Help! Bedorven sap gedronken.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MamaMiaatje, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Sorry weer even een vraagje van mij, maar nu echt een dringende vraag.
    Ik heb zojuist helaas ongeveer een half glas bedorven sap uit een pak (Roosvicee) gedronken.
    Ik dacht ineens wat smaakt het anders dan normaal. Toen keek ik naar de datum op het pak en daar stond op "ten minste houdbaar tot" 28-01-2010. Ik schrok behoorlijk, want dat is dus al een dag of 10 over de datum. Er stond natuurlijk wel een tht datum op, maar de smaak was echt anders (bitter). Komt echt niet door de zwangerschap hoor, dat het anders smaakte, want dat kan natuurlijk, maar nu echt niet. Want juist doordat de smaak anders was, keek ik dus naar de datum.
    Ik maak me nu ernstige zorgen om het kindje. Kan het kindje hier iets door oplopen? Listeria o.i.d?
    Ik ben iemand die juist nu tijdens de zwangerschap altijd goed op de houdbaarheidsdatum let, maar nu dus één keer niet en ik ga gelijk de mist in.
    Het pak sap heb ik trouwens gisteren pas gekocht in de winkel, dus dan ga je ervan uit dat het in orde is, maar dus niet.
    Er was overigens geen schimmel o.i.d. te zien in het sap.
    Ik weet even niet wat ik moet doen nu.

Bedankt alvast voor uw antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hoeft je geen zorgen te maken, dit kan helemaal geen kwaad!

Mirjam

Share This Page