HELP baby te warm of te koud???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjarrel, 9 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    oke ik weet nu niet of ik het helemaal fout heb geleerd...
    me beeb is nu 2 wkn oud...

te slapen heb ik van kraamzorg geleerd overdag in box snachts in bed...
    zodat ie een ritme krijgt...
    verder moest ik gewoon zun kleertjes aanlaten snachts en overdag.. dus ook te slapen..
    heb het hier wel over katoene kleertjes...
    heb zelf nog een dun dekentje erover..
    mij lijkt dit erg warm...
    maar als ik in nekje voel zweet het niet ofzo...

toch ben ik te bang dat ik hem te warm kleed...
    hij heeft overdag geen mutsje op maar tijdens slapen wel...
    doe ik het nou goed of niet...
    dit is me eerste kindje en ben zo bang dat ik hem te warm of te koud maak...

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hey meis,

Ik denk niet meer dan een mutsje nodig is, ook snachts niet!
    Verder ligt Iman in haar inbakerzak (ipv een pyamatje) onder een katoenen dekentje met lakentje.
    Overdag slaapt ze inderdaad ook in de kleren die ze aanheeft, behalve als ze een spijkerbroekje aan heeft, dat lijkt me niet lekker liggen, dus die doe ik uit.
    De temperatuur van een baby moet je inderdaad in zijn nekje voelen en als hij daar niet zweterig is dan is de temperatuur in elk geval niet te warm! En als hij het koud heeft dan hoor je het wel, want dan kan hij echt niet slapen!
    Toen ik Iman nog niet inbakerde deed ik haar snachts een pyamatje aan, ipv haar kleertjes. Als het dalijk winter wordt laat ik ook weer n pyamatje onder de inbakerzak aan, maar nu is dat nog te warm.
    Hopelijk heb je hier wat aan!

O ja, ik leg Iman ook wel eens in de box overdag, bijvoorbeeld als ze op mijn schoot in slaap is gevallen... Af en toe ligt ze in de box en dan valt ze daar in slaap en laat ik haar ook liggen. Toen Iman zo oud was als Damien ging ze wel elke keer naar bed. Haar ritme was toen echt: slapen, verschonen, eten, slapen... Ze hield het niet langer dan een half uurtje vol om wakker te zijn... De kraamhulp had hier aangeraden om haar toch in bed te leggen, omdat kleintjes ook erg aan hun bedje moeten wennen. Ik deed in het begin altijd smorgens rond 7 uur de luxaflex open en na 20 uur deed ik m dicht, dus dan was het donker op de kamer. Blijkbaar heeft het geholpen, want sinds een week slaapt ze door en heeft ze het dag-nachtritme dus begrepen!

Liefs

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Over te warm of te koud weet ik niks te zeggen. Ik zou hem wel altijd in zijn bedje leggen, of hier in ieder geval niet te lang mee te wachten om dit te doen. Als hij een paar weken ouders is en je hem wat in de box wil leggen om te spelen, denkt hij wellicht dat hij moet gaan slapen. Mijn motto is: slapen doe je in bed.

4. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Chiem heeft nooit in de box ( kunnen) slapen dus hij lag altijd in zijn of mijn bed. Ik ben ook van; slapen doe je in een bed en in een rustige omgeving.
    Ik liet overdag altijd de rolluiken open voor het licht en deed klusjes in huis en 's avonds dicht. Zo leren ze denk ik ritme krijgen en niet door in de box te slapen!!
    In de box slapen kan wel hoor, dat hoor ik wel vaker maar het heeft vlgs mij niets met ritme te maken.
    Laat hem gewoon slapen waar je fijn vind.

5. Niet meer actief

Ik zou geen mutsje meer doen, ook gewoon een pyama aan (met sokjes) en indien nodig een lakentje of dekentje eroverheen. Let wel je kindje kan het beter wat kouder hebben dan te warm. Ga na wat je zelf prettig zou vinden.

Een kindje zweet vaak pas echt als het heel warm is, dus dat is niet echt een volledig leidraad.

Maar volg lekker gevoel meis.. dat is intuitie en die heb je cadeau gekregen bij het moederschap als het goed is.....

Overigens vind ik het advies slapen in de box voor het ritme een beetje vreemd. Ik deed het ook hoor, maar merkte toch dat as beter sliep in haar bedje.

Ik deed wel gewoon de gordijnen dicht maar doe overdag haar slaapzak niet aan. Ik slaap ook beter als mijn kamertje donker is.

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik val van me stoel hier ;)

overdag slapen in de box? (en jij op je tenen lopen ? ) :)

kijk het kan een keertje voorkomen , maar net als wat Daphne zegt slapen doe je in je bedje

en om het dag en nacht ritme te creëren hou je overdag de gordijntjes open en s'avonds doe je ze dicht

en de box is om te spelen :) en niet om te slapen hier creëer je geen ritme mee

en s, nachts gewoon lekker pyamaatje aan hoor
    eerste dagen kan je kleertjes aanhouden

maar daarna gewoon pyama (s nachts dan he )

en het mutje hoeft niet meer hoor dat is echt voor de eerste week

succes

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian ligt overdag gewoon bij ons in de box en hij slaapt er dan ook gewoon in en wij lopen echt niet op onze tenen hoor het huishouden gaat gewoon door.
    Dus er wordt gewoon gezogen, gepraat, de hond blaft maar meneer trekt zich hier niets van aan hoor.
    Na zijn fles van 20 uur gaat hij naar bed, rolluiken dicht, pyama aan (geen sokken aan) en dan lekker onder de wol.

Groetjes Anita

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik zou die muts niet meer gebruiken, is niet meer nodig en idd voor s´nachts een pyamaatje aan, in een slaapzak of onder lakentje en dekentje, wat je zelf prettiger vind. Als de kleine in de box in slaap valt zou ik m gewoon laten liggen, maar als hij nogniet slaapt en je merkt dat hij moe wordt, zou ik er eerder voor kiezen om in zijn eigen bedje te leggen. Gewoon met gordijnen open.

Had ergens gelezen dat een kindje toch het beste uitrust als het rustig is er omheen. Ze slapen wel, maar toch is het beter om wat rust te creeren. Vooral als je kleintje wat ouder wordt.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Totdat Serjenka 3 maand was, sliep ze overdag ook in de box. Maar vanaf dan, leggen wij haar overdag ook in haar bedje om te slapen. Het gebeurt wel nog eens dat ze toch in slaap zou durven vallen in de box, maar dat is zelden. Maar dan zijn wij ook niet muisstil hoor, miss slaapt overal doorheen.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben Steven tussen de middag ook in z'n eigen bedje, meestal slaapt hij dan wel z'n kleine 3 uurtjes.
    Hij heeft tussen de middag z'n kleertjes aan, sávonds z'n pyama, en dan heeft hij een dubbel dekentje en lakentje over, dit is prima want hij heeft ook altijd z'n handjes boven de dekentjes, en die zijn altijd koud.

11. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik liet Giulian overdag slapen waar ik was. En ik liep niet op mn tenen ofzo. Als ikzelf ging rusten, lag ie boven in zn wiegje en anders beneden in de box.
    Ik deed overdag de gordijnen niet dicht, als ie slapen ging.

Ik denk ook niet, dat je kind de box gaat associeren met moeten slapen als je m daar overdag wel altijd laat slapen.

Over te warm of te koud. Je kunt je kind altijd tempen, als je kind zich warm kan houden, zou ik nu geen muts meer opdoen met slapen.
    Ik deed Giulian zo jong ook nog geen pyjama aan.
    Als zn nekkie warm aanvoelt, is dit altijd een goeie graadmeter, dat je kind het niet te koud heeft. Andersom, als ie koel aanvoelt, hoeft ie t niet koud te hebben (bijv als ie slaapt).

En idd vooral op je eigen gevoel afgaan.

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik denk ook niet dat een kind de box dan gaat associeren met moeten slapen... Het is trouwens ook niet zo dat Iman MOET slapen als ik haar in de box leg... Ze kijkt wat om zich heen enz en als ze moe is valt ze in slaap... Maar als ze op mijn schoot ligt en moe is valt ze ook in slaap, idem in de maxicosy of wandelwagen... Die kleintjes vallen gewoon overal in slaap als ze moe zijn!... En ik loop ook echt niet op mijn tenen hoor, vanaf het begin al niet gedaan, op aanraden van de kraamzorg. Als ze slaapt in de box stofzuig ik er gewoon omheen, en daar wordt ze niet wakker van omdat ik dat vanaf het begin af aan al gedaan heb. Ze is het gewend!

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik doe Elyesa om te slapen gewoon een rompertje met lange mouwen aan met de slaapzak erover want lakentjes schopt hij altijd af.

een mutjes is alleen de eerste dagen nodig geloof ik.
    mij hebben ze altijd gezegd beter te koud dan te warm i.v.m wiegedood.

groetjes Talia

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ten eerste moet je natuurlijk altijd datgene doen waarvan jij denkt dat het goed is...

maar mijn ervaring is (en zo heb ik het destijds zowel van thuis uit meegekregen danwel van de kraamhulp) dat je zeker in het begin de kleine gewoon elke keer lekker in zijn eigen bedje legt, is het wat langer wakker dan kun je em gewoon in de box leggen maar ook niet al te lang, vooral in het begin hebben ze nou eenmaal veel slaap nodig en waar kan de kleine dat het beste (lekkerste) doen dan in zijn eigen bedje..

nee meid als ik jou was zou ik de kleine gewoon voorlopig nog lekker in zijn eigen bedje laten en zie je dat ie goed wakker is na het eten dan kun je em gewoon in de box leggen maar zodra ie slaapt pak je em toch lekker op en doe je em in zijn eigen bedje, je merkt gauw genoeg dat de kleine een eigen ritme gaat opbouwen van wakker zijn en willen slapen..

succes ermee

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

en het werkt echt!!!!

Deel Deze Pagina