Pril zwanger en onzeker

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zaza258, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben nieuw in het 'zwanger zijn' forum, dus vergeef me als ik het in het verkeerde onderdeel plaats, maar ik wilde even jullie meningen/adviezen vragen.

Gisteren was m'n NOD en heb redelijke knaltesten. Na aanvankelijke shock en blijdschap begin ik toch opeens onzeker te worden.
    Ik heb vandaag best wel veel krampen, meer dan de afgelopen dagen. Ik ben best bang voor een miskraam want ik ben al een tijdje bezig om zwanger te worden...

En ik gebruik ook utrogestan (moet ik sowieso nog tot de eerste echo doen). Zou dat een eventuele miskraam kunnen tegenhouden? Net als dat utrogestan een menstruatie kan tegenhouden?

Sorry voor al die -misschien belachelijke- vragen, maar ik hoop dat jullie antwoorden/adviezen me een beetje kunnen helpen. Alvast dank!

2. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik weet niets over utrogan, maar ik had ook veel menstruatie achtige krampen na een knaltest! Verder had ik geen symptomen.

3. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik weet ook niets over de utrogestan maar die krampen horen er echt bij!

4. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Hier ook, tweede zwangerschap en bij beiden krampen. Je lichaam gaat meteen aan de slag om een goed thuis voor je kleintje te vormen. Probeer ondanks de krampen een beetje te genieten en die krampen trekken vanzelf weer bij.

5. Paz

Paz Niet meer actief

Hier ook vanaf de positieve testen krampen. Maakte me eerst bang, maar nu voelt t ook wel 'fijn'.. het gevoel en idee dat je lichaam aan het werk is, dat er iets groeit en gebeurd :)

Maar het is dubbel.
    Voel je niks ben je bang, voel je juist wel wat ben je ook bang..
    Het blijven zenuwslopende weken!

6. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me gelukkig weer een beetje gerust. Gelukkig hoort het erbij.
    Het is zo nieuw allemaal!

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ja het hoort er bij! Ik heb deze krampen met 10 weken nog gehad, en nu heb ik ook weer andere rare pijntjes waar ik onzeker van word. Houd het vertrouwen in je lijf, het zal vast goed blijven gaan!

8. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ps mijn ervaring is dat het lastig is om weer vertrouwen in je lichaam te krijgen na de mmm. Geef het de tijd en bespreek dit ook met je gynaecoloog of verloskundige. Zo mocht ik extra naar het hartje luisteren en bieden ze ook een luisterend oor. Op die manier bouw je toch weer dat vertrouwen op!

9. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Jeshh, dank je wel voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk, de mmm heeft me flink onzeker gemaakt over mezelf. Wat fijn dat jouw gyn en verloskundige zo begripvol zijn! Ik moet nog tot 10 april wachten voor ik iemand spreek, maar dan zal ik m'n zorgen wel uiten.
    En in de tussentijd maar proberen van het beste uit te gaan. Ook al ben ik inmiddels getraind om juist van het ergste uit te gaan (zelfbescherming).
    In ieder geval is het toch een geruststelling te lezen dat krampen vrij normaal zijn :)

10. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    ZaZa van harte gefeliciteerd!!! Kom je meekletsen in het zwangerschaps clubje, wanneer ben je uitgerekend? er is een november/december groepje en daarin zul je waarschijnlijk veel herkenning hebben

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit en ik herken je angst helemaal. Moest ook tot de eerste echo utrogestan gebruiken (maar ipv toen te stoppen heb ik het doorgebruikt tot 12 weken, wel flink afgebouwd).
    Ik was ook super onzeker en tsja: utrogestan houdt idd een bloeding tegen als de miskraam veroorzaakt wordt door een mislukte innesteling. Dat zei mijn gyn ook. Er werd óók bij verteld dat de meeste miskramen veroorzaakt worden door een aanlegfout en áls het mis gaat dan houdt zelfs utro het niet tegen.

Ik geloof heilig in utrogestan want ben de eerste ronde dat ik er - op eigen initiatief - mee begon zwanger geworden. En zie banner, morgen alweer 17 weken. Ik vond het ook niet zo vreselijk om te gebruiken. Hou gewoon altijd schone inlegkruisjes bij de hand en het valt hartstikke mee 😉

12. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ook ik herken het.. Zo lang moeten wachten, eerste onderzoeken gedaan maar nu gelukkig toch spontaan zwanger.. Maar die wat als....? Die eerste weken mogen van mij snel om gaan 😉 Toch probeer ik zoveel mogelijk te genieten. Lukt het ene moment beter dan de andere

13. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Wat fijn, al die ervaringen! Ik ben blij om te horen dat het er allemaal bij hoort, de krampen maar ook de onzekerheid. Dat stelt me gelukkig weer gerust.

Nina, bedankt voor je antwoord over de utro. De opmerking dat een miskraam wel door de utro heen zou komen is wel een goede. Die zal ik onthouden! Dank je!

Yasmientje, ik ben uitgerekend op 30 november, dus ik zal me snel melden :)

Overigens heb ik 10 april mijn eerste echo. Dan zou ik -uitgaande van de IUI- 6 weken en 4 dagen zwanger zijn. Spannend!!

14. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben 29 november uitgerekend en zou ook graag meekletsen. Waar vind ik die groepjes?

15. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dan gaan we vrijwel gelijk op Princess! Wat grappig.
    Wanneer heb jij je eerst echo?

Yasmientje; ik kon de groep ook nog niet vinden, dus her zou fijn als je het nog even kan laten weten waar het staat en wat de titel van het topic is (sorry, een newbie hier;))

16. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Zaza, geen idee. We konden kiezen met 8 weken inwendig of 10/11 gewone echo. We gaan maar heel braaf wachten op de gewone echo. Ondertussen bericht gedaan naar de vk maar is nog even afwachten wanneer we daar terecht kunnen.

Ik heb de club ondertussen gevonden onder 'clubs' (zelfde rijtje bovenaan als forum). Daar staat hij als tweede aangegeven. Heb me aangemeld maar ben nog niet toegelaten. (Ook pas gister avond laat aangemeld hoor)

17. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83

Deel Deze Pagina