Zo, alweer bijna 5000 berichten in het andere topic, voor je het weet zijn we er. Hier vandaag 4 pakken pamper luiers gehaald waren 1+1 gratis met de kruidvat voordeelkaart. Moet nog even een lijstje maken en dan straks of morgen boodschappen doen. Weekmenu: Donderdag: krieltjes, vis en maïs Vrijdag: Pizza (manlief naar Ajax) Zaterdag: Kip Pesto, krieltjes, sperziebonen Zondag: Pasta Maandag: Gekookte aardappels, broccoli, kipschnitzel Dinsdag: Gekookte aardappels, sperziebonen, tartaar Woensdag: Andijviestamppt Ik heb veel in huis moet alleen sperziebonen, aardappels en maïs halen. Verder frisdrank, broodbeleg, sap, brood en melk. Heb een budget van 70,00 dus minus de luiers heb ik nog 50,00 over. Ga deze week nog wat aanbiedingen op voorraad halen.
Gisteren naar de etos en plus geweest. Menu: Vandaag restje soep met afbakbrood en zelfgemaakte kruidenboter Vrijdag duitse boerstuk met aardappels, uien en salade. Zaterdag macaroni Zondag nog onbekend. Voor aankomende week maak ik mn lijstje met de nieuwe folders. Salaris komt maandag dus komt beter uit. Lijstje: Etos: 2x luiers maxi 15,24 12x lotiondoekjes sens 23,04 Subotaal 38,28 Actiekorting -18,28 Spaarkaart -4,00 Totaal 16,00 Plus: Duitse biefstuk 2,38 Komkommer 0,69 Conference peren 1,30 Kanzi appels 1,39 Bananen 1,55 Ijsbergsla 1,49 Vrije uitloopeieren 1,35 Patat 1kg 0,75 Rundvleeskroketten 8 stuks 1,35 Tomatensoep 2zakjes kruiden 0,99 Rundvleesbouillon 0,79 Vermecelli 0,33 Soepstengels 0,39 Pistolets 0,31 4x duosap 3,68 Cola 0,39 Statiegeld 0,25 Schouderham 1,36 Totaal 21,64 Actie sap -1,19 Actie biefstuk 0,73 Pluspunten 0,38 Totaal 19,20 Heb nog 20 euro over van mn budget van 350 euro. Betaal er ook andere dingen van als sigaretten voor mn man, mn moeder voor het oppassen etc.
Hij is oorspronkelijk niet van mij maar ik heb de post toendertijd letterlijk gekopieerd naar mn ipad. Dus in deze beter goed gejat dan slecht verzonnen Recept plaatkoek: 2 eieren - 0,25 snufje zout 140 gr suiker - 0,14 1 zakje vanillesuiker - kost voor 10 zakjes 0,19 cent 160 gr zelfrijzend bakmeel - 0,15 cent gerekend maar weet niet of dat reeël is? Klop de eieren met suiker, vanillesuiker en zout lekker luchtig. Ik mix altijd nog even 2 minuutjes door. Wordt het lekker luchtig van. Het meel er niet met de mixer doorheen mixen maar lepel voor lepel er doorheen roeren. Dit smeer ik uit op een bakplaat met bakpapier. Ongeveer een kwartier op 200graden. Wel in de gaten houden. Zodra het een beetje begint te verkleuren is het al gaar. Direct als je het uit de oven hebt gehaald in vierkantjes snijden. Je kunt er ook koekjes van maken. Dan doe je met een lepel hoopjes op de bakplaat en dan 10 minuutjes op 200 graden. Ze noemen dit dan eierkoekjes. Vooral een dag later zijn ze nog lekkerder, hmmmm. Misschien ook nog een lekkere afwisseling. - doe er geraspte kokos erdoorheen. - beetje poedersuiker er over strooien. - ipv vanillesuiker wat chocopoeder? - doe er wat custardpoeder doorheen. - of een drupje amandel aroma (flesje van dr oetker)
Nijntje: pure nieuwsgierigheid hoor, maar waarom betaal je je moeder voor t oppassen? Ik val niet aan, maar ben gewoon benieuwd! Mijn moeder zou dit nooit willen... (Maar heeft t financiel ook niet slecht)
Had het al in de andere gezet maar daar is niemand meer . Zaterdag op de fiets na c100 zal me benieuwen wat ze dan nog hebben. Zitten leuke aanbiedingen bij ook bij ah en super coop. Gewone lijstje morgen verder maken. We gaan weer op zaterdag boodschappen doen manlief moet hele dag werken op vrijdag . Hij is al weer een dikke twee aan het werk gelukkig.
Zie het niet als aanvallen hoor maar mn vader heeft zijn baan verloren en is 52 en kan nergens meer werk krijgen. Hij is timmerman maar heeft een landbouwdiploma. Wat hij ziet maakt hij maar ja hij is 52 dus voor jou 80 anderen die goedkoper zijn. Mijn moeder heeft reuma en heeft ontzettend veel plezier in het oppassen maar bekoopt dat wel met een dag erna bedrust. Zij kan dus ook niet gaan werken. Ze hebben nog steeds een stukje hypotheek maar nu maar 70% ww meer dus hebben het niet zo breed. Wij ook niet maar ik had anders ook een eigen bijdrage aan de gastouder betaald dus dan geef ik dat net zo lief aan mn ouders om ze financieel een beetje te helpen op deze manier.
Groot gelijk dan toch! Het is eigenlijk ook niet zo gek, zij helpt jij, en jij helpt hun zo weer! Goed dat t zo kan toch Alleen maar respect voor!!
ik ga vanaf maandag ook eens flink bijhouden wat we uitgeven in de maand. De laatste paar maanden loopt het hier de spuigaten uit en de spaarrekening moet steeds bijspringen en daar is ie eigenlijk niet voor bedoelt. Het enige 'probleem' is dat wij zoveel mogelijk biologisch of streekproducten eten en dat is vaak toch iets duurder.
Voor de vegetariërs onder ons: De vega worstjes van de AH zijn in de aanbieding (scheelt zowat 1,50 per pak). Heb manlief dus even gevraagd een heleboel op te halen, dan vries ik het in. Want die vega worstjes is één van de weinige vega dingen wat ik wel lust en vind dit lekker bij stamppot maar ook op de bbq. Staat hij bij de AH die pakken in te laden (er lagen er nog maar een paar), komt er een vrouw aanlopen die ook nog een pak wil. Dus manlief eigenlijk op het punt om het pak aan haar te geven (de laatste), begint ze hem uit te maken voor "vette Hollander, asociale.... etc." Toen heeft hij het laatste pak ook maar zelf meegenomen
haha ja dan zou ik het laatste pak ook zelf meenemen, wat denkt ze wel niet! gelukkig hier weer salaris op de rekening dus we kunnen morgen boodschappen doen. hier zit alleen plus ah en emte. plus vind ik aardig duur dus wordt of de ah of de emte. denk de emte die hebben beter fruit. zal mn lijstje morgen plaatsen.
Plus heeft tegenwoordig het OK merk. Dit zijn ze langzaamaan aan het invoeren en is vergelijkbaar met euroshopper. Emte is kwa groente en fruit wel goed maar is hier met andere dingen wel erg duur. Dan zou ik voor de ah gaan.
Thnkx Wij hadden allebei zoiets van als we haar naar de gastouder of het kinderdagverblijf brengen moeten we ook wat betalen dus waarom niet. Mn moeder is blij dat ze lekker met haar kleindochter kan zijn en ze hebben een extratje. Dus wij blij, hun blij, en vooral dochter blij want die heeft het reuze naar haar zin bij oma Door de reuma kan mn moeder slecht lopen omdat ze dan pijn in haar rug krijgt maar met de kinderwagen gaat dat juist super doordat ze daar steun aan heeft. Beweging is goed dus voor haar ook allemaal voordeeltjes
Ik heb bij AH het volgende gehaald: - AH baby wasgel - AH cola 1,5 l. - AH cola 1,5 l. - AH choco cereals - AH pure chocoladepasta - Trostomaten (schaal 5 stuks) - Trostomaten (schaal 5 stuks) - Biefstuk (schaal 2 stuks) - Biefstuk (schaal 2 stuks) - Biefstuk (schaal 2 stuks) - 2x paprika rood - 3 citroenen Betaald 16,13 euro! En dan te bedenken dat alleen die biefstukken bij elkaar al 15,00 euro waren zonder de actie... Heb nog 2,00 euro! Krijg mijn salaris a.s. maandag! Dus baal dat ik niet wat meer kan inslaan bij AH. Krijg van een bedrijf ook nog 300 euro teveel betaald geld terug, maargoed....wanneer jij geld krijgt duurt dat altijd té lang!!