Help!! Babyfoon en straling!!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mukje, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hoi!
    Ik lees ineens veel over de gevaren van de straling die door een babyfoon wordt uitgezonden. Het zou het zenuwstelsel aan kunnen tasten en net zo erg zijn als een zendmast in je eigen tuin...:$
    http://www.beperkdestraling.org%20www.stopumts.nl/doc.php/Berichten%20Nederland/1906/babyfoon_kan_gezondheid_van_kind_schaden_het_laatste_nieuws

je hebt wel een 'sralingsarme' babyfoon, maar ik betwijfel of die wel goed zn werk doet in een nieuwbouwwoning met veel beton in de vloer / muren...
    Personal-Wellness.nl - Stralingsvrije en Stralingsarme produkten om straling te reduceren.  :: Stralingsarme babyfoons
    heeft iemand hier ervaring mee?

Welke babyfoon hebben jullie en zijn jullie hier tevreden over?
    Ik twijfelde tussen een Alecto of een philips, maar die werken dus wel allebei met DECT...
    Wat nu te doen :(

2. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi,

Tja hier word je inderdaad niet vrolijk van. Wij hebben wel een gewone Philips babyfoon, maar we zorgen ervoor dat hij op veilige afstand staat van het bedje. Dus niet vlak naast z'n ledikant maar boven op de kledingkast in de andere hoek van de kamer (zeker 5 meter van 'm vandaan). Je hoeft niet bang te zijn dat je 'm dan niet hoort want de geluidsgevoeligheid is heel sterk.

Ivm die DECT straling heb ik ook weer een 'ouderwetse' telefoon met snoer(!) aangeschaft bij kpn. Had er gewoon geen goed gevoel bij dat mijn zoontje steeds met die draadloze telefoon in z'n hand/mond zat.

Groetjes,
    Juliette

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsjaaa, dit soort websites zijn echt niet objectief hoor. Ieder lamlendig onderzoekje dat voor hun website pleit, wordt al genoemd. Terwijl het misschien echt ruk onderzoek is.

Verder weet ik het fijne er niet vanaf :)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik maar me hier echt totaal niet druk om!
    Babyfoon staat op de commode, zo'n 2 meter van haar ledikantje...

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tja, ik vind dit echt lastig, heb zelf ook een dect huistelefoon en wireless inet op de laptop, dat zou dan nu ook al slecht moeten zijn voor mijn gezondheid en de baby in de buik....

lijkt me dat hierop heus wel getest is voordat dit soort produten in veelvoud op de markt komen, die dect telefoons en babyfoons zijn er al jaren...

6. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    tja, inderdaad, die straling zit echt overal, dus moeten we dan gelijk alles aanpassen???

telefoon, draadloos internet, babyfoon... dan ook maar gelijk de magnetron de deur uit en de mobiele telefoon...

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou me er niet te druk om maken hoor! Een babyfoon met dect werkt precies hetzelfde als een mobiele telefoon. Alles wat door de lucht gaat (draadloos) geeft een straling af.

8. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Euh wij hebben dus een zendmast in de achtertuin, denk dat de babyfoon dan niet zoveel meer uitmaakt. Maak me er eigenlijk geen zorgen om. Wij hebben trouwens een alecto.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik maak me daar ook niet zo druk om.. Als het de babyfoon niet is, dan is het wel onze dect-telefoon, of onze mobieltjes, of het wireless internet, de magnetron.. En als het niet de onze is, dan we die van de buren..

Ik zeg niet dat het geen enkele invloed heeft, maar er is zoveel dat "slecht" is, straling, vliegtuigstrepen, E-stoffen in eten, chemicalien in (baby) kleren, inescticiden in hout van baby meubels, zonnestraling..
    Probeer het maar eens allemaal te ontwijken, terwijl het naar mijn idee die onderzoeken niet heel sterk zijn. Veel dingen komen van mensen die iets zeggen. Maar niet van harde feiten.
    Zo was er eens een onderzoek over antennes op flatgebouwen. Van 2 flats waar mensen woonden met klachten(hoofdpijn, moe, misselijk) was de antenne niet eens aangesloten!!
    En er zijn ook onderzoeken bij dieren dat de relatie tussen gezondheidsproblemen en straling heel heel klein was..

De babyfoon staat hier zo'n 2 meter van de kleine af, maar dat is vanwege het stopcontact ;)

10. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

En dan ook maar voor eeuwig binnenblijven denk ik ivm stralingsgevaar van zendmasten, hoogspanningskabels, uitlaatgassen enz.???

11. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ow help, nog helemaal niet aan gedacht, toch maar een onbekend onbewoond onaangetast eiland gaan zoeken om daar te gaan wonen...

12. Duna

Duna Niet meer actief

Ik lees dat soort onzin niet eens... boeit me niet.
    Voor ons huis is ook een parkeerplaats, ik denk dat we daar meer schade van oplopen aan de gezondheid... Zo kan je je overal wel druk over maken.

13. Tennes

Tennes Niet meer actief

Groot gelijk! Soms vraag ik me wel eens af hoe de mensheid zo oud kan worden met alle 'gevaren'

Deel Deze Pagina