hier ook een ramp. We hebben plat dak. Kamertje van de meiden komt niet in de zon verder maar door het platte dak geeft hij nu 27 graden aan (!) Wij hebben kiep ramen en die staan zowel bij ons als bij de meiden gewoon open de hele dag met dit weer. Ook de deuren staan allemaal open. Er is geen tocht te voelen zolang de deur beneden dicht is. Gevoelsmatig is het niet zo warm vind ik. En de meiden slapen ook gewoon goed. (zijn ingebakerd dus alleen rompertje-shirtje en bakerzak momenteel) Ook hier knipperd het alarm steeds, zal hem indd eens naar boven toe instellen! En ja het is warm, maar helaas kunnen we dr niks aan doen, toch?
Ook hier geeft de babyfoon aan bij 25 graden "te warm". Ik heb het raam op een kiertje, zijn slaapkamerdeur open staan en alle andere ramen boven ook open, zodat het nu lekker door kan waaien (hij is vandaag bij mijn moeder). Vanavond leg ik hem te slapen in een dunne zomerslaapzak met een romper met korte mouwen en pyama met lange mouwen. Ik moet elke nacht wel naar de WC en dan check ik even of hij het niet te warm heeft of te koud (in dat laatste geval doe ik dan nog even een dun dekentje over hem heen.)
Zet dat ding toch uit...wat boeit het nou of een apparaat het te warm of te koud vindt? Voel zelf in de kamer, kijk hoe je kind is. Pas kleding etc. Aan, en als het echt loeiheet aanvoelt in die kamer, leg je kind dan ergens anders. Pfff zeg als moeders hier in Indonesie zo'n geval zouden hebben werden ze knettergek...elke dag 35 graden...kinderen overleven het wel hoor. Zorg vooral dat je met extreem weer je kind niet uit het oog verliest, dus niet alleen ergens laten liggen.
Als je een babyfoon hebt met die functie kan je 'm moeilijk maar meteen uitzetten (of bedoel je de functie alleen? Dat kan niet altijd, bij ons kan het geluid uit maar bij 30 graden blijft ie knipperen). En je kindje niet alleen leggen gaat vaak niet, omdat veel kindjes niet zomaar overal gaan slapen... En bij ons is het boven overal even warm en beneden gaan ze echt niet slapen.
Ik heb de functie van trilalarm idd uit gezet nav tip hier (wist niet dat het kon lol) Nu blijft ie knipperen maar hoor ik het gelukkig niet. Voor mij is de functie ook niet nodig dat het te warm is voel ik ook wel maar ja daar valt weinig aan te doen (overigens vond ik het in de winter wel prettig toen ze net geboren was). Gelukkig heeft ze wel goed geslapen ondanks de warmte daar was ik nog wel bang voor.....nu is het 27 graden! Wat warm! Eigenlijk erg he is het eindelijk warm lopen we allemaal (althans veel haha) te klagen, het is ook nooit goed
Hoe denk je dat het in warme landen gaat? Daar slapen kinderen ook gewoon als het 25+ graden is. Lijkt me dus niets om je zorgen over te maken.
Helemaal mee eens! En 27 graden is geen extreem weer hoor, het is hooguit wat warm. Boven de 35 graden (buiten) wordt het vervelender maar dat kennen we in NL niet.
Zelf merk ik ook dat ik het moeilijk vind om te bepalen hoe mijn dochter naar bed moet. Ze slaapt nu op onze kamer, die is koeler als haar kamer. Moet ik er wel bij zeggen dat het op onze kamer ook al 29 graden is (op haar kamer 32 graden). Bij ons gaat de warmte er niet uit. Alle ramen open, deuren open enz. enz. Niks helpt helaas. Heb haar nu alleen een pyamajasje en een slaapzakje aangetrokken Volgens mij gaat het prima!
Buiten 27 graden, maar binnenshuis, zeker onder een plat dak kan het tegen de veertig graden lopen. En dan kan een baby wel slapen maar dan moet je 'm absoluut niet alleen laten liggen. In de kinderwagen, beneden of buiten (onder afdak/schaduw) of in een lutjepotje is dan beter. En ja, sommige kinderen vinden het moeilijk om ergens anders te slapen, maar veilig slapen is denkik toch belangrijker dan diep slapen, de zomer begint nog maar net, dus toch maar proberen om je kind op meer plekken te laten slapen!
Wij hebben een heel eigenwijze babyfoon... Die blijft namelijk stug aangeven en vasthoudend knipperen dat het TE KOUD is Ik denk dat ie een keertje te veel gestuiterd is uit de handjes van mijn grijpgrage baby. ( en wij maar doorstoken met dit weer )
Ik kreeg hie rhet advies om je kindje te kleden zoals je zelf ook gekleed zou gaan. Alleen bij pas geboren baby's een dekentje er om heen als je naar buiten gaat. Maar bij deze tropische temperatuur zou ik dat dekentje niet doen hoor Hier in de slaapkamer ook 24/25 graden. Hij ligt in een dunne pyama broek met een romper met korte mouwen alleen onder een lakentje. Als k een dekentje pak, gooit hij het vanzelf af vanwege de warmte. ( hij is wel al bijna 9 maanden)