Zoontje drinkt meer dan ik kan kolven...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lootje, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,498
    598
    113
    Hoi dames,

Mijn zoontje is bijna 8 maanden en krijgt borstvoeding. Nu eet hij er al heel wat bij; boterham, fruit, een prakkie en (griekse) joghurt. Hij zit nu op 4 borstvoedingen per dag.
    Op het kdv drinkt hij flessen van ruim 200 cc leeg. Er is bijna niet meer tegenop te kolven (kolf 2x op m'n werk). Nu zie ik tot mijn schrik dat ik nog maar een paar voedingen in de vriezer heb.
    Voordat ik drastisch aan het kolven sla mijn vraag aan jullie: zou het niet logischer zijn dat hij minder gaat drinken nu hij er zoveel bij eet? Ik heb het vermoeden dat hij ook met minder melk genoegen zou nemen. Wat is de ervaring van kolvende moeders? Dronk jullie uk minder melk of bleef dat gelijk naarmate er meer gegeten werd? En zou ik bijv. niet extra joghurt kunnen geven en dan wat minder melk?

Ik hoor jullie ervaring graag! Alvast bedankt!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Eva kreeg naar het kdv mee wat ik kolfde, de ene keer 150, een enkele keer 180, meestal 160. Dat ging altijd prima. Ik ben later 's avonds nog gaan kolven (ze sliep toch door), om een voorraadje op te bouwen.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik gaf ook mee wat ik kolfde. Kolfde trouwens altijd wel voor ik wegging leeg en had dan vaak een voeding extra.
    Scheelt dat ik meestal niet zo vroeg weg hoef. Tot 10 maanden 2x onder werktijd gekolft.
    Dochter kreeg afgekolfde melk ook op verzoek en dronk ze meestal 3, soms 2 voedingen.
    Kolfde hier 160-180cc.

Share This Page