Help begin kaal worden pcos!! :(

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rozerin, Nov 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Hallo dames,
    Er is bij mij in 2007 pcos geconstateerd.
    Ik heb 3 rondes clomid en 4 rondes puregon+ pregnyl gehad.
    Laatst ben ik in mei geweest bij de gyn en ik heb een afspraak in december.. Ik merk sinds korte tijd dat ik na haaruitval nu kaal begin te worden op mijn ponny ik ben zo bang dat alles uitvalt ik weet totaal niet wat ik moet doen ben zo gestresst ik heb een overgewicht ben eigelijk best mooi maar ik ben heel bang dat mijn man me niet meer mooi zal vinden ik ben pas 22 jaar :( heeft iemand hier ervaring mee? Bestaat er een mogelijkheid dat ik niet verder kaal word help me aub :(

2. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Is er echt niemand die hetzelfde meemaakt of mee gemaakt heeft als ik :(

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Meid, het lijkt me vreselijk, en kan me heel goed voorstellen dat je hier erg mee zit! Ik las net ergens op een site dat het een van de symptomen kan zijn. Maar waarom niet een belletje naar je gyn? die zal er wel verstand van hebben, en er misschien wat aan doen? Het ligt toch aan je hormoonhuishouding als ik het goed heb??

Zet hem op!!

Ellen

4. celine1984

celine1984 Actief lid

Jun 28, 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Rozerin

Ik heb ook wel last van haaruitval gebruik nu clomid 100mg. En zo af en toe lijkt het bij mij ook erger te worden en naar kaalheid te neigen, en dan ook net achter mijn pony. Nou moet ik ook wel zeggen dat het iets is wat bij ons in de fam. zit helaas. Maar bij mij gaat het dus een beetje op en af. Blondeer mijn haar zodat het wat minder opvalt omdat ik nogal een witte huid van mezelf heb.

Maar zoals Raldaellen ook zegt, neem even contact op met je gyn!

Succes!

Groeten Celine

5. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Rozerin
    Wat je schrijft is voor mij één van mijn nachtmerries. Ik zal je zo uitleggen waarom, maar eerst wil ik je op je hart drukken om snel contact op te nemen met je gyn (mocht je dat nog niet gedaan hebben)! Er bestaan ook medicijnen bij PCOS die geen haaruitval als bijwerking hebben... Maar het kan ook zijn dat deze haaruitval ontstaat door een teveel aan mannelijke hormonen, waar wij meiden met PCOS ook wel last van kunnen hebben. Daar zijn ze zo achter met een bloedtest en kunnen ze er weer vanalles tegen doen...

Waarom het mijn nachtmerrie is: ik benals puber ongeveer 2 jaar kaal geweest door onbekende oorzaak. Ondanks dat ik mezelf er volgens mij goed doorheen heb geslagen, was het ook een periode van zeer nare ervaringen. Gelukkig is mijn haar weer teruggegroeid, maar ik heb dus aan de lijve mogen ondervinden hoe dat is. Toen ik dan ook las dat de medicijnen die ik voor mijn PCOS voorgeschreven had gekregen haaruitval kon veroorzaken raakte ik dan ook danig in de stress. Ik heb toen om Primolut ipv Provera gevraagd, omdat het bij Primolut niet in de bijsluiter staat. Ik ben net aan mijn eerste ronde Clomid 50mg begonnen, en ik hou alles nauwlettend in de gaten. Als ik kaal moet worden om een kindje te krijgen dan moet dat maar, maar het is wel een enorm offer voor mij. Ik weet dat er vrouwen zijn die veel meer moeten doorstaan, maar het zou voor mij psychologisch heel zwaar zijn omdat het nare herinneringen boven brengt aan vroeger...

6. Ronja

Ronja Actief lid

Feb 8, 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Veel herkenning. Ik had gehoopt dat juist met de behandeling (hormonen) de kaalheid minder zou worden. Helaas. Heb enorm overbeharing, over heel m'n lichaam, maar op m'n hoofd is het ontzettend dun. Vaak zie je m'n hoofdhuid ook. Heel erg vervelend. Ik ben 27, zo wil ik het niet. Mocht ik zwanger worden dan wil ik echt na de bevalling gaan informeren wat ik eraan kan doen. Óf er iets aan gedaan kan worden. Het is bij mij nu een paar jaar zo. Dus al ver voor ik met de hormonen begon.

7. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Hoeft niet perse aan de pcospillen te liggen.

Je zegt dat je dr gestrest van word dat moet je vooral niet doen meis!!
    Valt je haar nog meer uit

Op de kappersschool is dat een van de dingen die ik meteen leerde waardoor je haaruitval krijgt
    * stress
    * extreem afvallen
    * vitaminegebrek (voornamelijk B12)

Heb dr zelf ook extreem last van me haar is de helft dunner (en het was al zo dik niet dus) maar bij mij komt het door extreem afvallen en vitaminegebrek

Heel veel succes weet hoe klote het is:(

Share This Page