Even een spoed vraagje! Mijn dochter had maandag voor het laatst gepoept en vandaag heeft ze al 3 poepluiers. Ze krijgt borstvoeding en heeft dus altijd lekkere spuitluiers.. Wanneer heeft ze nu diarree? is dat dit al of moet het dan echt erger zijn? Wij moeten ivm medicijn gebruik van ons meisje extra alert zijn op diarree vandaar dat het spoed is!
Vaker poepen is niet meteen diarree, is het dunner of bijvoorbeeld schuimig? Andere kleur dan normaal? Plast ze nog goed? Als ze nog gewoon goed plast en de consistentie van haar ontlasting is ook niet anders, dan zou ik me geen zorgen maken.
Diaree gaat vaak gepaard met buikkrampen en dan lekker een broek vol Verder diaree kan niet veel kwaad als ze genoeg drinken. Mocht het een bacterie zijn dan moet het eruit dus gepoept worden. Als je evt. bang bent voor overloop diaree dan moet je letten op echt waterdunnen diaree, maar dat lijkt me erg sterk bij borstvoeding.
Na 3 poepluiers is het gelukkig opgehouden, dus zal wel geen diarree zijn geweest. Ons meisje heeft door haar medicijnen meer kans op een lage bloedsuikerspiegel dus daarom moeten we extra alert zijn.
Gelukkig maar. Diarree ruikt ook altijd anders (zeg maar gerust stinkt), is misschien ook een goede graadmeter voor een volgende keer.