Geen groente willen/lusten....

Discussie in 'Voeding' gestart door Be Happy, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ons zoontje is gek op fruit, maar groente vindt hij helemaal niks.

Heb al van alles geprobeerd.
    Prutjesvoeding (gepureerde groente): moet hij echt van kokhalzen met tranen in zijn oogjes. Hij vindt het zelfs zo smerig dat hij de groente gewoonweg weigert door te slikken totdat het zijn mond weer uit loopt.
    Rapley: hij kijkt er naar (liever ook niet trouwens), maar weigert het vast te pakken. Het enigste wat tot dusver enigszins is gelukt, is aardappel en sperzieboon. Dat bracht hij netjes zelf naar zijn mondje. Maar afgelopen dagen wil hij ook niks meer van aardappel weten.Wortel = niks. Broccoli = niks. Stoofpeer = niks.
    Morgen maar eens weer sperzieboon proberen....

Zijn hier nog meer baby's die nog niks willen weten van groente, of is Aiden de enige die er (nog) niet dol op is? Hij zal het wel van zijn vader hebben, hahaha, die lust ook bijna geen groente.

Hij is nog maar 7 maandjes en heeft nog tijd zat gelukkig, maar soms ben ik een beetje bang dat ik hem nooit aan de groente zal krijgen......

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Het is een tijd geleden, maar ook wij hebben destijds (rond dezelfde leeftijd) met dit dillemma gezeten. Tot we er zelf gefrustreerd van werden...toen heb ik gewoon maar alle hoop opgegeven; heb haar datgene gegeven wat ze wel at en vitaminetabletten ernaast. Uiteindelijk is alles goedgekomen; ze eet vanaf dat ze 1,5 is gewoon met de pot mee en eet eigenlijk bijna alles! Een echte tip heb ik dus eigenlijk niet voor je, denk dat je alles ook al wel geprobeerd hebt...
    Succes ermee in ieder geval!

3. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je dit al eens geprobeerd hebt maar bij ons zijn ook de sperzieboontjes een succes dus als ik het dan maak dan maak ik altijd de sperziebonen als basis en voeg er iets aan toe wat niet overheerst en dan langzaam de smaak overheersen totdat ze eraan gewend is.

Of eerst een hapje geven wat hij lekker vind en dan meteen dat andere erachteraan wat hij niet lekker vind.

Meer tips heb ik niet ;)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Onthoud ook dat een kindje wel 10-15x moet proeven voordat het aan de smaak gewend is...
    Zou toch alle groenten blijven aanbieden, komt meestal wel goed!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijven aanbieden en misschien even het fruit stopzetten, je hebt dit toch wat sneller als ze eerst al aan (zoet) fruit gewend zijn.
    Pak eerst wat groenten die van zichzelf zoetig zijn, zoals pompoen, pastinaak, peen, peultjes, kruimige àardappel, bietjes, goed rijpe rode paprika (misschien moeilijk dit seizoen), snoeptomaatjes.

6. me83

me83 Niet meer actief

geen ervaring mee.. maar miss een paar geinige tips.. veel felle kleurtjs gebruiken zoals worteltjes/pompoen ed.. en lekker pureren met zoete aardappel ofzo?

miss dat de kleur niet zo aanspreekt.ze vinden felle kleuren wel mooi en trekt meer aan..

en ikzelf vond alles lekker als er maar jus op zat.. miss ook een tipje

zou het zeker niet opgeven! de aanhouder wint !

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter eet ook geen groente, krijg het er niet in, wat ik ook doe

8. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het juist het fruit wat haar niet echt aanspreekt ;)

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Beiden lukt het eigenlijk niet :$
    Manderijntje en af en toe wat banaan..

10. misa

misa Niet meer actief

Hier gedeeltelijk rapley gedaan. Hij at alles..! Tot een aantal weken geleden. Ineens is al het avond eten niet meer goed. Zo nu en dan eet hij een keertje en dan het liefst vlees en de groente geprakt... Hij heeft wekenlang niets gegeten en het gaat nu alweer een stukje beter. Maar het is altijd 'spannend' of het lukt.

Ik heb vanalles al geprobeerd. Spelletjes, prakken, malen, grote stukken, allerlei soorten eten, tegelijk eten, apart eten, met de handen, met een vork, met een lepel.. Niets werkt. Hij moet van mij altijd één hap proeven, want soms is het gewoon uittesten en eet hij daarna gewoon. Eet hij na die ene (gedwongen) hap nog niet... dan niet. Ik geef hem soms een extra stuk fruit en wat meer yoghurt (al eet hij dat laatste ook steeds slechter).
    Verder eet hij alles wel de hele dag door. Maar ik maak er dus geen drama en strijd van, want hij groeit goed en echt dwingen kan toch niet niet.

Deel Deze Pagina