help! ben ik zwanger?!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kimmx, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hallo mensen!

Ik ben nieuw hier en heb dringend jullie hulp nodig.
    Ik ben 20 jaar, slik de pil, maar k heb sinds 1,5 week rare symptomen.
    - Opgezette buik
    - Ongi krampen, maar moet nog lang niet ongesteld worden.
    - Gevoelige tepels
    - Moe, moe, moe
    - Misselijk met vlagen
    - Duizelig
    - Voel warmer aan dan normaal

Ik heb dit nog nooit gehad, maar vraag me af of ik wel zwanger kan zijn omdat ik de pil slik?! Wel 1 van de lichtste, maar lijkt me niet dat dat wat uitmaakt..

Alvast bedankt!!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als je sex hebt gehad kun je zwanger zijn. Kans is wel heel klein, maar wel aanwezig. Aan de hand van wat je schrijft kan niemand hier (helaas, zou wel fijn zijn!) uitspraak doen over het feit dat je zwanger bent of niet. Even een testje doen op de dag dat je ongesteld zou moeten worden.

3. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Als het gewenst is zou ik het afwachten zo niet bij de huisarts een bloedtest afnemen om je hcg te controleren dan is er al snel duidelijkheid en kan je verder kijken met de huisarts.. Succes meid

4. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Dank jullie voor de reacties,
    Ik denk dat ik vandaag een test ga kopen bij kruitvat en inderdaad ga testen op de dag dat k ongesteld moet worden..
    Het is helaas niet gewenst, dus wil er vroeg bij zijn :(

5. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    @
    Ik ben 6 jaar geleden ook onverwachts maar wel gewenst zwanger geworden van onze zoon in nam toen Mycrogenon 30(lichte pil).
    Na bevalling niemeer aan de pil geweest spiraal gekregen!

Laat hier weten wat de test zegt,khoop voor u dan dat hij negatief zal zijn!

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik was 19 jaar en aan de pil toen ik onverwacht zwanger raakte. Ik slikte toen een zware pil (trigynon heette dat volgens mij) en toch zwanger. Dus ik zeg: als je seks hebt gehad, is het altijd mogelijk dat je zwanger bent. Alleen een testje zal je duidelijkheid geven. Succes! Hopelijk is het loos alarm en word je gewoon ongesteld.

7. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Ik heb net de eerste test gedaan, die was negatief, maar is dan ook niet met ochtendurine. Ik weet niet of dat veel uitmaakt, maandag ga ik toch voor de zekerheid naar de dokter denk ik. :( ik ben er niet gerust op.

8. Liesje92

Wanneer verwacht je je menstruatie? Zolang de test negatief is, is er goede hoop dat je niet zwanger bent. Tenzij je te vroeg test, dan heb je nog niet genoeg hormoon om een positieve test te krijgen. Succes

9. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Je gaf aan nog lang niet ongesteld te moeten worden. Je kan pas testen op het moment dat je ongesteld hoort t worden he, anders is de uitslag niet betrouwbaar. Maar de dokter kan je wellicht idd meer uitsluitsel geven. .

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Op symptomen kun je niet blind varen hoor. Was dat maar zo, dan waren veel vrouwen hier zwanger geweest. Sterker nog, de meeste vrouwen blijken nergens last van te hebben als ze net zwanger zijn.

Je slikt de pil.
    Je test negatief.

Mits je de pil keurig geslikt hebt en je bent niet erg ziek geweest, lijkt me de kans zeer klein dat je zwanger bent, temeer je test ook nog eens negatief is.

Maar de huisarts vragen om advies kan nooit kwaad natuurlijk.

Ik zou voortaan, aangezien je volgens mij nog niet zwanger wilt worden, voor dubbelsafe gaan. Dus ook met condoom.

O ja, die ongi krampen zo vroeg kan ook duiden op een EISPRONG. En dat hoort niet plaats te vinden tijdens correct pilgebruik. Kan zijn dat je pil dan te licht is. Want de pil hoort je natuurlijke cyclus plat te leggen waardoor je geen eisprong krijgt. En zonder eisprong geen zwangerschap!

11. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Ik moet volgende week maandag eigenlijk ongesteld worden, maar ik las dat je dan juist niet mag testen als je dan toch ongesteld word. Want met de pil word je in de stopweek gewoon ongesteld ookal ben je zwanger. Ken ook aantal mensen die dat hebben meegemaakt.

12. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Ik heb de pil altijd keurig geslikt, soms 1 vergeten maar altijd binnen 36 uur weer ingenomen, kan me alleen herinneren dat 1 gesmolten was door dat er drinken over me strip heen ging. En ik heb de lichtste pil ja, ethinylestradiol. Nooit last van de pil gehad dus dat is het ook niet.

13. Liesje92

Dan zou ik, als ik jou was, toch maandag even testen (of je nou wel of niet ongesteld word). Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Als je test dan nog negatief is, kan je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

Ik werd dus zwanger door de pil heen, maar ik heb toen in de stopweek ook geen menstruatie meer gehad. Dus het is gelukkig niet zo dat je perse toch ongesteld word als je zwanger bent door de pil heen in de stopweek. Natuurlijk zijn er wel vrouwen waarbij dat wel gebeurt, dat zal ik zeker niet ontkennen :) ik hoop voor je dat het maandag het resultaat geeft waar je op hoopt! :)

14. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hoihoi, ik heb zelfde gehad (met microgynol 30).. zonder zwanger te zijn. Achter af bleek de pil te licht voor mij te zijn.. maar doordat ik deze al tijden slikte, en lichaam wel gewend was aan de hormonen deed mijn lichaam een beetje raar.. aldus HA...

Enne als je pas volgende week maandag ongi moet worden, kun je nu nog niet testen.. kan hooguit paar dagen van te voren..

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    En heb je al nieuws?

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Al getest of nog niet?

17. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Ik had vrijdag getest, maar dat is dus te vroeg. Hij was ook negatiefs. Dus volgende week maandag testen op de dag dat ik ongesteld moet worden! Mn borsten zijn ook groter geworden, dus ben bang dat er echt wat zit!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    De symptomen die je noemt kunnen ook heel goed bij een menstruatie horen.

Als je twijfelt aan de testen of gewoon niet kunt wachten kun je misschien ff je ha bellen voor advies. succes

19. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Ik heb deze symptomen nooit als ik ongesteld moet worden, dit is de eerste keer dat t me echt opvalt, ik kam overdag ook zo in slaap vallen, raar. Ik wacht de test van volgende week af! :)

20. Liesje92

Oh ik dacht dat je deze maandag je menstruatie verwachtte. Nog even geduld dan. In dat geval had je ook nooit een positieve test al kunnen hebben, of je nou wel of niet zwanger bent. Dan heb je sowieso te vroeg getest. Heel verstandig dat je nu even wacht tot je NOD

Deel Deze Pagina