Help!! Ben ontslagen!!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by an12, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. an12

an12 Actief lid

Dec 3, 2011
    487
    0
    16
    Female
    huismama
    overijssel
    nou ik zit tot vrijdag in de ziektewet. heb gister mn uitzendbureau al wel gebeld, en zij gingen kijken of er iets anders voor me was..maarja uitzendbureau's zeggen zo veel de laatste tijd, maar daar schiet je ook niet echt mee op. tenminsten dat is mijn ervaring. vrijdag bel ik het uwv ook op om mn ziektemelding stop te zetten. en dan ben ik van alles af. dan heb ik tenminste niks geen gestress of wat dan ook aan mn kop:p..kga gewoon lekker genieten van mn zwangerschap. en als er ergens nog een leuke vacature komt zou dat ook fijn zijn.

@debby82: ik ben daar begonnen in aug. 2011. daarvoor ben ik ong een jaar thuis geweest ivm psygische problemen. maar daarvoor heb ik vanaf mn 16e gewerkt zo ong. mmmm misschien kan ik dus wel langer een uitkering krijgen dan maar 3 maand. dankje voor de tip. als ik morgen het uwv op ga bellen dan zal ik dat gelijk even navragen. volgens mij kunnen hun dat ook nazien toch??

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

ze mogen je niet ontslaan vanwege je zwangerschap, maar ze mogen het dus wel ergens anders op gooien..in dit geval je gezondheid
    dus het kan gewoon :)

& anders gooi jij het toch op ziek zijn door zwangerschap? krijg je ook gewono een uitkering..
    of ziek zijn door iets anders...
    is misschien een beetje lullig maar de wereld is hard tegenwoordig dusja

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

#23 Behappy, Apr 26, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 26, 2012
    ik ben eind juni mijn baan ook kwijt ..omdat mn werkgever het niet om ijn zwangerschap gooit maar idd ook op mijn gezondheid..

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Wat je je alleen niet realiseert is dat juist door die onverschilligheid van 'dan blijf je toch lekker ziek' je het verpest voor de rest. Nog even en er is geen enkele werkgever meer die een zwangere in dienst wil houden.

Ziek blijven terwijl je dat niet bent vind ik echt niet kunnen. Zeg dan gewoon gelijk waar het op staat. Namelijk dat je gewoon niet WILT werken! Want zo komt het wel op mij over.

Maar dit even off topic dus niet gericht aan TS.

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

vervelend dat het zo op jou overkomt, want zo bedoel ik dat verder niet.
    Ik zelf heb vanaf juli gewoon weer werk , maar tegenwoordig wordt er wel zo gespeeld.
    Heb zelf 1,5 bij het uwv gewerkt en dan kwam je vaak dit tegen, maar als ik dan naar de verhalen luisterde kon ik mij er ergens ook wel in vinden. Als jij afhankelijk bent van een inkomen, en anders met je baby op straat staat..maar soms werd er ook nee gezegt.

maar iedergeval , ga in gesprek anders met het uwv, en leg voor wat er gebeurd is. zij kunnen je daar wel verder helpen

wens je verder heel veel suc6 !!

6. an12

an12 Actief lid

Dec 3, 2011
    487
    0
    16
    Female
    huismama
    overijssel

het heeft niets met onverschilllig te maken.
    de enige die tegenwoordig erg onverschillig (en egoistisch!) zijn, zijn de werkgevers. ze kijken alleen maar naar hun cijfertjes en letten niet even op de persoon die dit werk voor hun doet. en dit maakt mij en velen met mij zo frustrerend, dat er geen beetje respect of blijk van waardering is. (niet bij alle bedrijven, dat weet ik. maar de meesten denken toch echt wel zo!!) maarja..ik ga me er neit meer druk om maken. morgen handel ik alles af en bel ik idd het uwv op om te vragen of wat ze voor me kunnen betekenen.

7. an12

an12 Actief lid

Dec 3, 2011
    487
    0
    16
    Female
    huismama
    overijssel
    dit topic maggesloten worden hoor!!

Share This Page