Bah, wat zielig zeg die marktplaats aanbieders die op hunzelf bieden...

Discussie in 'De lounge' gestart door spriet, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Had een leuk shirtje gezien bied ik een bedrag van 8.00 word er overheen geboden met 10,-
    Dus ik kijk even bij die advertenties van diegene en ja hoor zit ze continu op de eigen advertenties te bieden.

Van de week had ik ook al eentje gezien die dat deed, hoe zielig ben je dan zeg...

helemaal sneu voor de mensen die er ook nog intrappen...

2. 1234

1234 Niet meer actief

Dat is inderdaad zielig ja.;)
    Sommige mensen....;)

Ik zat laatst ook een keer te kijken naar beoordelingen onder een advertentie van een klusjesman. Toen dacht ik ook: nou nou wat een boel positieve reacties.
    Toen schoot ook ineens door me heen dat hij ook best zelf beoordelingen bij zichzelf geplaatst kan hebben, want zo'n goeie klusjesman is hij niet. ;)

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Daarom heb ik me kleertjes op een aparte hyves gezet met alle prijzen erbij.Juist om dit soort dingen tegen te gaan.Zo ben je neutraal en zijn er ook geen mensen die stom gaan zitten bieden op jou advertentie...Bieden op die van mezelf zie ik het nut toch niet van in.Je wilt er vanaf of niet toch?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wel erg zielig dat mensen dat doen. Zet er dan gewoon meteen bij welke prijs je uiterste prijs is.

Ik had ooit dat iemand had neergezet "bieden vanaf" en dan een prijs. Dus ik ging er netjes ietsjes boven zitten, want ik wilde het graag hebben. Krijg ik een mail dat ik het voor heel wat meer euro's wel mocht hebben. Toen heb ik er ook wat van gezegd..

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooohw, die is herkenbaar ja! Ik heb me verschrikkelijk lopen irriteren aan die verkoopster! Ze mocht van mij toen het rolgordijn in d'r holletje steken :D:p
    Uiteindelijk een veel mooier rolgordijn gevonden voor 25 euro minder :D hahaha

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    haha ja op jezelf bieden kan ook...

wat mij ook heel vaak opvalt is dat als de advertentie er al wat langer opstaat en jij een bod uitbrengt er iemand heel snel over heen gaat met bieden... is vaak gewoon een vriendin ofzo die dat doet... slaat ook nergens op!!!

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    iemand die ik ken had dat ook gedaan, maar die is toen 6 mnd geblokkeerd op mp.

ook al doe je t met een andere gebruikersnaam ed. als jij een x met een andere computer bent ingelogd met verschillende gebruikers namen kunnen ze dat zien.

gewoon ff melden dus .

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    het gebeurd inderdaad, zo heeft een vriendin van mij haar auto verkocht voor 500 euro meer...

ze liet haar zusje bieden zodat de prijs steeds verder omhoog ging tot de prijs die ze wou hebben.
    Als het bod heel snel omhoog gaat, moet je ermee stoppen hoor!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat hadden wij een tijdje terug met een groot leren hoekbankstel wat we graag wilde hebben.
    Maar die hebben zichzelf in de vingers gesneden, ze boden te snel te hoog dus wij stopte tot een bepaald bedrag, mailde hun nog even netjes van 'voor dat en dat bedrag willen we de bank graag op komen halen' kregen we een e-mail terug 'ja maar ik heb net een bedrag binnen gekregen van 50 euro hoger'
    sja wij gingen maar tot dat bedrag en niet hoger, nu staat de bank er nog steeds op, 3 maanden later inmiddels.
    Nu hebben we ook zoiets van 'ze bekijken het maar' anders hadden we nu een mooi bankstel en waren hun er vanaf geweest.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik snap het wel.

Als je iets op marktplaats zet hebje van te voren ongeveer een prijs in gedachten. '

En hoe vaak gebeurt het niet dat mensen steeds laag bieden en je denkt van ja dag willen ze het gratis hebben of zo.

Want wees eens eerlijk iedereen wil iets hebben voor het mooist bedrag het goedkoopst natuurlijk terwijl een product vaak wel het dubbelen waard nog is, Zelfs tweedehands.

Ik zet altijd het bedrag neer wat ik er voor wilt hebben, Dan kan je altijd na de hand nog wat sjoebatten over de prijs. Dat lijkt me het eerlijkst.

Maar ja de meeste mensen willen echt dingen voor nop, Nee dan geef ik het tegen woordig nog liever weg aan iemand die het echt kan gebruiken en dan maar gratis. :)

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    weet je dat dat niet mag je kan marktplaats inschakelen

12. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Hoe weten jullie zo zeker dat het de persoon zelf is die biedt, als het onder een andere naam gaat ? ;)

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nouja als jij er dan overheen biedt is dat voor hem mooi meegenomen maar weet zeker als hij hem kwijt wil en niemand biedt erover heen je vanzelf een reactie krijgt.
    heeft hij op AL zn eigen advertenties geboden dan?
    Hij kan gewoon een minimum bedrag aanggeven doormiddel van bieden vanaf... dus die smoes wordt hem niet :)

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat had ik laatst ook met een moederfiets... die vrouw had hem op mp gezet, met 'bieden vanaf' 250 euro. Dus ik 250 euro geboden. Krijg ik een mailtje waar in stond "ik wil er minimaal 400 euro voor vangen".
    Ja daaaaag. Stel dan een openingsbod van 350 euro in of zo.

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik zal er inderdaad eens een melding van maken ik zoek kleertjes van een bepaald merk en kom continu die advertenties van haar tegen en ze zet ze bijna dagelijks opnieuw erop ;)
    ze bied onder verschillende namen op haar eigen advertenties, sommige zie ik regelmatig terug komen.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik bied nooit, als ik een bepaald iets echt wil hebben mail ik de persoon en dan vraag ik welke prijs ze in gedachte hebben. meestal hebben ze heus wel een prijs waar ze naartoe willen en dan ga ik akkoord of niet en dan heb je diezelfde dag vaak nog het product, of niet als ik het te gortig vind. ik vind dat bieden zo'n gedoe en zo onzinnig.

Deel Deze Pagina