hoi dames ik heb echt hulp nodig ben een beetje ten einde raad aan het geraken . situatie is als volgt men meid 1 jaar , slaapt al vanaf de geboorte bij ons in bed (tegen mijn wil in ) ik ben nu al 3 maand aan het proberen om haar in haar eiegn bed te krijgen , wat bedoel ik met proberen dagelijks 3a4 keer , maar helaas geen succes ze krijst heel de buurt bijeen , heb al vanalles geprobeerd , ledikant bij ons op de kamer , naast men bed , tshirt van mij en manlief derbij , lievelingsknuffel , slaapzak, al slapend erin leggen , spelenderwijs , niets helpt , ik begin echt radeloos te worden ze kan toch ni bij ons blijven liggen ? ze MOET in haar bedje , wat kan ik doen iemand tips ? nu moet ik der savond op de zetel leggen en haar meenemen als wij gaan slapen is ook geen doen toch ? ooh en in haar box slaapt ze ook niet meer , heeftz e welgeteld 4 keer gedaan hoor het graag
Wat moeilijk lijkt me dit. (ook een reden waarom wij nooit de kinderen in ons bed lieten slapen oid. lijkt me een hel om ze het af te leren) dus als eerst wil ik je een hart onder de riem steken en je heel veel sterkte en succes wensen. Wat ik je kan adviseren..... Verzin een aanpak en blijf erbij voor een tijd. Ook al werkt het niet direct, toch vol blijven houden met waar je mee bezig bent. Steeds van aanpak veranderen is nog veel onrustiger voor je kleine en dan zal idd bijna niets helpen. Ook helpt het om je (desnoods hardop) te vertellen dat dit een fase is wat echt voorbij zal gaan. Dus tanden op elkaar en even doorzetten. Er komt een tijd dan slapen ze echt in hun eigen bed. (heb nooit een kind van 18 bij mama en papa zien slapen ) Blijf de kleine steeds in zijn/haar eigen bedje leggen. Ga desnoods om de 5 a 10 min kijken, bied evt een speen aan of flesje melk ofzo en dan deur dicht, babyfone of camera zachter zetten (wel zo dat je ze horen kan maar dat je niet doof van wordt) en doorbijten voor jou als je kleine. Volhouden, volhouden, volhouden. Meer kan je niet doen. Succes
nou dit was dus ook exact de reden waarom ik en men man dus dagen en nachten discuteerde ik wou der niet in ons bed ! ik probeer een aanpak en houd die een week of 3 vol maar helaas .. zucht ik probeer me voor te houden dat het wel gaat lukken maar is enorm zwaar met momenten
ik heb trouwens een hele tijd geleden eens een topic geopend , maar praktisch iedereen hier vond me veel te streng in opvoeden en net leuk dat ze bij ons lag etc ... dus geliever die comentaar niet meer te geven . vraag nu echt om hulp om ze WEL in der eigen bedje te krijgen
Er is maar één manier naar mijn gevoel.. - hele goeie afspraken maken met partner - informeer de buren - stug volhouden waarom blijf je niet even bij haar... leg haar in bed en ga (helemaal stil) naast haar bed zitten. Elke keer als ze eruit wil komen of gaan panieken dan stop je haar terug (geen contact maken verder). Elke dag ga je ietsjes verder van haar vandaan zitten en dichter bij de deur. Dit moet je echt willen volhouden.. weken als het nodig is. Wissel het af (per dag.. niet op een avond) met je partner. Ga ervoor. Stel je kindje gerust met aanraking maar wijk niet af. Geef niet toe... anders kan je weer helemaal van voorafaan beginnen. Bovenstaande heeft uitstekend gewerkt voor mijn nichtje van 15 maanden. Na ongeveer een week ging zij gewoon slapen in haar eigen bedje en hadden papa en mama weer een avond en een eigen bed!
heb ik al geprobeerd hoor naast der bedje gaan zitten zelfs liggen , en haar kalmeren als ze panikeerd , manlief heeft ondertusse ook door dat het zo niet verder kan en hij werkt wel mee maar verliest tesnel zen geduld , en dan mag mama het oplossen
Ik sluit mij hierbij aan. Consequent zijn is op dit moment het belangrijkste. Pak desnoods oordoppen , want gillen zal de kleine zeker doen, maar je weet dat de kleine geen pijn oid heeft! Dus laten liggen en af en toe even kijken, maar niks zeggen!! Want dat geeft de kleine hoop hebben wij gemerkt haha Ons monstertje sliep eigenlijk altijd gewoon in zijn eigen bed, maar kreeg ineens een periode dat het niet meer in zijn eigen bed wilde slapen. Oke, een keer vind ik niet erg, maar de kleine dacht; Ik slaap voortaan bij papa en mama! Toen ook een tijdje elke avond een concert gehad waar menig rockband jaloers op zou zijn geweest, maar toch doorgezet en nu een peuter die zonder morren lekker in zijn eigen bedje slaapt! Die periode was trouwens toen hij rond de 18 maanden was. Succes!
ik ga vanaf nu dus ook echt wel blijven doorzetten en hopen dat het over gaat , zal desnoods 500 keer herhalen is een fase is een fase ze ligt nou trouwens al een uur boven en is enkel aan het jengelen en af en toe een krijsmoment ertusse maar het is wel minder hevig als in begin heb een klein lichtje aangelaten en ze heeft der lievelingsknuffel bij haar hooop dat dit het begin is van een goed begin om in bed te slapen
Er zijn natuurlijk ook nog andere kindjes die met haar leeftijd nog lekker bij papa en mama slapen, maar natuurlijk alleen als jullie dat ook zelf prettig vinden, ik bedoel, laat haar niet in haar eigen bedje/kamertje slapen omdat andderen dat nodig vinden. Je zou dan een co-sleeper kunnen kopen of maken van een goedkoop bedje. Maar ik kan me voorstellen dat je ervan af wilt hoor. Misschien stomme vraag, maar leg je het haar ook uit? Waarom moet ze in haar bedje? En dan met dingen die ze zo'n beetje kan begrijpen, zoals " alle kindjes slapen lekker in hun bedje". En kan het zijn dat ze ook aanvoelt dat er dingen gaan veranderen nu er nog een baby komt? Praat je daar met haar over? En nog een gedachte die ik had: beloon haar (complimentjes) ook heel erg voor het in haar eigen bedje liggen. Succes!
Meid wat vervelend! Onze kleine heeft 2 maanden heel slecht geslapen en sliep alleen maar bij ons. Zo sliep ik zelf bijna niet. Vanuit het ziekenhuis kregen wij de 10 minuten methode mee. Je moet hier wel beiden achterstaan!!!! Je legt je kleine in haar eigen bed na een vast ritueel van max 30 minuten. Dan ga je naar beneden. Mocht je kind gaan huilen dan zet je de kookwekker op 10 minuten. Na 10 minuten ga je erheen, zeg je dat het tijd is om te slapen, leg je hem haar goed neer, doe je een muziekje aan en ga je naar beneden. Verder geen aandacht geven. Dan weer naar beneden en weer de wekker. Net zo lang totdat je kleine slaapt, ja ook als dat uren duurt. En ook in de nachten. De nachten, zo staat in onze papieren doe je om en om met je partner zodat er iig 1 wel een goede nacht kan krijgen. Als je verder nog iets wilt weten mag je me altijd een pb sturen. Sommige mensen vinden dit hard / rot / gemeen, dat mogen zij vinden maar bij ons werkt het. Liefs
Dochter heeft tot een maand geleden bij ons in bed geslapen, maar door de methode die siepe hierboven omschrijft te hebben toegepast (10 min regel) slaapt ze nu in haar eigen bed. Het was echt wel even pittig en doorbijten de 1e nachten, maar het ging elke nacht steeds beter. Maar je moet wel consequent zijn en doorzetten. Als je denkt dat je man dit niet kan, kun je hem beter even een paar nachten op de bank laten slapen? Succes!
Ik zou het trouwens wel pas doen als je zeker weet dat er lichamelijk niks mis is met haar, dus niet als ze griep/oorpijn/tandje of zoiets heeft, want dan huilt ze niet om de aandacht, snap je?
we willen zelf dat ze in haar bed slaapt hoor is niet omdat iemand anders het wil , het gaat gewoon niet meer voor mij ik krijg elke nacht stampen , moet ook vaker naar toilt , krijg koppers , pff niet leuk meer , ik leg het haar inderdaad uit , kindjes moeten in hun bedje slapen . alle kindjes slapen in hun bedje , en ik betrek haar zeker bij de zwangerschap , als je vraagt waar is broertje ? komt ze naar men buik , streelt erover en gaat eens luisteren enzo . belonen doe ik ook , ze is dan heel flink en dat weet ze dan ook
ze is recent nagekeken door de ha alles was in orde . geen oorontsteking of wat ook , als ze ziek is merk ik het meteen en de laatste 2 kiezen staan nu ook door dus dat is het niet . ze is vrolijk en speelt normaal . manlief op de bank wil ik wel proberen hoor ga het zoeizo met hem eens bespreken
Hier deden we dit net zo. Alleen wij deden het omdat Tycho niet in zijn bed in slaap wilde valleen alleen bij mama op schoot... Dat was leuk en gezellig en prima totdat hij elke keer wakker werd als ik hem in bed probeerde te leggen. Soms deed ik er 1,5uur over om hem in slaap in zijn bed te krijgen. En wat iedereen hier ook zegt: blijven volhouden, en consequent blijven toepassen. En nog een tip: doe het op het moment dat je weet dat jullie niks hebben te doen doen: werk of afspraken. Dus begin bijvoorbeeld donderdag of vrijdag, dan heb je zaterdag en zondag zonder dat je dan naar je werk en je een nachtje kan "missen" zeg maar. Ik vond het oevrigens heel erg moeilijk en zielig, er waren momenten dat ik ook huilend beneden zat op de bank maar het was gewoon echt even nodig. Ik was eerst bij de HA geweest om uit te sluiten of hij indd nergens last van had waardoor hij zou kunnen huilen. Nu hebben we een dreumes die gewoon lekker zn bedje ingaat, 9 van de 10x vrolijk kletsend wakker wordt en er geen ramp meer van maakt om te slapen. Natuurlijk gebeurt het ngo weleens dat het huilen is, maar dat kotm dan echt door tandjes,ziekte,verkouden,drukke dag of "sprong". Sterkte meis!! xx
nou dames even update !!! kleine meid gaat smiddags om 13 uur naar bed , ze blijft ongeacht alles tot 15u30 boven , savons gaat ze om 20u30 op bed, eerst was het gebrul en getier, gekrijs , alles wat je maar wil . consequent gebleven en doorgebeten . gisteren en vandaag was het bij het middagslaapje , om 13 uur in bed , en om 13u15 was het enkel nog een beetje gejengel en gemopper en rond 13u30 sliep ze ! tot 15u30 ongeveer , savons is het een ander paar mouwen dan krijst ze nog wel een half uur tot een uur enorm en daarna gaat het ook over in genjengel en valt ze zo in slaap , het gaat de goede kant op !! oooh en als ze krijst pas ik de 10 minuten regel toe als ze enkel wat jammerd of jengeld laat ik haar gerust en valt ze zo in slaap
Jeetje meid wat vervelend,ik heb hier geen ervaring mee gelukkig,maar ik denk wel dat jullie meisje het vertrouwen in haar kamertje en bedje moet krijgen,en dat heeft tijd nodig! Veel sterkte,en duimen dat het binnenkort goed komt!
Dus een inslaap probleem? Ze gaat hier netjes slapen maar beland iedere nacht voor middenacht bij ons in bed. Over 3wkn word ik ingeleid en zou haar zooooooo graag voor die tijd uit ons bed hebben! Wij hebben dus een doorslaap probleem. Zou de 10 min regel dan ook helpen? We hebben het wel geprobeerd maar nadat xe weer inslaapt (meestal binnen 20min) wordt ze iedere 15min wakker en beginnen we weer opnieuw...toch ook doorzetten?