Buikvirus..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nen87, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hallo dames,

Sinds afgelopen vrijdag is ons zoontje ziek. Hij heeft toen zijn fruit en avondeten uitgespuugd en had 's middags een diarreeluier. Ook zaterdag het vaste voedsel uitgespuugd en de flessen niet leeg. Die dag begon hij met spuitluiers. Zondag ging dit door; er kwam bijna niks meer in en hij bleef maar spugen en spuitluiers produceren. Sinds zaterdag slaapt hij ineens heel veel overdag. Gisterochtend had hij tot aan 13 uur 2x 100cc gedronken maar ook 2x een golf gespuugd. Ik heb toen de huisarts gebeld en moest langs komen. Die heeft zetpillen voorgeschreven tegen de misselijkheid (domperidon). Toch leek hij wat op te knappen. Hij dronk om 17u zo'n 160 en om 20 uur nog eens 150 met een schep rijstebloem. Hij zag er ook wat beter uit en was levendiger.
    Vanmorgen heeft hij een fles van 180 + een schep rijstebloem leeg gedronken. Daarna (eind vd ochtend) een half potje fruit geprobeerd en heeft hij nog 60cc fles gedronken. Iets later in de box kwam dat weer omhoog, maar gelukkig wist hij het binnen te houden. In drie kwartier produceerde hij 3 flinke poepluiers (niet waterdun, maar zeker dunner dan zou moeten).
    Het probleem is nu echter dat hij niet meer wil drinken! Ik bied hem van alles aan: melk, diksap, thee, ors... Maar zodra hij de fles al ziet aankomen, is het krijsen geblazen. Hij wilde alleen vanmiddag de rest van het potje fruit hebben. Dit terwijl hij eind van de ochtend zo'n zetpil heeft gekregen tegen de misselijkheid en ik dus juist verwachtte dat hij beter zou gaan drinken.

Heeft iemand nog goede tips? Hij is nu al zo lang slecht aan het drinken. Inmiddels beginnen zijn ribben zichtbaar te worden zo hard valt hij af. Ook is hij ontzettend moe omdat hij natuurlijk totaal geen energie binnen krijgt via voeding.. De huisarts zei dat ik met 1 a 2 dagen verbetering moest zien door de zetpillen, maar is dat niet te lang? Ik maak me wel zorgen hierover...

Groetjes

Deel Deze Pagina