Hallo allemaal, Afgelopen maandag heb ik iets vreselijks meegemaakt, dit is een verslag ervan, dit heb ik toegevoegd aan de aanvraag voor urgentie In het weekend van 9 en 10 Juli 2011, hoorde wij al een paar keer keihard geschreeuw, dit kwam uit de woning met nummer 33 Op maandagochtend om 11:45 loop ik met mijn twee dochters naar beneden, terwijl ik aan het lopen ben hoor ik het geschreeuw weer, eenmaal beneden aangekomen zoek ik mijn sleutels in mijn tas om de schuur in te gaan, ik praat tegen mijn oudste dochter op een normale manier, op een gegeven moment hoor ik een deur van het slot gaan en open gaan, daarna word er geroepen: Ik zei toch dat jullie op moesten houden met schreeuwen!!! Ik ga je vermoorden!!! Op een manier dat het zou gaan gebeuren, een hele woeste menende manier, angsaanjagend, alsof deze man heeeeel erg boos was! En op ons afstormde! Ik bedacht me geen moment en heb tegen mijn oudste dochter gezegd dat we weg moesten rennen! Ik dacht alleen maar we moeten vluchten, rennen zo hard als we konden! Ik wou nog het alarmnummer bellen maar dacht alleen het is niet veilig om hier te blijven voor mijn kinderen, heb automatisch mijn man gebeld, het laatst gekozen nummer, hij kreeg mij helemaal histerisch aan de telefoon dat hij moest komen omdat er iemand achter ons aan kwam en ons wou vermoorden! Ondertussen renden mijn dochter en ik door, we zijn gestopt toen ik ging hyperventileren, en mijn man was toen al binnen enkele secondes bij ons, ik heb hem onze jongste dochter gegeven en heb het geprobeerd te vertellen. Hij heeft mijn schoonouders gebeld om te vragen of ze de kinderen en mij wilde halen, ik durfde en wou absoluut niet meer terug, ik raakte alleen bij het idee al in paniek, durfde niet eens in de buurt te komen. Mijn man heeft bij de meneer van nummer 33 aangebeld om te vragen wat er aan de hand was, maar hij deed niet open, hij heeft daarna bij nummer 32 aangebeld, hun vertelden dat zij ook de deur hebben gehoord en hem hoorde gillen en de deur open en later dicht is gegaan, op een nogal harde manier. Mijn man is langs de woningbouw gegaan om dit te melden, daarna zijn wij samen naar de politie gegaan om aangifte te doen, de politie heeft gezegd dat ik de volgende keer gelijk 112 moet bellen omdat ze nu niet meer konden doen dan aangifte te laten doen. Ook heeft de politie gekeken naar zijn achtergrond, en hij zei dat de meneer van 33 een psygotische verleden heeft en dat hij erg bekend is bij de politie en dat er in het verleden al veel is voorgevallen, informatie mocht hij voor de rest niet verstrekken. Ik vroeg de agent of hij met mij zou ruilen en weer terug zou gaan, maar zelfs hij zal dit niet doen! Daarna zijn we met de wijkcongierge gaan praten, hij raadde ons aan om een urgentie aan te vragen, ook zei hij dat er niet veel over de meneer van 33 bekend is, maar wel dat ggz bij hem een keer is thuis geweest, wat dus op tegenspraak van de wijkcongierge wijst. Daarna zijn wij weer naar mijn schoonouders gegaan, waar ik probeerde tot rust te komen, dit lukte in het begin niet echt, ik moest overgeven en had hele erge hoofdpijn, ik was nog steeds in paniek en was heel erg bang om naar huis te gaan, maar toch moest het, mijn schoonouders hebben een klein huisje en daar konden we niet blijven en we hadden niks bij ons. Mijn maag draaide zich om toen we naar huis gingen, ik was harstikke bang om langs de deur van nummer 33 te lopen, ik heb deze nacht bijna niet geslapen, heb alle ramen dicht gedaan en de lampen aan, ik durfde niet alleen naar de wc en durfde ook niet een aspirintje te gaan pakken. Ook heeft mijn oudste dochter niet goed geslapen, ze heeft lopen gillen en had bange momenten, ze vraagt vaak waar de meneer is die ons gaat vermoorden en waarom hij dat gaat doen. Ik durfde 12 Juli 2011 bijna niks in onze eigen woning, liet mij kinderen niet in een andere kamer dan mij, was bang voor elk geluidje, maar ik moest toch naar buiten, gelukkig ging mijn man mee, want alleen met mijn kids langs nummer 33 durfde ik niet, ik werd weer misselijk en was harstikke bang, ben er letterlijk langs gerend en in de hal toen we onze fietsen pakten was ik heel angstig, zei tegen mijn oudste dochter dat ze stil moest zijn, het is natuurlijk niet normaal dat zij niet eens mag praten! Toen wij s'avonds thuis waren hoorde ik om 19:30 weer zijn gegil, mijn man is naar beneden gelopen om te kijken waarom hij dat nou doet, de buren van nummer 34 waren geluiden aan het maken, gewone normale geluiden en daarop schreeuwde hij, en stond naakt met emmers water voor de deur van zijn woning, er zit daar een ruit naast de deur dus kan je naar buiten en binnen kijken, meneer was niet buiten de deur. Nu weet ik dus zeker dat hij het tegen mij en mijn dochter had op 11 Juli 2011, dit maakt mij nog banger en ik raak nu al bijna in paniek als ik eraan denk dat ik morgen de deur weer uit moet, mijn maag draaid zich ervan om. Dit is natuurlijk niet normaal en daarom zou ik ook heel graag hier weg willen, ik voel mij hier helemaal niet meer veilig, terwijl ik zou moeten thuis komen in ons eigen huis, maar hier is echt niks meer van over, ik schrik van elk geluidje en slaapt niet goed. Ik vind het niet veilig voor mijn kinderen. Het mag duidelijk zijn dat de meneer van 33 niet helemaal in orde is en gevaarlijk is. Op dit moment weet ik even niet meer wat ik kan doen, vanmiddag de gemeente nog aan de telefoon gehad en die zei mevrouw u heeft alles denk ik al gedaan wat u kon doen.... Maar ondertussen woon ik hier nog steeds, ook is de kans heel klein dat we urgentie krijgen omdat dan straks alle buren weg willen Ik hoop dat iemand misschien nog iets weet, ik ben al heel internet aan het afspeuren naar particulere huurwoningen en woningruil, het maakt me allemaal niet meer uit als ik maar gewoon mijn veilige gevoel weer terug krijg en niet meer met me kinderen langs deze man hoef!
Jeetje wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je je niet meer veilig voelt. Snap de gemeente dat ze je niet zomaar urgentie geven omdat iedereen dan weg wil,maar is het geen optie met met andere naaste buren een verklaring ofzo op te zetten en te kijken of die man van nr 33 niet door in instantie uit huis gezet kan worden. Dus het probleem weg halen ipv allemaal bij het probleem weg lopen ?
jeetje dat is toch niet normaal meer zeg...... Afschuwelijk wat jullie hebben meegemaakt weet even niks anders te zeggen :x. Jeetje ik zou dus ook gelijk weg willen vooral omdat je ook nog 2 kleine kindjes hebt. In welke omgeving zoek je een anders huis??
Wat een vreselijke situatie. Even een tip, ik zou toch proberen zo min mogelijk paniekerig te zijn. Dit heeft nl een negatief effect op je dochter. Ik snap dat het moeilijk is. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Sterkte ermee!
Dankjewel voor jullie sterkte wensen! Ik probeer zo rustig mogelijk te doen voor mijn dochter, maar ook zij vraagt er nog steeds naar Die man krijgen we niet zomaar zijn huis uit, pas als hij iemand iets aan doet, of hij moet op vrijwillege basis opgenomen willen worden.... Het ggz is ook al een keer bij hem thuis geweest
Ooja, vergeten wij wonen in ijsselstein en zou graag een beetje in de omgeving willen blijven, voor de rest maakt het niet heel veel uit
Heb je de politie gebeld toen meneer van nr. 33 de keer erop naar nr. 34 aan het schreeuwen was? Ik zou elke keer dat hij iets ´vreemds´ doet bellen. Politie kan de GGD of GGZ (afhankelijk van waar je woont) inschakelen om hem te beoordelen. Zoals ik lees is hij psychisch niet helemaal in orde. Hij is een gevaar voor de omgeving in ieder geval. Ik vind het vreselijk voor jullie en wil jullie sterkte wensen, maar vind het wel slecht van de politie dat hij verteld dat de buurman een bekende is en een psychose heeft gehad in het verleden.
waar woon je in ijsselstein utrecht? pff geds das hier vlakbij.. meis toch.. ik kan me voorstellen dat je bang bent jakkes..
De man krijg je idd niet zomaar uit de woning, maar als hij zo dreigend is en dus een gevaar voor zijn omgeving is kan hij ook met een IBS (in bewaring stelling) opgenomen worden voor een aantal dagen en dus medicatie krijgen. En daarna (zolang jullie niet verhuisd zijn) consequent de politie bellen of het nu voor jullie zelf of voor jullie andere buren is. Ook zou ik met de andere buren over deze situatie praten en de afspraak maken consequent de politie te bellen als iemand iets geks of engs hoort. Hier help je jezelf mee, maar ook deze man (op de lange termijn)! Sterkte!
ja kan hij niet gedwongen opgenomen worden aangezien hij een gevaar is voor de omgeving? Zal inderdaad alles melden en je buren ook te vragen alles te melden.
Ik woon inderdaad in ijsselstein in de provincie utrecht Ik heb toen de politie niet gebeld, jammer genoeg, had ik wel moeten doen inderdaad! En ga dat nu ook zeker elke keer doen! Een buurvrouw is nu weer terug met vakantie en ik ga het er ook met haar over hebben Zijn twee naaste buren kunnen niet heel goed nederlands maar wil het wel gaan proberen, maar durf nu eigelijk niet eens stil te staan op de 1e etage Ik zou graag willen dat hij een paar dagen uit huis word geplaatst maar niemand wilt dat doen? En weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Hij kan niet worden opgenomen omdat hij een gevaar is voor de omgeving want hij heeft nog niemand iets aangedaan, dus wie zegt dat hij gevaarlijk is? (dat zeggen ze tegen mij aan de telefoon)
Bij alles wat er gebeurt meteen de politie bellen, en de buren ook.. Hoe meer klachten, hoe meer ze kunnen doen..
een paar dagen uithuis geplaatst zal zeer lastig worden denk ik.. idd wat de rest zegt gewoon consequent bellen al is het maar vanwege geluidsoverlast.. Na een x aantal klachten gaat de gemeente er echt wel wat aan doen.. jakkie bah meis
Bel zelf en laat je buren bellen op het volgende telefoonnummer, Is er in uw omgeving iemand waar u zich zorgen over maakt, dan kunt u diegene aanmelden bij het Meldpunt via telefoonnummer 030 6305 480 op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur of via e-mail meldpunt@ggdmn.nl. Lees zelf anders maar op de website www.ggdmn.nl of google op meldpunt zorg en overlast en dan in jouw woonplaats, dan kom je meteen op het betreffende stuk waar ze uitleggen waar ze voor staan! Valt onder de OGGZ, bemoeizorg, is voor mensen die overlast geven en zorgwekkende dingen doen. Buurman aanmelden en de (O)GGZ hun werk laten doen! Sterkte!