Hoi hoi Mijn jongste dochter is bijna een half jaar. Dit is haar schema nu: 7.00 Papfles 09.30 Fruit, eventueel beetje diksap tussen 12.00 en 13.00 Fles rond 16.00 fles 18.00 groente (sinds gister ook beetje yoghurt na) 20.00 papfles naar bed Gister had ze best veel groente en yoghurt op, dus ze heeft twee slokken papfles op en toen wilde ze niet meer. (ze heeft wel gewoon doorgeslapen zo als normaal, dus ze heeft geen honger gehad) Nu vanochtend de papfles ging er goed in, fruit ook, geen drinken erbij gegeven, en de fles van 12 uur weigerde ze dus, hoofd omdraaien, huilen, ze nam hem echt niet. Tuitbeker geprobeerd, 2 slokken dat was het. Omdat ik wilde gaan wandelen, wilde ik dr toch iets laten eten, dus ze heeft een paar hele kleine stukjes brood op met appelstroop en een flesje diksap. Voor de fles aan het begin van de avond heb ik gewacht tot ze aangaf honger te hebben dus om kwart voor 5 heeft ze een hele fles op (200cc) Als ze zo wakker wordt krijgt groente en beetje yoghurt en dan tussen 20.00 en 21.00 papfles. Ik vind dr nog zo jong om al een fles over te gaan slaan, ook omdat ze nog niet echt brood eet. (ik weet alle verhalen van brood pas vanaf 7 maanden maar er komen geen allergieen voor dus bij mij krijgen ze vanaf 6 mnd gewoon brood haha) Wat zouden jullie doen, hebben jullie ook een kindje gehad dat 1 voeding zelf al schrapte (deze voeding van 12 uur, is al wat langer problematisch, niet willen eten, of niet helemaal opdrinken, niet dat dat hoeft, maar helemaal niks, vind ik wel weinig) Mijn oudste was 7 maanden en die draaide resolouut dr hoofd om maar die at ook al boterhammen en fruit en met de pot mee. Die wilde alleen de ochtend en avond fles nog, dus dat was minder erg. Maar ja michelle eet nog geen brood, en ook pap hoefde ze niet... Lastige tante Dus benieuwd naar tips! Groetjes rianne
Ze is ook pas 5 maanden, dus voor brood en met de pot mee lijkt het me wat aan de vroege kant. Misschien toch even minder vast voedsel aanbieden, melk is echt nog haar hoofdvoeding.
Het fruit zit denk ik dan te dicht op de middagfles en dat ze dus nog vol zit op het moment dat jij met die fles komt?? Hier hadden we daar ook wel last van, zeker om alle momenten in de dag te krijgen. Hier werd ze namelijk pas wakker tussen 8-9u! En dan om 12.30u er weer in. Dan 'moesten' wij ontbijt,tussendoortje en lunch geven in die tijd: dat werkte dus niet,haha! Misschien de hoeveelheid fruit verdelen over de ochtend en middag? Waarschijnlijk is dan ook de fles van 16u die het eerst gaat vervallen... (zo ging het hier in ieder geval) Melk is toch nu nog écht de hoofdvoeding!
Ja ik denk dat ze ook nog vol zit van dr fruit. Nou is het wel een vlugge tante, ze doet alles snel snel snel... Inclusief de bevalling haha Ik ga morgen wel beter verdelen, kijken of het scheelt. Misschien zit er ook wel een tandje te werken, ze bijt veel en kwijlen en veel poepbroeken.. Het zal er allemaal wel bij horen! Bedankt iig!
Ik vind het nogal wat hoor voor een baby van nog geen 6 maanden. Je geeft, in nog geen 12 uur het volgende: - 2x pap; - fruit; - groente; - Yoghurt; - diksap; - nog 2 volle flessen. Het is gewoon echt veel hoor. Een baby die 4 volledige flesvoedingen drinkt heeft daarnaast nog 1 a 2 keer een beetje bijvoeding bij nodig. Dus wat groente en wat fruit. Als die pap, sap, yoghurt enz... waarom al die dingen zo vroeg? Andere drinken heeft ze pas nodig als ze op 3 flessen zit, en dan nog niet eens als ze goed fruit en groente eet. Op deze leeftijd zou ik ervoor zorgen dat je dochter haar melk binnenkrijgt, want dat is nog de enige waar ze echt op groeit. Al die andere dingen zijn voor het leuk erbij.