Hoi, de dr.brown en de bfree flessen zouden hetzelfde merk zijn, betekent dit dan dat de dr. brown flessen uit het assortiment gaan of blijven ze naast elkaar bestaan? Zit er in de tommie tippie fles ook zo'n ventiel tegen darmkrampjes, koliekjes enz.? Ik bedoel zo'n systeem wat in de dr.brwon flessen zit? Bestaan er ook kolfapparaten die op de dr.brown of bornfree flessen passen? en als ik zou kiezen voor dr.brown/born free, welke is dan het beste om te nemen? smalle hals, brede hals of de plus fles van bfree? De bedoeling is dat ik bv ga geven, maar wil toch wel wat flesjes in huis hebben voor het geval het niet gaat lukken/afgekolfde melk moet geven. Welke raad je dan aan te halen, of zou ik pas flessen gaan aanschaffen na de bevalling als het nodig is?
ja ik dacht ik stel de vraag hier even, wellicht dat meer mensen wat aan de info hebben als ze antwoord geeft, maar ik zal haar ook even pb-en
Welke je wil halen hangt een beetje af van je eigen gevoel, bij welke flesjes voel jij je prettig. Ik zou er niet te veel aanschaffen. 1 of 2 is genoeg. Het kan zijn dat je geen flesjes nodig hebt ivm je borstvoeding of dat je kindje de fles die je hebt uitgekozen helemaal niet wil en je over moet op een ander merk. Zou zonde zijn als je er dan te veel van hebt gekocht. Ik hoop dat het duidelijk is mijn antwoorden, anders hoor ik het wel! Groetjes Jewe
Ah zeer bedankt! Nou even over de laatste vraag, daar zit mijn dillemma: ik zou zelf het liefst de brede hals fles van dr.brown nemen, maar als die uit het asortiment gaat, dan kan ik daar misschien over een tijdje geen spenen meer voor krijgen Dan is mijn tweede keus de bfree plus fles, maar ik kan niet zo goed zien hoe die maat is, is die smal, breed of juist precies daartussenin?(ik heb ze alleen nog op inet gezien) Want als die maat ong. net als de brede hals fles van dr. brown is, lijkt me die handiger ivm het uit het assortiment gaan van de dr. brown fles. En dan idd. het bv idee, als ik moet gaan afkolven, dan zou ik dus eerder voor tommie tippie kiezen omdat daar ook een kolfapparaat van is gemaakt en die dus op de flesjes past. Maar ik las ergens dat als je over gaat op dikkere voeding dat het dan niet meer goed door de speen heen past... En dat ventiel in de tommie tippie fles, die werkt dus hetzelfde als die bij de dr. brown fles? Dus je ziet ik weet het nog steeds niet...
Nou heel erg bedankt voor al je antwoorden, het is me wel iets duidelijker! Ik ga even met de kraamzorg als die er is voor de intake, overleggen of ik al wat aan moet schaffen, of dat ik beter kan wachten. Evt. kan ik de tommee tippie borstkolf kopen en dan de melk overgieten in de bornfree plus fles, als ik voor de bfree flessen ga kiezen.
Graag gedaan. Ik zou alleen wachten met het aanschaffen van een borstkolf tot na de geboorte. Ik zou eerst kijken of het borstvoeden wel lukt, anders zit je met zo'n dure pomp die je niet gebruikt.
Ja dat had ik me al bedacht, maar omdat ik evt. misschien wel moet kolven, moet ik daarop aansluitend natuurlijk nu alvast wel de flesjes kopen waar ik dan ook wat aan heb, dus dat is ook het lastige, dat je van te voren niet weet of je gaat kolven, als ik zeker weet dat ik ga kolven dan kies ik voor de tommee tippie fles, maar ja ik heb echt geen flauw idee hoe het straks gaat lopen natuurlijk!