Waar laten jullie je dochtertje (of zoontje kan natuurlijk ook) van ongeveer 9 maanden mee spelen? Ze kan nog niet kruipen en ligt veel op haar buik in de box of op een kleed. Ik merk dat veel wegrolt of weggeschoven wordt waardoor ze er niet meer bij kan. Wat is op dit moment uitdagend speelgoed voor haar?
Ik heb een zoontje.. maar ik denk dat jouw dochtertje ook wel met een autootje kan/mag spelen toch?.. Hier een toettoet autootje, keukenrol (om mee te trommelen), knuffel, knisperboekjes(nu hij sinds kort tijgert vind hij dat wel minder interessant), tractor met dieren erachter maar ook een spiegel vind hij erg leuk. Wij hadden een spiegel op de grond staan en daar gierde hij het altijd van uit, als hij naar zichzelf keek... nu hij kan tijgeren is dat alleen niet meer handig natuurlijk. Ook hadden we een lieveheersbeestje met muziek, figuurtjes e.d gekocht (eigenlijk vanaf 12 maanden) en daar kon/kan hij ook erg lang mee zoet zijn.
Hier is favoriet: een luier; pak billendoekjes, een plastic lepel, een kussentje van een stoeltje, een flesje met een beetje water (dop er op), tijdschriften kapotscheuren, kortom: alles wat geen speelgoed is Ze kan kan ook nog niet kruipen. Van speelgoed vindt ze stapelbekers wel leuk, om vast te houden, op te sabbelen en twee tegen elkaar aan slaan.
Ik zou ook niet veel gaan investeren in speelgoed. Maar iets waarmee ze geluid kunnen produceren vinden ze op die leeftijd erg leuk als ik het me goed herinner. Idd blokjes (tegen elkaar slaan) of van die bliebspeeltjes of knisperboekjes?
Ik maakte voor mijn neefjes en nichtjes altijd zelf een rammelaar. Gewoon een klein cola flesje (of iets wat daar op lijkt) met droge rijst of macaroni erin. Dop dicht tapen en spelen maar!!! Sommige hebben hem nog!
Haha hier precies hetzelfde eigenlijk Alles wat geen speelgoed is vindt hij prachtig. Ik investeer ook geen gel din speelgoed op het moment, want hij is er heel snel op uitgekeken. Reclamefolders vindt hij het allerleukst, die kraken leuk en zijn makkelijk te verscheuren