Zoontje van 4 bemoeit zich overal mee, praat overal tussendoor: Aarch!! Graag tips!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb even tips van jullie nodig hoor!
    Wat is het geval? De laatste tijd lijkt het of we hier met 3 volwassenen in huis rondlopen: m'n man, ik en D. (zoontje van net 4 jaar). Als ik mijn man een vraag stel, krijg ik al antwoord van D. Of als m'n man tegen mij zegt dat ik bijv. een tijdschrift wat ik wil bewaren even in een kast moet leggen, zegt D. het nog een keer na op zo'n toon van 'doe dat nou ook eens een keer mama!'.
    Nou ja, in ieder geval. Ons zoontje bemoeit zich de laatste tijd overal mee. Hij praat overal doorheen. Ik ben dat bemoeierige even goed zat!
    Ik weet even niet hoe ik dit eruit moet krijgen bij hem. Ik spreek hem er op aan, maar dan zegt hij: "Ik zal het niet meer doen. Sorry mama." Vervolgens na 10 minuten tettert hij weer overal doorheen. Etc.
    Wie herkent dit? En hoe kan ik dit 'bemoeierige' eruit krijgen?
    Ik zei vandaag nog tegen hem: "Bemoei je er niet steeds zo mee!" Dat was niet een tactische manier van aanspreken, maar ik was het even zo zat. Als mijn ouders dat vroeger tegen mij hadden gezegd, had ik een knalrood hoofd gekregen en durfde ik er nooit meer doorheen te praten. D. daarentegen kijkt mij aan met zo'n blik van 'wat zit je nou te zeuren, mama?!'

Dus, tips graag!! :)

Groetjes,
    Hanna

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Gewoon negeren, is een fase dat ze alles na willen doen en bijdehand. Gaat hij al naar school? Daar werd mijn zoontje ook bijdehand van, ze krijgen dan ineens zoveel informatie en zie zoveel dingen gebeuren om zich heen dat ze dat over nemen.

Gewoon negeren of anders even een goed gesprekje voeren, op haar niveau uit leggen dat het niet zo netjes is wat ze doet.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Heel herkenbaar, mijn dochter bemoeit zich met alles en iedereen. Ook op school, tot frustratie van de juf! Ze lijkt iedereen in de gaten te houden, weet van iedereen wat ze aan t doen zijn, vertelt verhalen of wat A tegen B gezegd heeft en wat C toen deed, etc. Zeer vermoeiend!

Ik heb dus helaas geen tips, ik heb 'het gesprekje' al heel vaak met haar gevoerd en de juf ook, maar het dringt gewoon niet door :-S

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gelukkig herinner jij je vooral zaken van toen je wat ouder was ;) Met 4 is dit herleven normaal gedrag en aan jullie de schone taak om gem te leren zich niet overslag mee te bemoeien en tussendoor te praten. Herhaling leert

Deel Deze Pagina