Hoi meiden, Afgelopen dinsdag hebben ze bij mij bloedgeprikt en was mijn hcg waarde 5 ik zat op dat moment op dag 27 van mijn cyclus ( cyclus van 33 dagen) dus een week voor mijn NOD, kan dit toch positief zijn. Moet maandag opnieuw bloed laten prikken. Zou een zwangerschaps test misschien al iets kunnen zeggen?
Het kan nog alle kanten opgaan met zo lage hcg-waarde, maar je zou inderdaad zwanger kunnen zijn. HCG verdubbelt in de eerste periode om de dag. Aangezien je dinsdag hebt geprikt, zou je bloedwaarde nu 10 kunnen zijn. De waarde in je urine zal min of meer gelijk zijn (niet atijd zo!). In dat geval zou een zwangerschapstest nog te vroeg te zijn. Eventueel zou je het zaterdag of zondag kunnen proberen met een hele gevoelige test, bijv. de kruitvattest (2 voor 5 euro). Alleen heb je dan ook kans te vroeg te zijn of dat je niet zwanger bent.
5 is net zo een twijfelwaarde he... moeilijk meis. Als je er vanuit gaat dat je hcg elke 2 dagen verdubbeld zit je vandaag op 10 en dus nog niet echt meetbaar denk ik... als je overmorgen een testje zou doen heb je kans dat ie wel reageert maar t kan ook zijn dat je langzaam hcg aanmaakt en dan krijg je vals negatief.. kan ook zijn dat je niet zwanger bent of vroeg is mis gegaan en dan krijg je sowieso negatief... afwachten meis, ik zou voor de zekerheid zaterdag een testje doen als ik jou was.. ga voor je duimen in ieder geval!
Als er een hcg waarde aanwezig is dan wijst dat op zwangerschap! Mijn waarde was 40 vandaag en moet ook maandag terugkomen om te zien of het gestegen is en hoeveel. Ik heb erg gevoelige testen en bij mij zijn ze heeeeel erg vaag. Heel veel succes maandag! Ik zou als ik jou was even tot zondag of maandag wachten om weer te testen tenzij je net als ik zo gek bent om 25 testen te kopen en er elke dag een te doen
Ik heb er heel erg veel moeite mee om af te wachten, maar doe het toch maar. Maar maak je pas hcg aan na het innestelen? Ik heb afgelopen maandag wat bloedverlies gehad heel kort maar en dat was 6 dagen na mijn vermoedelijke eisprong en 8 dagen voor mijn vermoedelijk NOD zou dat dan geen innesteling kunnen zijn geweest? En de dag na het bloed verlies is mijn hcg gemeten en toen was de waarde 5.
Ja je maakt pas hcg aan na de innesteling. Het ziet er naar uit dat er een innesteling heeft plaatsgevonden! Nu hopen dat het goed gaat. Mijn duimen draaien voor je.
Ik heb ook echt allerlei kwaaltjes zeer gevoelige borsten en ik ben ontzettend moe, nou hopelijk is mijn hcg waarde maandag enorm gestegen.