is dit luiheid of niet.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mariska1976, Nov 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn jongste dochter is bijna 22 maanden oud en loopt nog steeds niet los.

Ik vraag me af of dat nu luiheid is?

Sinds 30 April staat ze zelf op en loopt langs de tafel.
    (in de tussentijd praat ze wel woordjes)
    Ze klimt al zelf op de bank en als ik achter haar loop ook de trap op.
    Ook heb ik haar begin Oktober 4 losse stapjes zien doen en wij dachten,nu gaat ze wel lopen,maar helaas pindakaas.

Haar grote zus is een week voor dat die 13 maanden werd gaan lopen.

Hoe kunnen we haar stimuleren,want ze raakt een baby rollator niet aan,als we haar handje vasthouden om te lopen,laat ze zich op haar billen vallen en wilt niet lopen en kruipt ze verder.

Tips zijn welkom.

Overigens bij Het cb moesten we wachten tot ze 2 jaar oud is.
    Ik hoop zo,dat ze echt loopt dan,want ik heb geen zin om naar die fysio te gaan.
    Zeker omdat mijn oudste net op ADHD en PDD - NOS getest is,waarvan we binnenkort de uitkomst en behandelplan gaan krijgen.
    En ik ga hier binnenkort ook op getest worden.

2. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    kan wel zeggen dat je je er niet te druk om moet maken maar dat doe je toch wel..
    mijn dochter staat nu sinds een week ong pas, trekt zich dus op, ze is 20 maand..
    we hebben overgens wel fysio voor haar gehad
    je kan altijd bellen naar de fysio om te overleggen hoor!
    soms kun je gewoon een x langskomen voor wat tips en trucs

en stimuleren? als het net zon eigenwijs monster is als mijn dochter laten ze zich niet snel stimuleren! hahahaha!
    C vindt alles leuk maar als ze er moeite voor moet doen, dan laat maar!

3. Aeve

Aeve Actief lid

Oct 30, 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Luiheid denk ik niet. Maar ik zou wel contact opnemen met een fysio. Over het algemeen loopt een kind zelfstandig ergens tussen de 9 en 15 maanden. Dit is dus wel een erge vertraging dus zou ik na laten kijken.

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Dat zal mijn man dan moeten gaan doen tzt,want ik ben niet echt vrienden met de fysio.

Ze is toen met de voorkeurshouding geweest.Toen dat weg was,zei ze,dat het kind niet kon grijpen.Dat deed ze met 6 maanden pas.
    en meer van die dingen.Toen ze nog niet zelfstandig kon zitten,was de fysio haar aan het stimuleren met oefeningen.Dat liet ze dus niet toe en zetten het op het brullen.Het kind was zo van streek,dat het een uur duurde voordat ze rustig was en dat ik haar in bed kon leggen.

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Door vroeggeboorte zijn wij vanaf het begin bij het ziekenhuis naar de kinderfysiotherapie met onze zoon geweest. Daar hebben wij altijd genoeg trucs en tips gekregen om hem te stimuleren te gaan kruipen/lopen ect.
    Onze zoon loopt nu sinds een maandje, met kruipen was hij wat langzamer.

Mijn mening is wel als je, je er te druk om maakt je het beste een keer naar de kinderfysiotherapie kunt gaan, die kan je toch geruststellen.

6. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    dit heeft mijn dochter ook hoor!
    als we de wachtkamer binnen kwamen was het al gillen, zo vond er niets aan
    we waren er vaak dus maar 5 minuutjes..
    we kregen weer oefeningen mee en gingen er thuis mee aan de slag.
    C had een giga hekel aan de fysio, en dat lag niet aan die meid want zij was hartstikke leuk met C!
    dus je kan altijd ff bellen..
    en volgens mijn arts is het heel normaal dat kindjes pas rond de 24 maanden gaan lopen hoor! het is natuurlijk letterlijk een hele grote stap dat lopen!

7. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Hier hetzelfde 'probleem'...mijn zoontje is inmiddels ruim 21 maanden en kan aan de hand lopen. Oftwel 'hangen', want vooral dat vindt hij leuk. Hij trekt zichzelf al op, kan zomaar een paar seconden los blijven staan, maar als hij wil lopen, moet het aan de hand en na een paar passen normaal te hebben gelopen, gaat hij meteen hangen. Hij is inmiddels 15 kg en groot voor zijn leeftijd, dus ik kan niet wachten tot hij gaat lopen.

Hij is overigens een zgn billenschuiver...hij heeft nooit gekropen en dan zitten ze volgens de arts van het CB ook het normale ontwikkelingspatroon in de weg van kruipen, optrekken, lopen...ach ja..we zien wel wanneer hij eindelijk loopt!

8. misa

misa Niet meer actief

Ik ken er ook zo eentje van mijn collega. Die was wel net heel ietsje eerder, maar scheelt niet veel. Je kindje kan het ook gewoon eng of spannend vinden en is daarbij wa heel handig geworden in kruipen.

Maak je niet te druk meid. En een fysio kan juist wel fijn zijn. Al was het alleen al om je zorgen weg te nemen. :)

Share This Page