Geen dank! Maar echt bellen hoor.het kan zeer effectief zijn. Alle ketenpartners denken mee en er wordt ook snel gehandeld! Vooral omdat hij zo dreigend is, maar daarom is het wel belangrijk ook de politie te bellen als er wat is, want dossieropbouwen is ook belangrijk!
Inderdaad, ik wilde dit net zeggen Je hebt inderdaad een meldpunt, dus die zou ik zeker weten bellen! Het vervelende is, dat als hij in een psychose zit hij jullie waarschijnlijk nog niet eens meer herkend. Iemand in een psychose kan op zo'n moment van alles zien. Ik ben als kind aangevallen door iemand die in een psychose zat (schizofreen) en die stak een vork in mijn voorhoofd (ik was 8 jaar). Hij is toen direct opgepakt en in behandeling genomen. Toen hem later, toen hij weer "helder" was verteld werd wat hij had gedaan, is hij enorm geschrokken! Hij heeft mijn ouders toen ook z'n excuses aangeboden en hij vond het verschrikkelijk. Je hebt nu niks aan mijn verhaal, maar ik hoop echt dat iemand wat voor deze meneer kan betekenen en dat hij hulp krijgt en dat jullie een ander huis krijgen. Je niet meer veilig voelen is verschrikkelijk! Kun je niet tijdelijk elders heen? Jouw ouders misschien, of andere familie? Kijk ook eens op www.directwonen.nl Die verhuren ook huizen die per direct vrij zijn. Je moet je geloof ik wel inschrijven, maar misschien is dat wat?? Heel veel sterkte.
Cathie, die mensen weten idd niet wat ze doen. Ze moeten het van de stem(men) in hun hoofd. Mijn broer is ook psychotisch geweest. Hij stond als een indiaan op het dak van mijn moeders huis. Hij was gelukkig verder geen gevaar voor zichzelf of een ander.
Dankjewel voor je verhaal, vind het echt fijn om het te lezen En daar ben ik ook bang voor dat hij ons niet een herkend en ons voor andere aan ziet! En dat vind ik gevaarlijk Ik heb me al ingeschreven bij direct wonen, maar hier in de buurt zijn het eigelijk allemaal kamers die beschikbaar zijn
Brrr...eng hoor.... Ik woon ook in IJsselstein toevallig, en dan komt zoiets wel heel dichtbij. IJsselstein geeft niet gauw urgentie is mijn ervaring. Is moeilijk om aan een woning, zekers een eensgezinswoning, te komen. En inderdaad, al draait iemand helemaal door, psychotisch, dement of weet ik veel wat, en degeen wil niet uit huis, dan mag die persoon gewoon blijven zitten. Ook al heeft de hele buurt last van die persoon. Omgekeerde wereld toch. Nou meid sterkte. Rustig aan. Probeer het niet je leventje te laten beheersen. Waar woon je ongeveer in IJsselstein? IJsselveld? Zenderpark? Achterveld?
Wat een vervelende situatie! Ik snap dat je je niet meer veilig voelt zo. Ik heb zelf in een (heel andere overigens) situatie gezeten dat ik snel een woning wilde hebben. Ik had toen bij de volgende binnen een maand een woning. Interveste - Professioneel leegstandbeheer & Antikraak Het is over het algemeen maar voor tijdelijk, maar misschien heb je er iets aan! Heel veel sterkte en ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Lijkt me vreselijk om dat mee te maken maar zou wel proberen om in het vervolg proberen rustig te blijven, Je haalt je kids zo op deze manier een flink trauma op hun nek en dit terwijl je ook rustig de deuren op slot kunt draaien en 112 kan bellen. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is hartstikke vreselijk om zo'n buurman te hebben lijkt me maar het is de manier waarop je kunt reageren als er kids bij zijn. En die urgentie... tsja ik heb het ook meerdere malen aangevraagd en nooit gekregen ook niet met een kleine meid op komst. Toen ging ik ergens wonen met een man die meer wilde dan alleen geld voor de huur waar ik achter kwam later en toen ik dat niet gaf, hij zo boos was dat hij de deur in probeerde te trappen en het raampje boven de deur kapot sloeg. Ik heb ook 1-1-2 gebeld toen en was ook in paniek maar mijn dochter was toen 4 maanden dus heb haar rustig opgepakt, heb me opgesloten in de slaapkamer, deur op slot gedraaid en ben liedjes voor haar gaan zingen. (werd ik zelf ook wat kalmer door haha) Politie stond gelukkig binnen een paar min voor de deur (klein dorpje) met 6 man! (3 auto's) Toen ben ik weer naar het gemeentehuis gegaan met een auto volgeladen aan belangrijkste spullen die ik mee gegraaid had, het verhaal uitgelegd en er werd me doodleuk verteld dat er nog 3 meiden in dezelfde situatie zaten en ze niet zomaar iedereen urgentie konden geven. Ik kreeg een lijstje mee met crisis opvanghuizen waar ik heen zou kunnen maar als ik ze opbelde waren ze allemaal vol en je moest betalen om er te mogen overnachten. Fijn geregeld he in NL! Oh en die buurman, ik zou gewoon aangifte doen van alles wat je meemaakt met hem, ergens is voor de politie ook de druppel neem ik aan?
I kan ook alleen maar zeggen dat jullie en ook de buren alles moeten melden. Zit hier ook een situatie die niet helemaal jofel is. Wij hebben aan de overkant bij ons 55+ flatjes staan en daar woont sinds kort een junk . Wij wonen zelf in een eensgezinswoning en bij ons op het rijtje wonen erg veel kinderen en er is een speeltuin. Deze vrouw loopt dus iedere keer in die speeltuin en valt de kinderen lastig door om geld te vragen enzo. Verleden week vroeg ze aan mijn schoonmoeder of ze haar mobieltje mocht gebruiken. Ze loopt op blote voeten en is iedere keer helemaal de weg kwijt. Het weekend liep ik met mijn dochtertje buiten en toen kwam ze aan mij vragen of ik drank of drugs voor haar heb :x. Ik vond het doodeng, stond daar wel met een kind van 13 maanden. Wij zijn met de bewoners uit de flat en van ons rijtje ook massaal aan het bellen maar, moet ook zeggen dat er nog niet erg veel gebeurd is. Ze heeft een waarschuwing gehad maar, gisteren was het weer raak in de speeltuin dus ik hang straks weer aan de telefoon. Sterkte meid en laaat je niet gek maken !
Pfff wil je heel veel sterkte wensen zeg. Heb geen tips voor je maar brrrr wat moet dat eng zijn zeg. Las hier een tip over anti kraak wonen, maar denk niet dat je daarvoor in aanmerking kom. Dat mag (hier in ieder geval bij 2 anti kraak bedrijven) niet als je kinderen heb. Omdat ze maar een korte opzegtermijn hebben en dan zou je dus op straat te komen staan et 2 kids.
Jeetje lekker dan zeg! Doet me denken aan onze achterbuurvrouw van toen ik nog bij mn ouders woonde. Die was ook aan de heroine e.d. en stond regelmatig naakt met slangen te dansen op haar balkon of met een heel groot zwaard. Maarja wij als kids vonden dat toen alleen maar geweldig.... Ook haar uitdagen enzo vragen waar haar slang is en waarom ze geen kleding aan heeft... Lijkt mij dat de hele buurt wel tig keer gebeld heeft maar ze kon gewoon blijven zitten... Nu ik dit zo typ vraag ik me af hoe het met haar afgelopen is... ik ben daar al sinds mn 16e niet meer geweest... haha
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het vreselijk vindt dat jij zo bang moet zijn voor een buurman, dat je daarom je eigen huis uit wilt alleen door hem, terwijl hij juist degene zijn die wg moet gaan,,,zal wel wat zijn dat jij moet vluchten voor een seiko... Echter kom ook ik op het punt van jou reactie naar jou kids toe dat is natuurlijk niet goed geweest, het moment dat de buurman dat riep, moest jij gewoon je huis binnen gaan en 112 bellen... Maar je riep tegen je kinderen dat ze moesten rennen, dus logish dat jou dochter er daar nog over hebt het is een trauma Jij moet ondanks jou angst altijd laten zien aan je kinderen dat jij niet bang bent (ook al ben je dat wel) Maar ja dat is al gebeurd en heb je nu niets meer aan. Wat ik zou doen, is alle mensen die bij hem in de buurt wonen, langs gaan en een handtekeningenactie opzetten hiermee naar de woningbouw gaan. en het moment dat deze man weer iets zegt ofzo bedreigen direct de politie bellen laat jou buren dit dan ook doen. zodat jullie in jullie woning kunnen blijven en de buurman een andere woning toegewezen krijgt waar dan ook.
Hey... Ik denk dat Ts heel goed weet dat haar reactie niet erg hielp tegenover haar kinderen, maar let wel...dit is een reactie. Niemand weet hij/zij gaat reageren als zoiets met je gebeurd! Je kunt het in je hoofd allemaal heel goed afspelen, maar als je voor zo'n situatie staat kun je helemaal de weg kwijt raken. En daar kun je gewoon niks aan doen. Het enige wat ze kan doen is er van leren en hopelijk de volgende keer anders reageren. Ts, wat je misschien nog zou kunnen doen is hulp zoeken voor je dochter, als echt blijkt dat ze er heel erg mee zit. Ze kunnen daar vast wel iets mee. Tekeningen laten maken of er over laten praten. Vraag iig eens aan de huisarts of hij/zij denkt dat dat nodig is! Voor de rest is alles wel gezegd. Ik zou ook alles opschrijven, datum erbij, wat ze zeiden enz enz. Voordat er weer een dossier ofzo kwijt raakt daar bij onze geweldige politie! Sterkte! Liefs Mloetje!
Inderdaad, iedere keer als je maar iets hoort, meteen bellen hoor! Hoe meer meldingen hoe beter, dus als het kan zou ik dat ook tegen de andere buren zeggen. (je man even langs sturen) Denk dat de kans dan groter is dat ie opgenomen kan worden.
Dat is wel makkelijk gezegd, maar als jij buiten staat met de deur op slot en je bent je sleutel aan het zoeken, dan is je dolle buurman sneller bij jou en je kids, dan jij je sleutel gevonden hebt, de deur open gedraaid hebt, met je kids je huis in bent en de deur op slot kunt draaien! Het is makkelijk om te denken dat ts niet goed gereageerd heeft, maar volgens mij heeft ze gewoon het enige gedaan wat je in die situatie nog kúnt doen! En natuurlijk heeft de reactie van ts de impact op haar dochter vergroot, maar waarom zou je als moeder nooit mogen laten zien dat je bang bent?! Natuurlijk moet je zo veel mogenlijk kalm blijven, maar kinderen mogen ook leren dat er wel degelijk situaties in het leven kunnen bestaan, die zo gevaarlijk zijn dat je er bang voor mag zijn. En het lijkt me dat zulke levensbedreigende situaties daar zeker onder vallen. @ts: veel sterkte! Probeer je deuren voorlopig op slot te houden en voel je dan binnen ook veilig. Dat ben je dan in feite ook, want als je jezelf opgesloten hebt, komt hij echt niet zomaar binnen! (Is geen lange termijn oplossing, maar helpt nu misschien de paniek te verminderen. Ook naar je dochter toe.)
Ik wil even zeggen, dat ik niet naar mijn eigen huis toe kon want dan moest ik langs de buurman ik was op de beganegrond en hij stond op de 1e etage en wij wonen op de 3e etage, dan zou ik dus langs hem moeten lopen, dit zeg ik niet om iemand aan te vallen, maar alleen om het duidelijk te maken Ik heb slachttofferhulp ingeschakeld voor mijn dochter en voor mijzelf, zij komen aanstaande maandag Op dit moment bel ik iemand als ik naar beneden loop en diegene heeft dan een andere telefoon bij zich liggen om eventueel 112 te kunnen bellen zodat ik mij op mijn kinderen kan richten Ik kan niet beschrijven wat voor een gevoel er door mij heen ging maar ik weet wel dat ik automatisch mijn kinderen in veiligheid wilde brengen, ook al moest ik rennen, ik kon daar moeilijk blijven staan.... Ben gistere avond naar de buurvrouw gegaan en zij gaat ook bellen en we gaan ook de andere inlichten
Wij wonen in ijsselveld oost, wel aan de goede kant, dus voor de rest helemaal geen overlast Weet ook dat je hier helemaal niet makkelijk een urgentie krijgt maar moet toch alles proberen En de gemeente is hier ook best *** En inderdaad omgekeerde wereld, maarja waar moeten ze deze man heen doen? Overal wonen er kinderen, en hij kan niet zomaar opgenomen worden
politie doet echt niks. Weet er alles van helaas. Wij hebben hier net zo man in de straat wonen. En die woont hier nu al 30 jaar zolang hij zijn huur netjes betaald gooien ze hem er niet uit. Als je meer wil weten pb me maar, het is namelijk een groot verhaal en vanwege meelezers die dit verhaal kennen zet ik het hier liever niet neer!
helpt helaas niks. kan er helaas over meepraten. Hoe gestoord diegene ook is, en wat ie ook doet ze halen ze niet uit huis weg! Jij zal uiteindelijk eerder weg moeten dan hij......
Jeetje wat eng! Dit is wel erg extreem, met de dood bedreigd worden. Ik zou daar ook zo snel mogelijk weg willen. Doet me denken aan een eigen ervaring. Al ben ik destijds niet met de dood bedreigd (gelukkig). Ik ging uit huis, lekker op mezelf wonen in een klein flatje, toevalligerwijs recht tegenover het politiebureau. Boven mij woonde een vrouw die ook onder behandeling was bij GGZ. (Niets ten nadele van GGZ-patienten trouwens. Mijn vriend is er ook onder behandeling geweest, een vriendin van hem nog steeds en mijn zusje is er nu ook onder behandeling. Maar je hebt uiteraard verschillende gradaties in patienten van GGZ. Die van TS is bijvoorbeeld een zeer zware patient.) Sorry, maar die vrouw spoorde dus ook echt niet. Stond constant bij mij aan de deur met allerlei vreemde verhalen. Werd er zenuwachtig van en had op den duur de voordeurbel zelfs uitgeschakeld. Dat was nog niet het ergste. Ze had vaak ruzie met haar broer die illegaal bij haar inwoonde en midden in de nacht zijn gitaarversterker aanzette. Als ze ruzie had midden in de nacht, ging ze naar beneden en omdat ik de bel had uitgeschakeld, ging ze met haar soldatenkisten tegen mijn voordeur aantrappen in de hoop dat ik open deed! Ook angstaanjagend dus. Heb vaak mijn ouders huilend opgebeld dat ik er niet meer tegen kon en er vreselijk bang van werd. Heb handtekeningen verzameld van alle omwonenden (die er ook last van hadden) en de woningstichting ingeschakeld, maar die konden/wilden niks doen. Heb -tig keer melding/aangifte gedaan bij de politie, maar die wilden/konden niks doen. Had de GGZ ingeschakeld, maar ook die wilden/konden niks doen. Waardeloos! Na slechts een paar maanden daar gewoond te hebben, ben ik maar weer verhuisd. Ditmaal naar een koopflatje. Ik weet dus hoe verschrikkelijk zo'n situatie kan zijn en dat niemand dus eigenlijk wat kan of wil doen. De veroorzaker(s) kunnen blijven wonen, maar jij als slachtoffer moet maar zien dat je snel een ander onderkomen ziet te vinden waar je je weer op gemak voelt.