HELP, ben ik nu zwanger of aan het ovuleren???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Gezellige Taart, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezellige Taart

Gezellige Taart Actief lid

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen werd ik al heel anders wakker dan normaal, ik ben gewoon echt zwanger nu!

Ik heb aanstaande woensdag een afspraak bij de verloskundige. Hopelijk kan zij mij dan iets meer info geven over hoever ik ben.

Even nog een ander vraagje;
    Ik heb wel al 2 weken mega last van mijn onderrug. Zou dit dan ook door de zwangerschap kunnen komen?

2. elina joan

elina joan Actief lid

8 mrt 2007
    183
    0
    16
    Zuid-Holland
    Meid van harte gefeliciteerd.... Wat een super verrassing!!
    Geniet ervan...

Liefs

3. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Ik wilde n.a.v. je eerste bericht zeggen dat je toch echt wel zwanger bent, maar dat laten je testen later in dit topic wel zien. Ik had ook een positieve ovutest toen ik zwanger was. Van harte gefeliciteerd!

4. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Gefeliciteerd! laat goed uitzoeken hoever je nu bent want na een hoop gedoe bij mij werd ik 6 weken vooruit gezet maar ook die is waarschijnlijk niet goed gemeten dus mijn uitgerekende datum kan nog 1,5/2 weken opschuiven... ;) niet erg maar ook niet handig! ;)

5. Gezellige Taart

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel :).
    Ik heb toch ook maar een CB digital met indicator in huis gehaald. Misschien dat ik daar al wat wijzer van wordt.
    Ik denk wel dat ik die morgenvroeg pas doe, want ik drink zo'n 2,5 liter thee per dag.
    En anders weet ik woensdag ook meer als ik bij de VK ben geweest.

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik had ook een posi ovutest toen ik zwanger was en de dag erna een posi zwtest!

7. Gezellige Taart

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    #47 Gezellige Taart, 3 okt 2011
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
    Even ter update. Ik kon niet wachten met de test.
    Blijkbaar ben ik inderdaad 4+ weken zwanger nu.
    Wel heel toevallig dat ikzelf precies op die dag dacht er eens een test tegenaan te gooien.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is inderdaad duildelijk en zeker toevallig dat je dacht laat me is testen :D. moederinstinct haha.

4 a 5 wk zwanger :D.

9. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    die digitale testen blijven toch mooi. Gefeliciteerd!

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wauw, gefeliciteerd!!

11. Gezellige Taart

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo daar ben ik weer.

Vandaag bij de verloskundige geweest. Helaas kon zij met de inwendige echo nog niks zien.
    Waarschijnlijk ben ik dan inderdaad 4 weken zwanger.

Vanaf wanneer was er bij jullie iets op de echo te zien?

12. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow! echt wel zwanger....gefeliciteerd!!

13. sampy2009

sampy2009 Actief lid

24 aug 2011
    170
    0
    0
    groningen
    gefeliciteerd met je zwangerschap!!:D

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn zoontje kreeg ik met net 5 wk een echo. er was onduidelijkheid over de duur van de zwangerschap en volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie moest ik toen al een week of 8 zijn. enkel een vruchtzakje was toen te zien en het kon 2 kanten op. precies 3 wk later was alles goed en bleek ik 8wk zwanger. De eerste echo dus 5 wk en er was dus echt een heel klein vruchtzakje te zien, zo klein dat ze de inhoudt niet kon zien (wel of geen vruchtje)

15. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Mijn eerste zwangerschap was direct na de pil en ik had dus geen idee hoe ver ik onderweg was. Ik heb toen met 4,3 weken een echo gehad, waar uiteraard niets op te zien was. Stress en verdriet omdat er, gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, een miskraam in het verschiet lag. Met 7,4 weken weer een echo en ja hoor, een kloppende hartje te zien! Helaas is dit met 11 weken alsnog uitgelopen op een MA. Nu ben ik opnieuw zwanger, weet precies hoever ik ben door het gebruik van ovulatietesten en kreeg ik weer een vroege echo aangeboden. Ik heb er bewust voor gekozen niet op dit aanbod in te gaan en de eerste echo 'pas' plaats te laten vinden met 8,1 weken. Het is fijn al die techniek, maar kan je ook onnodig onzeker maken. Met 5/6 weken hoeft er nog helemaal geen hartje zichtbaar te zijn en wanneer uitgegaan wordt van de eerste dag van de laatste menstruatie wordt vaak van een verkeerde termijn uitgegaan. Immers, maar 20% van alle vrouwen heeft een regelmatige cyclus.

Sorry voor het lange verhaal, maar wilde even mijn dubbele gevoel wat betreft vroege echo's delen.

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Konden ze wel al een vruchtzakje zien Gezellige Taart?
    Bij mij was er met 5 weken ook nog niet veel te zien, een "leeg" vruchtzakje alleen.. En 2 weken later een kloppend hartje!

17. Gezellige Taart

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee er was nog niks te zien. Nu moet ik wel zeggen dat haar echo apparaat volgens mij wel een update kan gebruiken ofzo. Bij de gyn in het ziekenhuis kon ikzelf veel duidelijker mee kijken. Daar konden ze zelfs de dikte van het baarmoederslijm opmeten enzo.

Ik ben er nu eigenlijk over aan het denken om toch een bezoekje aan de gyn te brengen.

Toch zegt mijn gevoel wel dat het goed zit en zo zien de testen er ook naar uit.

18. Gezellige Taart

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste pas met 12 weken een eerste echo gehad en bij de tweede met 6 weken. Met zes weken was wel het vruchtje al te zien, maar geen kloppend hartje.

Maar als ik het goed begrijp van jullie zou je wel degelijk al een vruchtzakje moeten zien nu???

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.039
    15.634
    113
    Nabij Utrecht
    Was het een inwendige of uitwendige echo?? Vooral als je zo heel erg vroeg bent, kan dat een wereld van verschil maken!

20. Gezellige Taart

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een inwendige echo.

Deel Deze Pagina