Wat een rustige zaterdagochtend had moeten zijn werd omgetoverd in een angstige ochtend en een bezoekje van de politie Om kwart voor 10 hoorde ik de buurman weer schreeuwen en na een paar keer liep ik naar onze voordeur, weer ging ie te keer, ik heb 112 gebeld Toen ik had opgehangen werd het nog erger, hij kwam weer uit ze woning en begon van alles te gillen Me man ging kijken en alle buren stonden inmiddels buiten, en die hebben ook op ze deur geklopt maar hij deed niet open, even was er sprake van dat hij misschien naar buiten was gegaan Iedereen ging naar binnen en de politie kwam en hij deed open Hebben een gesprek met hem gevoerd en daarna kwamen ze naar ons, wat ik niet verwacht had maar waar ik heel blij mee was! Ze zeiden ook deze man spoord niet hij leefd helemaal in zijn eigen wereldje, en hij zegt dat hij voetstappen hoord en dat het hele portiek herrie maakt en dat wij veel herrie maken Nou wij lagen nog op bed, ik was net wakker en lag lekker met me twee meisjes nog op ons bed, ze waren pas net wakker dus heel rustig De politie mocht ook niet binnen komen van hem, maar ze zagen wel dat hij op beton leeft en dat hij zichzelf niet goed verzorgd Ze gaan altrecht bellen om het te vertellen, en wij bellen de woningbouw en ik ga de buren zeggen dit ook te doen En zelf bel ik de gemeente en slachtofferhulp ook maandag
jeetje wat een toestand! maar wel fijn dat er wat gedaan word met deze man... die is zeker het spoor bijster.... ook wel sneu... maar nu zal het langzaam aan hopelijk rustig worden bij jullie want zo leven met kleine kindjes lijkt me doodeng....
Wat vreselijk dat het weer zo ver was, maar wel heel goed dat jullie de p olitie gebeld hebben en dat jullie maandag weer van alles en nog wat gaan bellen. Hoe meer telefoontjes naar instanties hoe sneller er hulp kan komen! Sterkte!
Ik heb vandaag gehoord van de naaste buurman dat hij in de trappenhal heeft geroepen dat als het niet op houd dat hij alles in de fik zet! Is toch niet normaal dat ik daar boven woon met mijn kindjes! Politie was ook bij deze buren geweest De buurman schijnt vanochtend om 7:15 begonnen te zijn, terwijl zijn naaste buren ook nog sliepen, ik denk toch echt dat hij dingen hoord die er helemaal niet zijn....
Ik zit zelf ook in een zelfde situatie als jou Liane. Ik zal niet het hele verhaal uitleggen (behoorlijk lang), maar het komt er op neer dat wij behoorlijke agressieve alcoholverslaafde buren hebben die ons ook met de dood hebben bedreigd. Bij ons in de buurt blijkt dat dit probleem met hen al jaren speelt. Wat ik je voor tips kan geven, gekregen van de politie en de woningbouw bij ons in de regio: Houd voor jezelf een logboek bij van alle gebeurtenissen waarbij je last hebt van je buren, en laat de andere buren dit ook doen. Zorg ervoor dat jullie als buurt afzonderlijk van elkaar deze logboeken elke keer inleveren bij de woningbouw. Op deze manier kunnen zij een dossier aanleggen, en kunnen ze daadwerkelijk stappen gaan ondernemen om die mensen weg te halen uit de buurt. (Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen op consequente basis klachten inleveren, zodat er een trend in zit. Hier heeft de rechter iets aan, en dan kunnen ze sneller een kortgeding aanvragen). Wanneer je je echt bedreigd voelt of je ziet en hoort dat je wordt bedreigd, probeer er (op je eigen terrein, je mag niet in van je buurmans terrein opnamen maken) (geluids)opnamen van te maken. Bij een aangifte en arrestatie van de buurman wordt dit als bewijs gebruikt en wordt dit ook doorgespeeld naar de woningbouw. Op deze manier zou het niet lang moeten duren voor je buren uit huis zullen worden gezet. Hou vol meid. Ik snap dat het heel angstig kan zijn, maar zorg ervoor dat je dit niet laat zien.
Wat vreselijk. Ik zou eerder hopen dat meneer 33 uit huis gezet kan worden. Want anders willen alle buren straks urgentie en verhuizen.
Onze buurvrouw was ook psychotisch en daar waren wij geregeld de dupe van... Wij wonen in een koopappartement, dus dat was zo sowieso al een lastiger verhaal. Na een aantal keren een aanvaring met haar te hebben gehad (ze stond van 7 tot kwart voor 8 's ochtends op onze deur te kloppen en allerlei bedreigingen te schreeuwen) hebben we haar kinderen ingelicht en melding bij de politie gedaan, die konden ook niets meer doen dan een gesprekje met haar voeren. Er veranderde niets... Toen hebben we haar huisarts ingeschakeld (toevallig dezelfde als die van ons, we zijn haar daar eens tegen gekomen) en die heeft met haar gepraat. Ze kreeg medicijnen en heeft schoorvoetend haar excuses aangeboden, ze wist niet wat haar bezield had. Het ging twee weken goed, toen begon het weer van voor af aan. Weer melding bij de politie gedaan en haar kinderen opnieuw ingelicht. Toen stonden ze 's avonds aan de deur... Hun moeder had midden op straat een zware angstpsychose gehad en bleek haar medicijnen niet in te nemen. De crisisdienst heeft haar opgehaald en ze is wel 2 hele weken opgenomen geweest... Na opnieuw excuses van haar te hebben aanvaard, heeft ze haar huis te koop gezet. Ik denk dat ze zich te erg schaamde... Nu woont ze in een aanleunwoning en schijnt ze nog steeds regelmatig de boel op stelten te zetten... Ik hoop dat er snel een einde aan deze situatie voor jullie komt. Ik weet wat het is om naast zo iemand te wonen... Ook hoop ik dat je wat met de tips van de anderen kunt! Onze bovenbuurvrouw heeft ook melding bij de politie gedaan, dat hielp wel! Ze namen het toen al een stuk serieuzer, dan toen wij alleen melding hadden gedaan, maar verder konden ze eigenlijk nog steeds niets. Dat is het kromme hier in Nederland, er moet eerst echt wat gebeuren voor er ingegrepen kan en mag worden...
Snap niet waarom zulke mensen in Nederland niet geholpen worden. Waarom moet het altijd eerst mis gaan voor men er wat mee doet? Denk aan die meneer die al die mensen dood geschoten heeft in dat winkelcentrum een tijd terug. En zo zijn er telkens weer voorbeelden waarbij het goed mis gaat. En waarbij anderen de prijs moeten betalen. Zo vaak hoor je dan de woorden psychose en al bekend bij de politie. En ook Gestopt met medicatie in nemen. Deze mensen kunnen een gevaar vormen voor zichzelf EN de samen leving als ze stoppen met de medicatie. Waarom wordt niet met regelmatige interval gekeken of ze zich aan hun medicatie houden? Waarom zijn dat soort dingen in Nederland (of de wereld/) altijd zo vrij blijvend? Ik snap dat t vervelend is als je dit probleem hebt en je blijft netjes je medicatie slikken dat je dan toch telkens gecontroleerd wordt. Maar hoe veel vervelender is deze situatie of die in dat winkelcentrum toen? En de kosten...tja weet niet maar hoeveel zal het iedereen schelen als men op deze mensen blijft letten? Aan politie kracht, instanties, woningbouwen en bovenal psychische gesteldheid van betrokkenen. Ik snap het werkelijk niet..zulke dingen. Want als deze man toch tegen alle kansen in verplaatst wordt, verplaats je alleen het probleem. Het wordt niet opgelost tot hij of zichzelf wat aan doet of een ander dusdanig wat aan doet dat hij achter de tralies verdwijnt. Het zal je zoon maar wezen waar ze zo mee omspringen.... Want ook familie kan vrij weinig als meneer niet mee werkt TS sterkte en ik hoop op een spoedige en blijvende oplossing.
ts: als ik jullie was geweest en het kan financieel,zou ik lekker op een camping in de buurt gaan staan de hele zomer een stacaravan huren ofzo. even lekker zonder die gek!!
Wat vreselijk naar voor je ! Ik hoop dat deze man snel geholpen wordt. Want het is misschien tegen het zere been nu, maar deze meneer is ziek en heeft hulp nodig hoe bang iedereen ook van hem is.. deze meneer is w.s. het bangst van allemaal. Sterkte en ik hoop dat er gauw een oplossing komt. Overigens Wilma wordt er natuurlijk altijd zo ver als mogelijk in de gaten gehouden of deze mensen hun medicatie wel of niet gebruiken. Maar in Nederland ( en in heel veel andere landen trouwens ook ) mag je iemand pas dwingen om medicatie te gebruiken of opgenomen te zijn als er daadwerkelijk incidenten zijn geweest. Heel krom maar het is niet anders en als hulpverleners proberen we echt alles wat in onze mogelijkheid ligt deze mensen in zorg te krijgen en te behouden. ( wat steeds meer o.a. met bemoeizorgteams op laagdrempelige basis gebeurt overigens )
Kris ik ken teveel gevallen waar incident na incident gebeurde en waar niets gebeurde om iemand te helpen of te ondersteunen. Met gezond boeren verstand kom je een heel eind. Helaas is dat niet in potjes te koop anders zou ik er een heel aantal kado doen aan mensen die de regeltjes opstellen rondom dit soort zaken
Hallo allemaal, Ik heb een tijdje niet gereageerd, sorry! Ben wel heel blij met alle reacties En ben er ook nog steeds heel erg druk mee, vandaag weer een telefoontje van slachttofferhulp, zij had een telefoontje gekregen van de instantie zorg en overlast (als ik het goed heb) Al een paar dagen geleden maar zij had een paar dagen vrij, en die hadden gezegd dat de buurman is opgenomen omdat er genoeg bewijs is, nu wil het zo zijn dat mijn man hem vanochtend nog heeft gezien, dit zei ik ook tegen haar aan de telefoon, ze vroeg of ik even wou nakijken of hij echt nog thuis is, bij de buren vragen en luisteren en kijken, nu gaan we dit dus doen en morgen belt ze me terug