Speelhoek in woonkamer of niet? (Huis gelijksvloer)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zit te denken wat ipv box te zetten.
    We hebben gelijksvloer dus haar kamer is zo bereikt. Ook keuken/woonkamer/hal/eetkamer open ruimte.
    Ze heeft vrij grote slaapkamer waar nu staat ledikant, kast en commode.
    Er is ook boekenkast en zit-wensterbankje met kussens.

Ik dacht om ipv box een tafeltje met poeffen/stoeltjes doen ook soort muur deels lambrusering van sloophout voor tekeningen prikken en paar plankjes etc.
    Zal niet echt staan in ons huis hihi maar ik zal het probeten in onze stijl te passen.. Maar in principe past dat ook in haar kamer.
    Tekenen kan ze ook aan onze eettafel.

Ik wil ervaring horen van wat oudere moeders met kids die slaapkamer ook naast woonkamer zit: zouden jullie soor speelgoek malen in woonkamer of slaapkamer en zouden jullie uberaupt tafeltje met stoeltje zetten als ruimte vrij klein is en eettafel (voor spelen en tekenen) staat zo 30cm naast?

Vanaf waneer hebben zijn eigen speelhoek nodig?
    Spelen ze ook in eigen kamer dan of niet?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb hier foto met box.
    Jullie zien wel dat ruimte is niet veel dus ik wil goed nadenken hoe ik oplos het en wat beter is..
    Bekijk bijlage 360268

3. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ik zou daar een klein tafeltje met twee stoeltjes neerzetten :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou in de toekomst denk ik wel voor een hoekje gaan. Maar als haar kamertje vrij ruim is zou je natuurlijk ook daar een speelhoek kunnen creëeren en in bijv de woonkamer alleen een mand/kist met speelgoed voor nu.

Toen wij alles gelijkvloers hadden merkten we dat onze dochter toch het allerliefste gewoon bij ons in de buurt speelde. Zeker tot een jaar of 2. Wij hadden toen wel genoeg ruimte dus een speelgoed in de woonkamer en alleen een poppenbedje en de poppen in haar kamertje. Nu een tafeltje, keukentje, onderste deel van de boekenkast en een speelgoedkist in de woonkamer (en box nu nog) terwijl we echt geen grote woonkamer hebben. Op hun kamers is ook een deel van het speelgoed (duplo, playmobil en poppen).

Maar voor nu zou ik dus wel kiezen voor een opberger met speelgoed in de kamer. Op den duur dan misschien naar een tafeltje met stoeltjes. Ikea setje is bijv niet zo groot (iig niet ten opzichte van de box ;)).

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Opbergen dacht ik ook maar we hebben onder salontafel 3 speelgoed mandjes die ze kan zelf uittrekken en uitzoeken en in de hal grote kist staan..

Maar inderdaad misschien leuk om nu wat hoekje maken soort basis waarop in dan kan of speelkleed of tafeltje of iets anders zetten...

Ik vond zelf dat idee erg leuk met die sloophout
    Bekijk bijlage 360280

Ik heb nog een vraag is leuk beter/handig/ leuker voor kind hebben naast tafeltje stoel met hoge leuning, stoel met lage leuning, krukje, poefje?

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#6 MMarianne, 13 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2013
    Wij hebben dan wel genoeg ruimte en hebben een speelgoedopbergbankje en een klein tafeltje en stoeltje staan maar dat setje gaat weg want hij zit daar nooit en voor z'n verjaardag krijgt ie een werkbank. Hij is (nog) niet van het tekenen/knutselen maar dat kan eventueel ook aan de grote tafel. Ik zou dus ook voor een leuk speelhoekje gaan met opbergbankje/kist...

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wij gaan op de plek van de box ook een tafeltje met stoeltje weg zetten. We hebben al een klein kistje maar al haar speelgoed past daar niet meer in;) die gaat dus naar haar slaapkamer en er komt ook een grotere opbergkast in de woonkamer!

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wij hebben wel grote woonkamer en ze heeft ook veel speelgoed (watertafel, zonder water :p, glijbaan. Interactieve speeltafel heel veel duplo 2 loopautos en 1 loopfiets.) En in haar box ligt speelgoed. Maar dat is nu meer opslag. In haar slaapkamer heeft ze een peuterbed met lades eronder en speelgoed erin. Enige wat ze op haar kamer doet is dus speelgoed uit haar lades halen. We willen uit eindelijk waar de box staat een 3in 1 tafel kopen. Er zit dan een blad op voor lego/duplo en normaal blad zodat ze kan tekenen en tevens opberg plek (voor bijv duplo). Hier is haar slaapkamer dus nog niet echt boeiend om te spelen. Denk dat het voor de meeste pas met 4/5 jaar komt. Zou dus lekker een speelhoek maken maar hoeft niet persee tafeltje te zijn

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Leuke vraag! Ik zit hier ook heel erg over na te denken op dit moment. Wij zijn net verhuisd en de box is sinds kort helemaal uit de gratie. Er moet dus een alternatief komen maar wat en waar. Wel weet ik dat ik nog even wacht met tafeltjes/stoeltjes/hoogteverschillen. Mevrouw klimt overal op en lijkt het begrip hoogte en zwaartekracht nog niet helemaal door te hebben. Wij dachten aan een afzetting met hekjes en een speelkeukentje.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben eruit!! :)
    Net met mijn man besproken we we gaan zo doen:van rustiek grenen maakt hij huisjes net als op foto alleen dan net verschillende hoogtes. We gaan hoogte 1.20 nemen. Dan achter laten we lichtsnoer lopen zodat daar sfeerverlichting komt achter.
    Op de muur bevestigen we vogelhuisje, paar kleine plankjes en paar metalen bakjes voor potloden en stiften. Muur wordt grijs of licht wit kleur. Op muur bevestigen we ook kralen frames en activiteit speelgoed van hout..

Dan onderin grote vilten maand (hebben we al) voor speelgoed.
    Kleine poefje voor haar bij.

Dan hebben we basis en later kan daarbij tafeltje en stoeltjes.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.208
    10.825
    113
    Hier is de kamer van dochterlief ook twee passen van de woonkamer en ruim zat. Speelgoed heeft dus daar zijn opbergplaats, maar dochterlief sleept alles naar de woonkamer :D

12. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Wij hebben ook alles gelijk vloers en hebben een speel gedeeldte in de woonkamer en een in de computerkamer waar we geregeld zitten.

Deel Deze Pagina