Hoi allemaal, Ik heb even getwijfeld waar ik dit onderwerp moest plaatsen, maar volgens mij past het hier het beste. Het gaat om het volgende, mijn zoon is al heel lang continue verkouden, snurkt etc. Zijn amandelen waren hiervoor al verwijderd (neusamandelen zijn wel weer terug). We zijn bij de KNO-arts geweest en hij heeft hiervoor een neusspray (nasonex) gekregen en een bloedtest. Nu zijn we vandaag langs geweest voor de uitsslag van de bloedtest en controle. Hij is door die medicijnen behoorlijk opgeknapt (neusverkouden is veeeeel minder en hij snurkt ook niet meer zo erg). Dus het is een allergie, maar de bloedtest heeft niets uitgewezen. De stoffen waar hij op getest is waren allemaal negatief. Hij heeft wel voor zes maanden neusspray en over een half jaar moeten we weer terug. Wie kan me vertellen waar er dan op getest wordt en welke andere stoffen ook vaker voorkomen. En of het inderdaad betekend dat hij dus echt niet allergisch is voor katten (zijn twee grote vrienden) en huisstofmijt. Heeft het anders ook zin om een nieuw matras te kopen? Ik hoop dat ik wat mogelijkheden hoor, waardoor ik er iets aan kan doen, want het is voor hem zo sneu. Groetjes,
Ik heb precies hetzelfde! Al 5jaar lang. Ze kunnen niks vinden en ik gebruik ook nasonex om de klachten in toom te houden. Maar het is kut. Altijd maar snot, altijd maar verkouden.... Ik heb alleen mn amandelen als kind al laten verwijderen...en ze zijn iets teruggegroeid.
@Jel: Het is volgens mij geen astma of hooikoorts. Astma is volgens mij toch meer met benauwdheid e.d., heb het daarom er ook niet over gehad met de KNO-arts. Hooikoorts is eigenlijk hetzelfde wat hij heeft, alleen dan seizoens afhankelijk. Hij is zo ongeveer twaalf maanden per jaar verkouden, niet alleen in de lente of zomer. @Mams136: Vervelend zeg. Bij hem is het ook zo erg, iedere dag verkouden, vieze snotneus etc. Hij wordt nu ook groter, gaat dadelijk naar groep drie en ik ben bang dat hij er dan mee gepest gaat worden. Dat lijkt me zo zielig. Daarom dat ik achter de oorzaak wil komen.
Hebben jullie huisdieren? Ik ben waarschijnlijk allergsich voor huismijt (al kwam er uit een bloedtest niks) en heb ook een neusspray.
Ik heb een hond maar het begon toen we nog geen dieren hadden... Maar ik ben er nu klaar mee. Na deze zwangerschap ga ik terug naar de kno arts en dan gaan ze de amandelen maar weer verwijderen, hoe klein ze ook zijn. Ik wil iig iets proberen!
@ts: helaas kan een bloedtest bij kleine kinderen vals positief of vals negatief uitvallen. Maar ook gewoon positief of negatief. Heeft hij ook eczeem? Helaas zit huisstofmijt overal, als je een nieuw matras koopt, zit het daar ook binnen de korste keren in, ze voeden zich met huidschilfers en voor de poepjes ben je dan allergisch. Krijgt hij een 'aanval' als hij de poezen heeft geaaid? Niezen, rode ogen enzo? Er bestaat ook zoiets als een krasjestest, dan maken ze een krasje in de huid en daar doen ze dan een allergene stof in, als het krasje opkomt, is er een allergie.
Ja ok, ik snap het, dan vallen die twee natuurlijk af. Sterkte voor je zoon. Hoop dat jullie erachter komen wat het is.
Net gisteren zelf een allergietest gehad...idd zoals Zogelukkig zegt: druppels vloeistof op je arm, waar ze krasjes in maken. Ik reageerde zeer heftig op huisstofmijt en katten (wist ik al), graspollen (ook bekend) en honden (nieuw voor mij!) Omdat het een groot gebied betreft, ga ik volgende week met de HA praten. Er schijnt namelijk een immunotherapie te zijn met een medicijn dat je 3-5 jaar lang dagelijks moet nemen, maar daarna ben je (zo goed als) klachtenvrij!
een collega van mij heeft hetzelfde.. zij blijkt neuspoliepen te hebben. Ik weet natuurlijk niet hoelang het duurt dat zoiets kan beginnen met groeien.. aangezien je zoontje natuurlijk stukken jonger is dan mn collega
Ik heb als kind een ontstoken neusamandel gehad (ook al was die weggehaald toen ik 3 of 4 was) en had dezelfde verschijnselen. De KNO arts kon dat zien door naar binnen te gaan met een cameraatje. Toen weer geopereerd en daarna was ik ok. Tot ik vanaf mijn 20ste weer vooral 's nachts veel snot had. Alle testen gedaan, geen allergie... Een andere KNO arts schreef met toen toch een neusspray tegen allergie voor en dat hielp! Nu ik zwanger ben slik ik pilletjes met antihistamine en dat helpt. Zeer waarschijnlijk is het wel stofallergie, maar is het nooit uit de test gekomen. Wie weet is dat bij je zoontje ook zo. Succes ermee!