Nou meiden ik heb echt ongeloofelijke rugpijn, weet niet hoe ik moet zitten, liggen of lopen. Het zit onderin mijn rug en het straald helemaal door naar mijn billen. Het lijkt wel of het elke dag erger wordt. Nu heb ik al vanaf mijn 15de rugklachten, en hiervoor wordt ik altijd gekraakt. Maar dit voelt heel anders dan normaal,en het zit ook op een andere plek als normaal, zullen het mijn banden zijn? Neem aan dat de fysio dat niet kan kraken. Wat moet ik nu doen? de vk bellen (heb vrijdag een afspraak)? fysio bellen? Me vriend heeft me gisteren al gemasseerd, maar dat deed gewoon pijn.
Je kan altijd naar je fysio gaan, of gewoon je kraker bellen. Ik ga straks ook weer een afspraak maken, kan ook gewoon tijdens je zwangerschap alleen doen ze dan dingen anders omdat je niet meer op je buik kan liggen.
Je fysio bellen en een afspraak maken. Wel even melden bij je volgende afspraak bij de verloskundige. Rugklachten zijn heel 'gewoon' tijdens de zwangerschap. Dit kan van alles zijn maar vaak heeft het met houding of bekkeninstabiliteit te maken. Als je al vaker last van je rug hebt gehad dan raad ik je aan om in ieder geval nog eens heel goed naar je houding bij zitten, lopen en staan te kijken. Vaak wil het al wat helpen om gewoon weer even goed te lopen, zitten, staan. Door de buik willen sommige vrouwen nog wel eens 'raar' gaan lopen. Veel sterkte maar je fysio kan je vast helpen.
Mijn rugpijn lag niet aan mijn houding. Mijn tussenwervel schijf drukte op een zenuw, omdat die teveel ruimte had. Dit komt in mijn familie voor, mijn vader, moeder hebben al een hernia gehad. En mijn broer ook, op zijn 22ste! Ben dus erfelijk belast.
Oh meid, ik bedoel het niet als verwijt maar meer als... 'je hebt al eerder last van je rug gehad dus hebt waarschijnlijk al 100 x gehoord.. loop zo, sta zus etc. Het is goed om dat nog even de revue te laten passeren (kan iets verlichting brengen) maar bel vooral je fysio!
bovendien heb je nu andere klachten dan normaal, dus kan het nu wel met je houding te maken hebben. Nu aandacht om erger te voorkomen, heb je veel aan. Dus bel een fysio, mensendieck of caesar therapeut ofzo.