Ben ik weer met een vraag, sorry (maar het maakt me onzeker) Ik was/ben zwanger van een vruchtje wat gestopt is met groeien met 6,5 week. Ik zou nu ongeveer 10 weken moeten zijn. Vorige week vrijdag bij gyn geweest die gaf me de keuze curretage, afwachten of pillen. Ik had gekozen voor pillen, ik moest dan vanavond 1 tablet met Mifepriston innemen. & dan maandag een opname in het ziekenhuis met elke 3 uur cytotec. Nou heb ik sinds vorige week zaterdag licht bruin verlies en sinds gister middag wat pijnlijke krampen wat vannacht erger werd. Vandaag is het al de hele dag vrij/behoorlijk pijnlijk (lijkt net menstruatie krampen maar dan heviger) met veel meer bruinverlies. Krampen lijken ook heftiger. Ik twijfel om die mifepreston in te nemen, afdeling gyn heb ik net gebeld volgens hun kan ik het gewoon innemen maar wordt het dan heftiger & pijnlijker. Ik ben er van overtuigd dat het al uit zich zelf op gang is gekomen. Wie heeft er iets soort gelijks mee gemaakt?
Wat verdrietig dat je dit mee moet maken! Ik heb helaas ook ervaring met miskramen. Het begon met bruin bloedverlies zonder pijn en binnen 2 dagen ben ik het vruchtje verloren. Op het moment dat het vruchtje eruit ging komen, werd de pijn heel heftig. Dus het is op zich wel snel gegaan maar voor elke vrouw is dat natuurlijk anders. Ik wens je heel veel sterkte en je moet doen wat jij denkt dat het beste voor jou is.
Wat jammer zeg, dat het niet goed zit om antwoord op je vraag te geven, ik heb bij mijn beide miskramen afgewacht en mijn natuurlijke verloop van de miskraam is zoals jij hierboven beschrijft. Ik zou als ik jou was het nog even afwachten. Het klinkt alsof het "de goede kant op gaat" hoe ongepast dat woord hier ook mag lijken. Sterkte in ieder geval!
Bedankt voor jullie reacties. Mijn gevoel zegt ook afwachten. Ik heb me er bij neer gelegd dat het weer niet goed is. Ik wil liever de natuur ook zijn gang laten gaan. Vorige keer kwam het ook vanzelf op gang en binnen een week was ik het vruchtje verloren. De krampen komen en gaan, voelt als weeën achtig. Maar is nog wel te doen. Aan de telefoon zeiden ze dat ik die tablet alsnog in kon nemen, maar mn gevoel zegt niet doen. Vond het daarom zo moeilijk wat ik nou zou doen. Ik ga het maar afwachten dat heb ik liever. Loop zoiezo bij de gyn vanwege moeilijk zwanger raken, nu was het 2x raak achter elkaar. Helaas alleen beide fout. Dat vond ik psychisch wel een klap. Had me er de vorige keer snel over heen gezet. Maar merkte nu dat ik het veel moeilijker vond