Naar de oogarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mammie van Roy, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn kleine ventje moet donderdag naar de oogarts.
    Al vanaf dat hij 5 maanden is roepen mijn vriend en ik dat hij met 1 oogje loenst, maar natuurlijk op het CB iedere keer niets aan de hand. En gisteren hebben we dan eindelijk (na veel aandringen) dan eindelijk de verwijzing gekregen voor de oogarts. Eindelijk gaan ze er iets aan doen Ik denk afplakken ivm lui oogje?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat zou goed kunnen ja, dat je dan t goed oog overdag afplakt..

Mijn broertje heeft t ook gehad vroeger.. Dat is weer goed gekomen..
    Lijkt mij dat hoe jonger je t doet, hoe beter.. Leuk zal hij t misschien niet vinden, zo'n plakker op t gezicht..

laat je even weten wat de oogarts er van gezegd heeft/ er over denkt?

3. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja ik zal iets laten weten.
    Ik moest gisteren wel lachen, want ik was het hem aan het uitleggen. Hoe vroeg kun je daarmee beginnen :D...(ik leg hem alles uit, heb het idee dat ze toch meer meepikken dan wij denken, doe ik al vanaf de geboorte)
    En toen deed hij dus zijn handje over zijn goede oog (afdekken dus) en begon te lachen... Ik heb zo'n slimme zoon :p
    Het is een grote kiekeboe-fan, dus ben bang dat de plakker er in het begin regelmatig afligt...

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn oudste dochter heeft ook moeten plakken. In het begin is het echt niet fijn maar op den duur hoorde het er gewoon bij elke dag. Hier moest het 3 uur op een dag. Het ligt ook aan het oog hoe lui het is?? Bij mijn dochter keek het maar voor 30 procent mee dus toen we net begonnen liep ze overal tegen aan en struikelde over speelgoed enzo. Logish dat ze het drama vond. Maar nou kijkt het voldoende mee en is ze gestopt met plakken. Ze heeft wel een bril want al kijken ze allebei nu mee er zit een hoge plussterkte in. Maar hoe beter je je er aan houd hoe sneller het resultaat!! Ben benieuwd of je ook moet gaan plakken?? Ze hebben leuke pleisters hoor, series voor jongens en voor meiden was altijd een feest om er weer een uit te zoeken 's morgens.:D

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Meestal heb je het als ouder wel goed. En afplakken het hoeft niet. Ik bleef met onze dochter op het cb ook aangeven dat de loensde. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg een verwijzing. De ortoptist zag op het eerste gezicht niet dat ze loensde maar toen ze kleine testjes ging doen zag ze oogafwijkingen. Na haar ogen te hebben gedruppeld bleek ze een afwijkende oogstand te hebben (waardoor het leek dat ze loensde) een verhoofde + en grote cylinders in beide ogen. Ze was toen 8 maanden. Overigens hoefde wij niet te gaan plakken. En gaan haar ogen nu zelfd iets vooruit !

6. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    De assistente zei dat de kans bestond dat de oogarts ging druppelen (nou ja de arts niet dan he hoop ik :D)
    Hij moet nu alleen naar de oogarts en later naar de ortoptist (voor een combinatieafspraak stond een wachttijd van 3 maanden). Doe dan maar 2 losse afspraken...
    We zullen het wel zien donderdag.
    Ik loensde vroeger ook, maar bij mij was het op 1-jarige leeftijd weg.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    wij moeten 14 april mijn zoontje kijkt al sinds de geboorte veel scheel.
    dus de ene oog gaat sneller dan de andere en als die dan kijkt staat soms de ene oog links andere meer rechts

ik heb zelf ook een lui oog gehad

als het binnen 1 jaar niet weg trek heb je kans dat ze gaan afplakken

8. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik zou nog even een update geven:
    Hij heeft dus inderdaad druppels gehad om de pupil te verwijden (voor het onderzoek, zodat ze goed konden kijken). Deze prikken heel erg (maar eventjes) en dat heeft hij heel goed gedaan. Dat moest 2x en dan een half uurtje laten inwerken. Het onderzoek moest alleen wel in de houdgreep plaatsvinden. Hij had er genoeg van na ruim een uur wachen.
    Uit het onderzoek bleek dat zijn oogzenuwen prima in orde zijn. Ook het hoornvlies, lens en zo waren allemaal prima in orde. Over 3 maanden moeten we naar de ortoptist. Die gaat kijken hoe de stand is van de ogen t.o.v. elkaar en hoe de samenwerking is tussen de ogen. Dus nog 3 maandjes wachten.... Maar ik ben wel blij dat er met zijn oogjes zelf niets aan de hand is.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Fijn zeg dat zijn oogjes goed zijn! :DHij is ook nog wel klein hoor, logisch dat hij het zat was!! Hier heeft de jongste met het meten met 1jaar ook zo gekrijst!8)

Deel Deze Pagina