijk ook zijn dat ze op een gegeven moment zo moe is dat ze niet meer kan slapen. Het heeft bij ons zo'n 3/4 maanden geduurt We hebben vanalles geprobeerd, maar misschien heb jij er wat aan: - Bedje voorverwarmen met kruiken, zodat ze niet van je warme armen op een koud matrasje komt - In het reiswiegje van de wandelwagen laten slapen (wat meer geborgenheid) - Evt. gaan wandelen tot ze in slaap valt en dan laten liggen - Uit wanhoop hebben we een buikdrager gekocht en ze daar in laten hangen. Uiteindelijk was dat het fijnst, want dan kan je zelf nog wat doen.
Vandaag heeft ze een ontzettende slaapdag!! Weet niet wat me overkomt!! Misschien zit ze al in haar 8 weken sprongetje? Ze is aankomende donderdag 6 weken maar 10 dagen te laat geboren... Vanacht om 4 uur de fles, om 5.15 in slaap gevallen en geslapen tot 9.30! Toen lekker in badje gedaan en geslapen van 11.45 tot 12.30 Toen geslapen van 13.30 tot 14.20 daarna weer geslapn van 16.00 tot 18.30 Nu weer van 19.15 tot.???? Dat belooft waarschijnlijk niet veel goeds voor de nacht.... Hou m'n hart vast!! Ze kan zo wel lekker even bijtanken! Hoop dat ze het gevonden heeft, vanacht goed slaapt en morgen weer zo'n dagje heeft! Duim voor me AUB!! Ik heb Vrijdag een afspraak bij de dokter. Wil het toch even hebben over evt. reflux. Ze is zo onrustig tijdens de fles en drinkt m vaak niet helemaal leeg. Ze weegt nu alweer dik 5 kilo en krijgt 150cc om de 4 uur. Zo'n flinke tante moet dat toch makkelijk op kunnen volgens mij..
Angela, Mijn zoontje sliep de nacht altijd beter als hij ook op de dag veel en goed sliep. Ik duim voor je dat jullie bij kunnen tanken! eerste keer inbakeren was hier ook schreeuwen was maar goed dat ik het niet hoorde en dat we bij vrienden waren die ons hielpen. Na 10 minuten gaan kijken en getroost met een pink en toen speen erin en hij heeft heerlijk liggen tukken. Diezelfde nacht voor het eerst helemaal doorgeslapen en een nieuw record met uitslapen. Inmiddels ervan af en slaapt nu bijna altijd heel erg goed.
Wauw Angela wat fijn! Ik hoop dat je vandaag weer zo goede dag hebt. Heeft ze vannacht wel goed geslapen? Deze dama had er vannacht helaas geen zin in. We zijn bijna 5 uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Net weer op bed gelegd en binnen een minuut vertrokken . Helaas zijn de 20 minuten weer om en hoor ik haar alweer geluidjes maken. Ik hoop dat ze toch nog even in slaap valt.
Nou onze dame hebben we om 23.00 slapend mee naar boven genomen. Daar werd ze wakker voor de fles. Vervolgens is ze de hele nacht door ongeveer elk uur wakker geweest!!!! Dus dat goed slapen overdag goede invloed heeft op de nachtrust is in dit geval helaas niet zo. Vandaag was mevrouw weer gezellig de hele dag wakker op een paar hazeslaapjes op schoot na. Nou.... was toch even een dagje lekker rustig!!!
@Trees, Ik weet niet hoe het zit met jou kindje hoor maar ben je al eens met haar bij een osteopaat geweest? Noa had nl kiss en is hiervoor onder behandeling geweest. En we merkten al meteen verschil. Misschien kunnen zij voor jou kindje ook iets betekenen?
Vanmorgen was het weer niks met de fles en dus naar het inloopspreekuur geweest op het bureau en bij de huisarts. Ik met mijn briefje met symptomen op pad! Beid egavan zij aan dat er wel degelijk iets mis kan zijn... Zelf neig ik steeds meer naar KMA aangezien zij halverwege de fles begint en veel kwaaltjes die te maken hebben met KMA. De arts van het bureau raadde aan om aan de pepti te gaan... Nu maar hopen dat het helpt!
Jammer (beter gezegd meer dan jammer) dat het succes van afgelopen week zich niet doorgezet heeft. Wat is pepti? Ik hoop voor je dat het gaat werken. Vanmiddag heeft onze dame bijna drie kwartier geslapen. We hebben een record! Dat inbakeren lijkt haar heel rustig te maken. Ik krijg er wat meer vertrouwen in dat we op de goede weg zijn en dat ik binnenkort hopelijk weer voor een paar uurtjes per dag mijn handen vrij heb. Hoe lief ze ook is, even rust lijkt me erg fijn. Ze heeft vandaag haar 3e behandeling bij de osteopaat gehad. Tot nu toe hebben we niet echt veel verschil gemerkt na de behandelingen, maar ze gaf aan dat ze vandaag veel had kunnen doen. Ik ben benieuwd!
Luca had dat ook, het zelf niet in slaap kunnen komen. Inbakeren heeft heel goed geholpen, het enige nadeel is dat je het na verloop van tijd moet afbouwen als ze om gaan rollen.
W hebben Woensdag een afspraak bij de kinderarts. Ben gister weer bij de huisarts geweest en deze heeft toch het idee dat het reflux kan zijn. Ze is zo onrustig tijdens de fles. Pepti is speciale voeding voor kindjes met een koemelkallergie. Dit heb ik gedaan omdat ze hier toch ook wel erg veel symptomen van heeft. Pfff vandaag heb ik echt een baaldag en zit er een beetje doorheen. Het huilen staat me nader dan het lachen. En het kindje kan er niks aan doen maar het is zo vermoeiend om niet even een paar uurtjes voor jezelf te hebben. Continu ben ik bezig om haar te laten slapen of te flessen of tevreden te houden. Hoop dat we woensdag iets meer weten.... Trees fijn dat er bij jullie iets vooruitgang in zit!!! Ga zo door!!!
Even een dikke knuffel! Ik weet hoe het vermoeiend het is en soms word je er echt helemaal gek van. Ik heb zelf een ontzettende dip gehad toen ze 8/9 weken oud was en daarna ging het beter. Ik hoop dat de kinderarts meer voor jullie kan betekenen!