Ik ben nu bij a 6 weken zwanger. Vandaag ben ik de hele dag misselijk en duizelig. Gelukkig is het weekend en m'n man thuis. We willen het nog niet vertellen aan familie, maar stel dat ik morgen weer zo beroerd ben. En die kans is natuurlijk groot gezien de hormonen nog flink gaan stijgen. Hoe zorgen jullie voor je peuters? We hebben nog een tweeling van net twee, een best groot huis en er komt vrij veel op mij neer door de week want m'n man heeft lange reistijd. Over een week heeft hij vakantie maar ja, ik moet wel wat zelf overbruggen. Tips??
Wat niet gaat, gaat niet . Hormonen kunnen je echt erg ziek maken, dus maak het je zo makkelijk mogelijk: veel filmpjes, bankhangen e.d. Makkelijke maaltijden, even maar geen huishouden doen. Ik heb bij mij 2e ook matrasje in kamer neergelegd. Dan lag ik plat (minder last) en scharrelden kindje om me heen. En toch ook... hulp vragen. Als je niet fatsoenlijk voor je kinderen kunt zorgen omdat je te ziek/duizelig bent, dan hulptroepen inschakelen. Sommige dingen zijn nu eenmaal belangrijker dan het 'geheim' bewaren.
Wij hebben om deze reden besloten het toch al te vertellen met 6 weken. Waren echt van plan te wachten maar ik was zo beroerd. Nu heeft de oudste bijvoorbeeld afgelopen week een middag bij haar nichtjes gespeeld terwijl jongste en ik sliepen. Verder vaak één filmpje aan, ik op de bank en meiden kijken/spelen. En qua huishouden echt alleen het hoognodige. En manlief hangt of vouwt wel eens een was je op. Het is niet anders en het gaat gelukkig over Sterkte ermee!
Ik inmiddels bijna 5 weken. Mijn ouders en zus weten dat we er mee bezig zijn en gaan t dus volgende week zondag vertellen waarschijnlijk. Maar ik af en toe ook misselijk, maar vooral veel moe vooral savonds. Geen tips, dus maar ff meelezen met dit topic. Nadeel is dat mijn man van maandag tot vrijdag werkt tot 5 en ik werk avonden en weekenden, ook erg vermoeiend. Nog lange dagen ook! Kijken hoe ik het sttaks ga doen.
Ik zou het gewoon even rustig aan proberen te doen. Dan maar iets minder poetsen en stofzuigen, daar krijg je ook niets van. Gewoon kijken welke dingen er echt moeten en welke dingen ook wel even kunnen wachten. En wat makkelijker met eten. Je zegt al dat volgende week je man thuis is dan kan hij je ook weer wat helpen. En misschien voel je je na de vakantie wel weer wat beter.
Oke ik heb m'n moeder vanmorgen gebeld of ze voor de kids wil zorgen. Kreeg ze niet gekleed. Zo beroerd Dus heb het m'n ouders verteld hihi. Ze is erg blij, en ik ook. Heb zo'n lieve moeder. Ze is nu voor me naar de apotheek nux vormica halen. Hopelijk helpt me dat wat. Morgenochtend ben ik toch echt alleen.