Rijstebloempap klontert

Discussion in 'Voeding' started by Friesland90, Jan 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo,

Sinds een paar dagen geef ik onze kleine rijstebloempap. Nou vraag ik me alleen af hoe jullie dit klaar maken?

Ik doe een fles voeding klaar maken (180+6) en daarna 2 scheppen rijstebloempap erbij en dan met de staafmixer, maar dan nog klontert het soms.. Daardoor raakt de speen elke keer verstopt.

Iemand tips???

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer eens om eerst de twee poeders te mengen en dan pas water erbij.

Anders pap gewoon met een lepel geven.

Je weet toch wel dat rijstebloem bijvoeding is hè?

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik maak eerst de melk klaar, (dus warm water en poeder en dan schudden) en daarna doe ik de scheptjes rijstebloem erin en dan weer schudden.
    Niet te lang wachten want dan krijg je klontjes :)
    Welk merk heb je ?

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Beide heb ik al geprobeerd, maar werk niet. Ik maak altijd eerst de melk klaar en dan doe ik langzaam de rijstebloempap erbij roeren. (ik schud overigens niet, want dan komt er erg veel lucht bij).
    We geven de papfles om 23.00 dus ik denk niet dat handig is om het dan met een lepeltje te geven. Dan ben ik zo moe hahaha en met een lepeltje krijgt ie natuurlijk ook nog erg veel klontjes binnen, lijkt me niet echt goed, of maakt dat niet uit?

Ja klopt, ik weet dat het bij voeding is.

Ik heb die van bambix, vanille smaak.

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Probeer de vanille rijstebloem van Nestlé die van bambix klontert bij mij ook..
    Daarnaast krijg ik ook klonten als ik ga roeren, als ik schud krijg ik geen klontjes :)

Mijn vriend kreeg eerst ook klontjes, uiteindelijk kwamen we erachter dat hij minder vlot de fles klaar maakte.
    Dus melk maken, en gauw de rijstebloem erbij en shaken maar ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor j kind maken klontjes niet uit hoor.
    Maar als het zo'n gedoe is, waarom dan geven?

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Yotsuba, ik lees inderdaad meer erover dat het aan de bambix ligt en dat er meer mensen zijn die er last van hebben.
    Ik ga vanavond eens proberen om de fles warmer te maken en daarna af te laten koelen. Als het warmer is klontert het misschien ook minder.

8. adi

adi Niet meer actief

Aangemaakte pap kouder later worden werkt alleen averechts, rijstebloem bindt heel snel namelijk.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Nooit problemen gehad met alle soorten bambixpap... Juist wel met die van Nestlé, die klonterde echt vreselijk!
    Ik maakte altijd eerst het water warm, dan de schepjes poedermelk erbij, schudden, dan meteen scheppen rijstebloem erbij en weer schudden/ of met een vork roeren!

Met de staafmixer?? Dat geeft toch helemaal rotzooi of spat het niet?? Lijkt me overigens niet nodig om het met een staafmixer te doen, met een vork gaat prima. Wel even flink kloppen natuurlijk... (of misschien eerst 1 schep er doorheen roeren en als die 'opgelost' is de 2e schep erbij??)

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Ja, klopt.. haha.. ooit een restje in een fles blijven staan, nou die moest ik er bijna uitbikken zo'n brok was het! :$
    En het viel er in z'n geheel uit toen het los was...

Share This Page