Help! Babyfoon geeft aan te warm!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maggie100, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze babyfoon gerft 'alarm' het is te warm 25 graden. Het is idd warm maar dat is het overal en ik heb kleding erop aangepast.... Elke keer gaat dat ding trillen erg irritant want ik schrik me steeds kapot maar ik kan verder ook niets te doen! Wat doen jullie tegen de warmte? Nog tips?

2. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Niks, kun je niks tegen doen!
    Ik heb mijn dametje haar deurtje een stukkie open, raam op een kier. En het raam op onze kamer gewoon nog helemaal open.
    Zodat het toch hopelijk een beetje afkoelt!

Succes!!

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Kun je de babyfoon niet instellen op een andere temperatuur? Ik kan de max en min temp instellen.....dus die hebben wij nu verhoogd naar 30 graden omdat hier anders ook steeds een alarm af ging.

Je kunt er weinig aan doen. Lucas zijn kamertje staat de hele dag pal in de zon...wij hebben zonsverduisterende rolgordijnen én overgordijnen. Overdag alles dicht en voordat hij naar bed gaat tussen 17-19 u zetten we alles tegen elkaar open. Maar vandaag had dat niet veel nut....het is nu ook 24 graden op zijn kamer...

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb de temp ook hoger ingesteld..

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik heb de alarmfunctie op de babyfoon uit gezet :D Tja inderdaad, je kunt er niets aan doen. We hebben haar lekker luchtig aan gekleed en checken voordat we gaan slapen nog even of ze niet te warm is.
    Ondanks dat de babyfoon aangeeft dat het warm is valt de gevoelstemperatuur in de slaapkamer bij ons vaak wel mee. Daarnaast daalt je lichaamstemperatuur tijdens het slapen ook, wat het weer een beetje opheft.

Edit: nu ik de andere reacties lees besef ik dat wij 'm niet hebben uitgezet maar idd hoger hebben gezet!

6. Bri

Bri Niet meer actief

De temperatuur waarbij hij 'te warm' aangeeft kun je inderdaad zelf instellen. Wij hebben de babyfoon ingesteld op 30 graden voor 'te warm'. Op zich is 25 graden prima, al zou ik je kindje niet al te warm aankleden.

Bij mijn dochter is het ook al 25 graden op de kamer; het is gewoon een heel warm kamertje. Uit eerdere zomers weet ik dat het voor haar prima gaat tot 28 graden, daarboven gaat ze pas wat morren.
    Nu slaapt ze nog in romper + pyjama, onder een laken en een dun dekentje. Als het nog warmer wordt, trek ik haar alleen een romper aan, en nóg warmer leg ik haar alleen onder een laken.

Verder hetzelfde als hierboven staat: verduisteren, overdag ramen dicht, tegen de avond goed luchten (of eigenlijk: als het buiten minder warm is dan binnen). Wij zetten in de zomer overdag een losse airco in haar kamer, die we wegzetten als zij naar bed gaat. Op die manier zijn we tot nu toe de zomers doorgekomen (nu 4 jaar; het was eerst het kamertje van broer).

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar kamertje is ook pal in de zon.... En de zonverduisterende gordijnen en donkere gordijnen helpen bar weinig met dit weer...mag je raam snachts open laten ivm tocht durfde ik nog niet namelijk... Ik zal eens kijken of ik de temperatuur kan instellen want wordt zenuwachtig van dat getril 

8. Bri

Bri Niet meer actief

Natuurlijk mag het raam 's nachts open.
    Hoe oud is je kindje?

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Es! Gevonden! Trilalarm kan uit veel beter  dank je!

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wij hebben de temp. op de.babyfoon ook hoger ingesteld
    verder gaan hier voordat de kleine naar bed gaat boven alle ramen tegenover elkaar open...en op een kiertje als hij erin ligt

11. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap echt niet wat je aan zo'n waarschuwing hebt... Alsof je de airco aan doet in de kamer van je baby ;)

Proberen de kamer zo koel mogelijk te houden en je baby kleden naar de temperatuur; meer kun je niet doen.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    18.996
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is precies de reden dat wij uiteindelijk toch hebben gekozevoor een babyfoon zonder die functie. Want dan is het 'te warm' of 'te koud'. En dan?

Volgens mij kun je ook zonder thermometer prima voelen welke kleding, slaapzak, (extra) dekentjes een kindje nodig heeft. Gebruik je gezond verstand. Als het warm is, trek je minder laagjes aan en zet je eventueel eenn raam open. Vind je het koud, dan kleed je je kindje warmer aan.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij Finn hebben we hem ook verhoogd. Nu gebruiken we de babyfoon eigenlijk niet meer, maar hij staat bij hem nog wel steeds. Voor het muziekje en ik kijk als het warm is vaak op de thermometer.

Als het echt heel warm is wordt het op zijn kamertje boven de 30 graden. Dan piepte dat ding dus altijd. En dan slaapt ie bij ons op de kamer, daar is het koeler en kunnen de ramen tegen elkaar open. Maar gelukkig komt dat niet al te vaak voor.

14. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    De functie zit er nou eenmaal op en ik wist niet eens dat ding een alarm had lol toen het koud was het fijn omdat te zien ( ze is precies in die kiude periode geboren) want dan deden we de kachel weer wat hoger maar nu kunnen we bijna niets doen. Morgenmiddag komt er een hor in de badkamerraam zodat dat raam helemaal open kan. Anders hebben we het straks wat koeler maar zit ze onder de muggenbulten......
    Vanavond ben ik met haar wezen wandelen zonder dekentje maar wel beschermding van de wandelwagen maar ze ligt nu weer meer te hoesten, zou het kunnen komen door wandeling? Ze hoeft nu toch geen vestje aan of dekentje om? ze had korte mouwen aan.... Soms vind ik het echt lastig ondat je het zo goed wil doen maar ik ga altijd twijfelen!

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Van de winter kon ik het net aan 15 graden krijgen en nu is het 25 graden op haar kamertje en koelt het amper af.

16. happymama

happymama Niet meer actief

hier ook 25 gr op zn kamertje maarjah niks aan te doen .... kan slechts een aico op zn kamer zetten .
    smorgens zet ik boven alle ramen open . als hij gaat slapen doe ik zijn raam dicht en laat de rest open als t niet te warm is en laat zijn deur dan open ...
    ook kleed ik m niet warm aan alleen een shirt en zn romper zonder mouw soms doe ik zn shirt ook uit

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier is het ook bloed heet de thermosmeter geeft 26 graden aan.
    We wonen op 8 hoog onder een plat dak er valt dus ook weinig aan te doen. Op de kamer van de kleine hebben we een warmte werende en verduisterend rolgordijn wat op maat gemaakt is. Hoewel haar kamertje de hele dag zon heeft is het de koelste kamer van het huis.

18. Storm

Storm Niet meer actief

Onze oude babyfoon gaf ook aan te warm of te koud. En maar piepen. Gebruiksaanwijzing erbij en uitgeschakeld. Ja, ik weet ook wel dat 25 gr te warm is, maar ja, in de zomer ontkom je er niet aan.
    En in de winter gaf hij aan dat het te koud was met 17 gr. Grrr, wij lagen onder een heerlijke dekentje, zonder verwarming met de ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen. Niks te koud.
    Heb nu een zonder al die extra functies. :p

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb niet eens een thermometer voor de kamers. Ik voel wel hoe zij het heeft of het te warm of te koud is. Zou ook doodzenuwachtig worden van zo'n alarm inderdaad!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben die functie ook erop zitten en het vervelende was dat er een foutje in zat waardoor het alarm af bleef gaan, ook al hadden we het uitgezet.

Wij hebben de afgelopen jaren wel de (mobiele) airco aan gehad op de kamers van de kinderen, als ze gingen slapen weer uitgezet.

Deel Deze Pagina