Help baby slaapt veel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by FmT, Feb 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Okee met de zoekfunctie kom ik er dus niet uit dus maar even hier navragen.

Ik kan zo 1, 2, 3, niet zeggen hoe kort ze wakker is want het verschilt elke keer. Maar ik ga me dus nu zorgen maken.
    Moeite met inslapen heeft ze totaal niet, ik leg haar tut-doekje bij haar handje en speentje in, ze draait haar hoofd om en slaapt volgens mij al voordat ik beneden ben.

Ik probeer na de fles altijd minstens een half uur te wachten met haar op bed te leggen.
    Ochtendfles tussen 7/8u, 3 kwartier/uur slapen vaak rond 10 uur weer 1/2 uur slapen.
    Tussen 11/12u fles, 2/3 uur slapen.
    Tussen 15/16u fles, slaapt tot 7/8 uur en vaak moet ik haar wakker maken.
    Tussen 19/20u fles papfles opbouwen met 1 schep bambix, dan vrijwel direct terug naar bed omdat ze tekenen van moeheid toont.

Eerst maakte ik haar dan nog rond 11 wakker voor een 5e fles maar ze drinkt dan niet meer dan 20/30 soms 80cc, honger heeft ze dus niet.
    Eventueel dan 's nachts een fles als ze wil maar als ik het speentje terug plaatst, soms 1x per nacht, soms 3 x per nacht vind ze het ook prima ze huilt dus niet.

Ze is 2 weken te vroeg geboren, weegt nu 5770 gram. Ik bied flessen aan van 200cc (4 dus).

Soms ligt ze dan tussendoor heel stilletjes met haar ogen open, ik twijfel of ze dan slaapt of niet. Kan dat met ogen open slapen, of is het dan beter om haar uit bed te halen.

Doe ik iets verkeerd, of komt het allemaal goed, of is dit normaal?
    Heeft iemand tips of heeft mijn dochter mijn luiheid geërfd ?

2. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    met ogen open slapen komt wel eens voor, je kunt ze even diep in de ogen kijken om te zien of het slaap-ogen zijn of wakker-ogen, zeg maar. als ze slaapt reageert ze niet en kijkt ze door je heen, als ze wakker is, kan ze reageren en zie je in ieder geval die oogjes op je gericht zijn. Hoop dat je snapt wat ik bedoel, kan het niet zo goed uitleggen.

slaapschema van Yanna: rond 8u meldt ze zich voor voeding, al slaapt ze dan nog wel tijdens de voeding. Ze meldt zich door te smakken en te duimen en is dan nog wel in slaap. ik biedt haar dan haar fles aan, omdat anders de slaap het wint van de honger.
    dan 1/2 uurtje spelen in de box, dan valt ze in slaap tot de fles van ongeveer 11u, half 12. dan hou ik haar wakker en geef rond 12u een fruithap, de fles gaat vaak in etappes naar binnen.
    dan gaat ze naar bed en slaapt ze diep tot 16u (eerst 15u, maar met fruit toch iets langer nu). Dan 1/2 uurtje wakker en een tukkie in de box. Af en aan wakker en slapen tot de fles van 19u.
    daarna ook weer hazenslaapjes in de box of gezellig wakker op schoot tot 21u. Dan valt ze om van de slaap en gaat ze de nacht in tot 8u de volgende ochtend.

Dus eigenlijk slaapt Yanna ook behoorlijk veel, maar had het nooit zo opgeschreven. Yanna drinkt wel 5 flessen van 200cc, die meestal wel opgaan (gisteren niet, maar dat was denk ik vanwege de prikken).

En ik sliep zelf als baby ook bijna heel de dag, was alleen met de voedingen wakker.

Ik heb zelf de indruk dat je het goed doet en dat F gewoon een slaapkopje is. Net als Yanna, die steekt al haar energie in eten en slapen, want dan groei je het hardst. Wakker zijn is eigenlijk verspilde energie, zeker bij die kleintjes van ons.

Even kijken wat anderen hier ervan zeggen. Maar ik lees geen rare dingen bij je hoor :)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Het is heel normaal hoor! En ik laat mijn meisje altijd liggen als ze wakker is en rustig ligt. Je merkt het vanzelf als ze het zat zijn in bed! Ons meisje is ruim 6 maanden nu en slaapt nog steeds heel veel.
    Nu bijvoorbeeld al 2,5 uur! Vanmiddag weg geweest en in de wagen heeft ze heel even haar ogen dicht gedaan maar echt slapen deed ze niet. Wij moeten haar wel wakker maken voor de laatste fles, soms drinkt ze ook maar 50 maar hier drinkt ze zo slecht dat alle beetjes nodig zijn.

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker toch? Als ze verder gewoon alert is en zich ontwikkelt dan lijkt me er geen enkel probleem. T was ook meer een slaapkop (hoewel dat wel veel minder werd vanaf een maand of 4/5), M helemaal niet ...

(ik vraag me trouwens wel af waarom je een papfles geeft, zeker als ze gewoon lekker slaapt en tevreden is met melk zou ik dat persoonlijk niet doen ... maar goed, das weer een andere kwestie :))

5. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Sahi thx voor je antwoord, Yanna dus ook een luilak haha.

Salapio, je hoort me ook zeker niet klagen dat ze teveel slaapt, zeker niet als ik kijk in de topic's waar de kindjes moeite hebben met slapen, ik maak mij zorgen, wellicht dat het niet goed is vandaar mijn topic.
    Ik probeer gewoon mijn best te doen ;)

Als ik het zo lees hoef ik me dus geen zorgen te maken.

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hoor, lekker van genieten ... en dat zorgen maken is ook heel normaal. Gaat ook niet meer over ;)

7. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    @frannie ik lees helemaal over jou bericht heen. Dus jij maakt haar wel wakker ook al is het voor 50cc. Ik was namelijk bang dat ik haar lange slaap zou doorbreken. Ik wil ook best 's nachts een fles geven daar ligt het dus niet aan.
    @salapio vandaar ook de pap die werd door cb geadviseerd.

Soms best moeilijk hoor mama zijn :)

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is weer een hele discussie an sich. Ik zou voor 6 maanden niet bijvoeden, ook geen pap (maar nogmaals dat is dus iets waar moeders en deskundigen het niet over eens zijn). Aan de andere kant ... als ze daarop doorslaapt ... tja ... dat zou ik wel heel verleidelijk vinden hoor ;)

En het is idd heel erg moeilijk, maar probeer op je gevoel en je ogen te vertrouwen :)

9. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hey FmT,

Weet niet of je me nog steeds zoekt bij de jumbo, maar ik leef nog hoor:D

Als ik jou verhaal zo lees slaapt mijn ventje nog meer, die krijgt 5x 180cc en is dan meestal een uurtje wakker incl. voeden in dan slaapt weer tot zijn volgende fles. En het is zelf zo erg dat als ik weg moet haal ik hem uit zijn bedje trek hem zijn jasje aan en leg hem in de wagen of maxi cosi, SLAPEND:) Hij word daar niet eens wakker van. Natuurlijk niet als hij pas 10min slaapt, dan word hij wel wakker.

ik ga ervan uit dat ie het nodig heeft anders zou die wel wakker zijn. Vind het aan de ene kant wel fijn dan heb ik mijn handen vrij voor het huishouden maar aan de andere kant is het net alsof hij slapend groot word en ik alles mis;)

Lastig kleine kindjes...:p

Groetjes maantje

10. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Je mag je kleine meis zo voor een paar daagjes omruilen met mijn mannetje hoor... :D
    Hier 3x per dag een half uurtje tot een uur slaap... ;)

Maar snap dat de andere kant soms ook best lastig kan zijn, alleen hoef je je volgens mij zeker geen zorgen te maken!!!

Share This Page