Help! Bang voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lizzy1989, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy1989

Lizzy1989 Lid

24 apr 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag naar de verloskundige gegaan.. Helaas zit ik nog potdicht maar ze heeft mijn baarmoedermond wel kunnen masseren. Zaterdag doet ze nog een poging en als ik dan nog dicht zit word ik maandag ingeleid. Kijk er wel tegenop aangezien ik liever natuurlijk beval maar ik ben de zwangerschap tegelijkertijd ook zat..

2. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Och meid, heb ik ook gehad met mijn tweede. 13 dagen overtijd, maar toch nog op de valreep bevallen.

Ik duim ontzettend voor je!!!!!

3. Lizzy1989

Lizzy1989 Lid

24 apr 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maandag word ik ingeleid.. Wat een pech haha!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel veel succes en sterkte morgen.
    Hoe voel je je nu? Ben je al wat geruster.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Succes!

6. Kairi

Kairi Actief lid

13 mei 2014
    106
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik was er even tussenuit, maar goed om te lezen dat je wat aan mijn woorden hebt gehad.

Je vertelde over het thuiszitten. Ik heb 4 maanden thuis gezeten voordat mijn dochter geboren werd en ik voelde me erg eenzaam. Misschien heb jij dat ook wel. De wereld om je heen gaat door en jij zit met een enorme buik te wachten tot je kind komt.
    Druk zal je het zeker krijgen met je kindje en het geeft veel afleiding. Maar (aangenomen dat je de eenzaamheid ook ervaart) probeer contact te zoeken met mensen. Ook als je straks met je kindje naar buiten mag. Dat helpt. Zeker ook als je angstig bent. Schaar de mensen om je heen die je helpen en die je vertrouwt. Mensen waar je aan twijfelt gewoon even laten voor wat ze zijn.

Spannend dat je wordt ingeleid. Aan de ene kant prettig om te weten wanneer je kindje komt. Dan word je niet, zoals ik, 4 weken te vroeg verrast met gebroken vliezen. Aan de andere kant juist ook weer iets om je zenuwachtig over te voelen omdat je weet wanneer het gebeuren gaat.

Heel veel succes morgen, wij zijn er allemaal van overtuigd dat het gaat lukken. Denk daar maar aan, als het even tegenzit. Maar waarschijnlijk... zul je het druk hebben met je kindje op de wereld zetten ;)

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe je kindje eruit zal zien!

7. Lizzy1989

Lizzy1989 Lid

24 apr 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zondag 1 mei, 1 dag voor de inleiding heeft mijn dochter besloten om er toch maar uit te komen. Het was een zware bevalling van 17 uur maar ze is het allemaal waard. Het gaat gelukkig goed en ik ben niet in paniek geraakt. Ik heb nu wel veel last van mijn hechtingen, ik kan niet lopen of zitten maar zo lang zal deze ellende wel niet duren. Ik ben gelukkig met mijn dochter en ik wens alle zwangeren heel veel succes! Bevallen is ECHT geen pretje, zeer pijnlijk, maar het is ook zo weer voorbij.. Mijn angst was achteraf gezien nergens voor nodig. Maar misschien is het maar goed om van het ergste af te gaan, dan kan het alleen nog maar meevallen.

8. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi Lizzy, van harte gefeliciteerd met je dochter!!!! En ik ben zo blij voor je dat je goed door de bevalling bent gekomen!

Nu lekker herstellen en genieten van je wondertje.

(En nog een tipje: plassen onder de douche ;) Dan brandt het veel minder.)

9. BBoom

BBoom Actief lid

24 jul 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Ow en die hechtingen.. bakje water op de wc en dan spoelen na afloop helpt ook. Mij is ook verteld dat je het beste op een hard iets kan gaan zitten ipv een kussentje ofzoiets. In de trend van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Maar idd paar dagen doorbijten en dan gaat dat ook snel beter.

Lekker genieten van je dochtertje nu!

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Van harte gefeliciteerd Lizzy! En wat goed om te horen dat het met je angsten meeviel!! Je mag trost op jezelf zijn! Geniet van je dochtertje! De hechtingen zijn inderdaad even ongemakkelijk, maar met een paar daagjes gaat dit al stukken beter. Ik heb spiegel paracetamol opgebouwd, dat hielp denk ik wel en plassen onder de douche ja of op de wc na het plassen afspoelen met water. Succes ;)

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
    Wat fijn dat het toch nog spontaan gekomen is. Wat goed zeg dat je niet in paniek bent geraakt. Je mag trots op jezelf zijn.

Ja die hechtingen... inderdaad spoelen tijdens het plassen. Zitten op harde ondergronden. Ja het doet even pijn! Maar dat houd de evt. Zwelling tegen.
    Je kan aan je vk vragen of ze willen kijken of er n paar hechtingen eruit kunnen.
    Hier ging het op een gegeven moment zo trekken!
    Uiteindelijk zijn er 3 uitgehaald. En dat luchtte zoveel op.
    Kon weer normaal zitten. :)

Geniet ervan! De dagen vliegen voorbij...

12. Lizzy1989

Lizzy1989 Lid

24 apr 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal!!! Het moederschap is echt even wennen.. Mijn man heeft nog een dag gewerkt en als ik naar zijn foto's kijk moet ik al huilen omdat ik hem zo erg mis. Doe ik normaal nooit hahaha!
    De hechtingen zijn echt vreselijk.. Het zijn oplosbare hechtingen dus ik hoop dat ze snel zullen oplossen. Ik kan moeilijk lopen, opstaan, zitten, draaien in bed omdat het ook erg opgezwollen is. Kan haast niks eigenlijk. Paracetamol slik ik wel een aantal keren per dag, dat lijkt wel een beetje te helpen.
    Iemand nog ervaringen met hechtingen? Hoe lang het duurt voordat die echte pijn weg is en de zwelling? Kijk er zo naar uit om weer normaal te kunnen lopen etc.

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    De eerste drie dagen waren het pijnlijkst bij mij. Zwelling heeft ook nog wel een tijdje geduurd maar na drie dagen had ik al veel minder pijn. Toen zijn er ook wel een aantal hechtingen verwijderd, dat scheelde echt een hoop. Het prikte toen niet meer. Probeer er inderdaad wel gewoon op te zitten, dat houdt de zwelling wat tegen.
    Normaal lopen heeft ook echt even de tijd nodig! Je hebt een pittige bevalling achter de rug, dan loop je niet op dag twee weer ;) gun jezelf de tijd, pak je rust. Groetjes!

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eerste dagen was hier het ergste de eerste keer. bij de tweede genas het zo extreem snel dat alles er vanzelf al uitkwam wat in de weg zat. maar de eerste keer was ik er toch wel een week of 2 flink zoet mee. pas ook op met het kraamverband, ben keer blijven hangen (au)

15. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Wat ook hielp bij mij (was tip van de kraamhulp) is een kraamverband in 3 of 4 stukken knippen, nat maken en individueel in een boterhamzakje. Dan in de vriezer. En als ze goed koud/bevroren zijn eentje met een washandje eromheen in je onderbroek tegen de zwelling aan.

16. Kairi

Kairi Actief lid

13 mei 2014
    106
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lizzy, wat fijn dat het allemaal goed gekomen is!

Ik heb (helaas voor jou) geen ervaringen met hechtingen. Maandags bevallen, donderdags was ik al vrolijk aan het shoppen.
    Succes met alles!

17. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Gefeliciteerd!

Hier ook 3 dagen dat het echt pijn deed, poepen ging ook niet,helemaal harde ontlasting, de verdere details laat ik achter hoe het opgelost is.. mijn zoontje was een spuger dus midden in de nacht hoorde ik dat voor het eerst, sprong over me man heen over bed,dus ja hechtingen open geklapt dus 2 maanden lang met open wond, veel moeten luchten zonder broek pff stinken maar goed was het waard, benieuwd deze keer..

Geniet ervan!

18. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

De eerste dagen (dag 2 t/m 5) waren het gevoeligst. De hechtingen lieten rond die tijd los en dat scheelde echt veel. Je kan ook je vk vragen om er 1 à 2 los te knippen om de spanning eraf te laten. Ze kan altijd kijken of het al genoeg heeld om dat te doen.

Lekker luchten op ern onderlegger is ook erg fijn. Of de tip van het ingevroren maandverband = briljant (zo lekker die koud tegen je onderkant haha)

Als je over een paar dagen hierop terug kijkt zal het al een stuk beter gaan. En als je het niet vertrouwt trek aan de bel...

19. Lizzy1989

Lizzy1989 Lid

24 apr 2016
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ik heb jullie advies nodig! Zoals jullie weten ben ik 1 mei bevallen van ons dochtertje. Rond de 4e dag kreeg ik ineens enge twijfels over mijn dochter. Of ik wel genoeg van haar hou, of ik er wel klaar voor ben en of ik niet beter had kunnen wachten met een baby. Terwijl ik me zo had verheugd op een baby. Het lijkt ook alsof ik heimwee heb naar hoe het was voordat zij geboren was. Ik mis de dagen dat ik alleen was met mijn man. Als mijn man weg gaat, dan kan ik niet wachten tot hij weer thuis komt. Ik huil veel omdat ik niet weet wat ik moet doen. Ik hou wel van mijn dochter en ik voel me ook gewoon verplicht om haar te verzorgen maar waar komen deze twijfels vandaan?? En heimwee?? Ookal was hij tijdens mijn zwangerschap niet vaak thuis en zat ik heel de dag alleen te luieren op de bank en hoe dood ik me ook verveelde, toch mis ik die dagen. Dames wat kan ik doen? Ik weet me geen raad meer. Mijn man steunt me maar ook hij weet soms niet wat te doen.
    En hoe kan het dat ik me de eerste 3 dagen intens gelukkig voelde en dag 4 ineens in zo een dip ben geraakt

20. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Je hormonen doen zoveel met je in deze periode. Ik moest bij de eerste ook ontzettend wennen. Voelde me ook echt geen mama. Maar als jij bang bent dat deze gevoelens meer zijn dan hormonen in de kraamweek: trek aan de bel bij de huisarts!!!

Deel Deze Pagina