Help begonnen aan studie:-)

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

    3 jaar geleden de kans gekregen om een carrière switch te maken functie HR-medewerker.

    Nu ben ik net begonnen aan een opleiding MBO niveau 4 HRM medewerker bij het NCOI. Ik ben geen studiebol, dus dit zal voor mij al lastig zat zijn.

    1e 2 lessen aan het voorbereiden en vragen gemaakt etc. Onderwerp is arbeidsrecht en sociale verzekeringen (heel interessant vind ik).

    Maar waar ik angst voor heb en vooral geen ervaring is een module opdracht maken voor 21 dec van een actueel onderwerp waarbij je verwijst naar de stof die je geleerd hèbt. Ook naar literatuur etc. Krijg er gewoon buikpijn van....zo moeilijk lijkt het allemaal en denk waar begin ik aan :(

    Faalangst en onzekerheid gaat ook gelijk beginnen zoals ik weet van vroeger pfff.

    Dank voor het lezen en evt tips of geruststellende woorden :)

    Liefs vruchtje
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Wat stoer een nieuwe studie!

    Er zijn online voorbeelden van module opdrachten. Zo kun je de opbouw en kern een beetje overnemen.

    Kwa onderwerp zou ik het zo niet weten, misschien dat de ontslagen tgv corona crisis (bijv klm nu?) iets kunnen zijn. Maar ik heb totaal geen verstand van hr etc.

    Succes het komt vast goed!
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het is nog lang geen december, en in Dec snap je wat er van je verwacht wordt qua inhoud van opdrachten. En dan heb je heel veel al geleerd.
    En je mag op je bek gaan, kan een afgekeurde opdracht altijd nog herschrijven.
    Het komt wel goed, gaandeweg leer je. Dat is de bedoeling van een opleiding. Aan het einde heb je alle kennis en krijg je je diploma.

    Zet hem op!
     
  4. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat lief de reacties en meedenken.

    Voor mijn gevoel kan ik pas aan de module opdracht beginnen als ik deze lesstof beter beheers, maar gister zei dame van NCOI je kan er maar alvast aan gaan beginnen.

    Nog nooit een module opdracht gemaakt vandaar .....
     
  5. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Hi Vruchtje,

    Wat gaaf!

    Ik begin toevallig maandag aan een NCOI opleiding en heb ook al de eerste module en deadline zien staan. Heb nog niet eens al mijn boeken binnen, haha.
    Ik ga iets doen waar ik totaal niet bekend mee ben, dus sla ook een hele nieuwe weg in. Zowel studeren als deze richting zijn een leuke uitdaging denk ik. Doe je ook de e-learning?

    Misschien kunnen we elkaar steunen, andere opleiding maar wel dezelfde opleider en modules.
    Waarschijnlijk gaat je docent nog contact met je opnemen, en kan je ook bij je klasgenoten terecht.
     
  6. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    en is een studie groepje in clubs. Helaas nog niet veel activiteit maar ik ben ook net begonnen met een nieuwe opleiding waar ik ook nieuw in ben.
    Dus daar kunnen we elkaar steunen!
     
  7. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb zojuist beheer gevraagd of bij algemene clubs, de club studerende mama’s start 2020 weer open mag!
     
    Daantje3 vindt dit leuk.
  8. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Ik heb een soortgelijke opleiding bij NCOI gedaan. Heb je al Google gekeken? Moduleopdracht NCOI.

    mijn tip alle eisen die ze stellen aan een module opdracht erin verwerken. Dan heb je meestal al een 5. Voor welke module moet je de opdracht inleveren?
     
  9. koek

    koek Actief lid

    23 mrt 2012
    308
    37
    28
    NULL
    NULL
    zoek vooral contact met medestudenten, van veel opleidingen zijn wel facebook pagina's en via hen weer app groepen etc. Ik heb daar altijd veel aan gehad. (deed een andere opleiding bij een andere opleider ).
    Voor iedereen is het in het begin zoeken hoor, komt echt goed.
     
  10. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja leuk. :)
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Arbeidsrecht en sociale verzekeringen.
     
  12. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    ooooh fijn !
    Ik had deze geopend maar zie inderdaad dat hij gesloten is.
    Ben een tijdje niet online geweest want druk met de studie :roflmao:
    Maar zou fijn zijn als hij weer open mag. Kunnen we daar kletsen.
     
  13. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik probeer even te volgen wanneer die weer opent maar ik kom daar zelden dus kans dat ik die mis haha
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Maar wat is ‘je kan er maar alvast aan beginnen’? Daar kan literatuur lezen, opdrachten maken, nadenken over een onderwerp ed ook onder vallen, lijkt me? :)
     
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Dan is het denk ik een logische stap om de dame van NCOI om wat meer informatie te vragen en daarbij vertellen dat dit voor jou nieuw is. Dan weet je wat zij van jou verwachten en kun je wat doelgerichter aan de slag!
     
  16. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hij is open
     

Deel Deze Pagina