Hallo, Mijn bijna 6 maanden oude zoontje heeft sinds een week of drie af en toe hele kleine sliertjes bloed in zijn ontlasting. Vaak gaat dit gepaard met heel veel helder slijm. Hij is verder echt kerngezond en het lijkt ook niet of hij buikpijn heeft, of pijn heeft tijdens het poepen. Natuurlijk kunnen jullie je voorstellen dat ik me toch zorgen maak. Heeft een van jullie kinderen dit ooit gehad en zo ja, wat was het? Is het ook vanzelf weer weg gegaan? Kan ik beter langs de huisarts gaan? Het word niet erger/minder, af en toe heeft hij het, soms ook niet. Hij krijgt borstvoeding en af en toe een groente hapje. En een groente hapje op die leeftijd moet hij kunnen hebben toch? Bedankt voor het meedenken, oleander
Het kan een allergie zijn. Hoeft niet maar kan wel. Als het vaker voorkomt zou ik even langs de huisarts gaan.
Ja, dan ga ik morgen maar even bellen voor een afspraak. Het zit me toch niet helemaal lekker, ook al oogt hij gezond. Beter het zekere voor het onzekere!
Kan een bacterie zijn, die de darm irriteert. Even een afspraak maken met de huisarts. Dan zetten ze het vast even op kweek Pip