Heeft er hier iemand ervaring met een eerste echo met iets meer dan 8 weken? Mijn echo staat eigenlijk gepland voor het moment dat ik 12 weken ben (ivm vakantie) ipv met 10 weken. Omdat ik lekker onzeker ben, heb ik gevraagd of het evt. voor m'n vakantie zou kunnen. Vk zegt dat het mogelijk is maar dat de kans groot is dat er nog geen hartactie te zien is, wat kan dus betekenen dat we misschien nog ongeruster op vakantie gaan dan wanneer we niks doen en afwachten tot na de vakantie. Heeft iemand goede raad wat te doen?
Ik had met 6,5 week al een hartje gezien. Denk dat ze het voor de zekerheid doen, mocht je toch nog niet zo ver zijn. Want volgens mij is in de 8e week altijd wel een hartje te zien, maar mocht je opeens een week ofzo terug gezet worden dan is de kans dat je nog niets ziet. Als jij zonder echo net zo ongerust op vakantie gaat dan is het misschien handig om een echo te doen. Maar heb je redenen om je ongerust te maken? Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt, ze kunnen ook als ze geen hartje zien iig wel zien of hoe ver je eventueel bent.
Ik heb met 8 weken en 4 dagen een inwendige echo gehad. En met een inwendige echo was het hartje toen wel te zien. 14 w3d
HI.. Heb met precies 8 weken een uitwendige echo gehad.... en was een hartje te zien... Verder is dat wel ongeveer het enige wat ze kunnen zien... want placenta etc is nog niet ontwikkeld.... Je moet wel een volle blaas hebben trouwens.... want anders is het niet goed zichtbaar... xxmona
Ik heb met 8,5 week een echo gehad. We dachten toen 11 weken te zijn, maar dat viel dus tegen. Het hartje was wel te zien, dat zal het probleem niet zo zijn. Je ziet alleen verder helemaal niks: wij konden twee bolletjes zien, en dat was het. Omdat onze datum zo verschilde van de echo hebben we 5 weken later nog eens een echo gehad, en daar konden we tenminste een compleet kindje op zien, (echodatum was toen dus 13 week, volgens ons zelf 15 weken). Heb toen zelfs al gezien dat het een meisje ging worden, Ik zou je dus aanraden na je vakantie lekker te gaan, dan zie je tenminste echt een wezentje, in plaats van iets vrij vormloos nog... Veel leuker!
Ik heb met 1ste zwangerschap een echo gehad met 6w 6d en toen was er al een mooi beebje te zien met hart actie. Dus ik zou die echo doen. Met stress op vakantie gaan is ook niet leuk. Heel veel plezier met je echo.
Bedankt voor jullie snelle reacties! doet me goed! Ik heb op zich niet echt redenen om ongerust te zijn maar heb wel al een week of 4 flinke krampen net boven m'n schaambot. Vorige week ging het opeens weg en vanaf toen werd ik ongerust. Sinds dit weekend is de kramp weer terug en nu wat vaker op een dag. Verder wijst alles in de goede richting. M'n borsten zijn lekker pijnlijk en m'n darmen liggen in coma lijkt wel. Nog geen druppel bloedverlies. Het is ons eerste kindje dus het is vooral onzekerheid door al het nieuwe. Daarnaast heeft een goede vriendin pas na een aantal weken ontdekt dat het hartje niet klopte en toen liep ze al een een paar weken met een dood vruchtje. haar 'miskraam' is toen niet vanzelf op gang gekomen en daar heeft ze flink van geleden voordat ze gecurreteerd werd. Dat zit in m'n hoofd voor de vakantie, stel dat je zo beroerd wordt in een ander land. En als ik het nu teruglees denk ik, hersenspinsels! relax!
Ik zou persoonlijk wachten tot na je vakantie, stel dat het mis is heb je een rotvakantie. Ook zou het zomaar kunnen dat je wat korter zwanger bent als dat je dacht en is het ook mogelijk dat je geen hartactie ziet. Dan ga je alsnog heel onrustig op vakantie.
ik zag een beeb met 8 weken en het hartje gehoord inwendig ,grote kans dat je het hoort hoor .. succes
Ik heb met 8 weken een uitwendige echo gehad, we hebben het hartje gezien en gehoord. Ik had geen volle blaas, en het was heel duidelijk. Ik heb er met 12 weken nog 1 gehad.
Vandaag een inwendige echo gehad, en we konden het hartje zien kloppen. dus bij jou met 8 weken zeker wel!
bij onze vk is de eerste echo standaard met 8 weken. Bij mijn eerste kindje bleek ik toen pas 7+2 te zijn, maar er was uitwendig wel hartactie te zien in het vruchtzakje (verder niks hoor!). Behalve dat het fijn is om te horen dat het hartje klopt, heb je er niet zoveel aan. Als het hartje niet klopt, ga je zeker K*T op vakantie en als je geen bloedverlies hebt enzo is de kans toch altijd heel groot dat je kindje gewoon lekker aan het groeien is daarbinnen. Dus: lekker wachten tot na je vakantie, dan zie je iets leuks! En tijdens je vakantie heb je hopelijk genoeg afleiding om je niet steeds zorgen te zitten maken (want dat zou ik echt niet doen). Succes met wachten op dat eerste echte teken van leven!
Ik heb met 8w2d een uitwendige echo gehad en hierop was een duidelijk hartje te zien, dus dat kan zeker. Maar kan me idd voorstellen, dat mocht je minder ver zijn dan je verwacht, dit je wel onzeker kan maken omdat ze dan misschien nog geen hartje kunnen waarnemen. Succes en ik hoop dat je lekker van je vakantie zult genieten!
Hoi hoi, stond ook voor de keuze om de echo voor de vakantie of erna te doen. ondank eerder mk toch besloten om het na de vakantie te doen. En idd veel afleiding gehad,dus niet te veel over gepiekerd! Na de vakantie was ik 9,5 week en zag een duidelijk beebje en een kloppend hartje! Groetjes Natascha