Ik lees even mee, want ik herken je verhaal. Heb verder niet echt iets anders toe te voegen dan de anderen al hebben geschreven. Sterkte met het slaapgebrek in elk geval. Zelf begin ik ook aardig aan het eind van m'n latijn te raken
Hier hebben wij precies hetzelfde gehad en bij ons kwam het door reflux maar ook omdat hij zichzelf steeds wakker sloeg en daar ook van schrok. Wij laten hem sinds eind januari in de puckababy slapen en dat werkt echt fantastisch. Hij slaapt sinds dag 1 in de puck door! Reflux is nagenoeg over maar dat heeft niks met de puck te maken. Puckababy bakerzak, baby slaapzak en wikkeldoek. Sterkte!!
Ik had precies hetzelfde probleem met ons zoontje van nu bijna 10 maanden. Elke nacht moesten we er 20 keer uit, inslapen ging prima. We werden echt helemaal gek en waren uitgeput. Ik heb hier ook een keer een topic over geopend. Toen hij 8,5 maand oud was, ging het van de 1 op andere nacht beter, ongeveer 5 keer per nacht eruit. Sinds een paar weken slaapt hij door! Geen idee waardoor het nou komt... Wij hadden ook al het medische uitgesloten, en 1 nacht laten huilen, vond dit vreselijk. Heeft ook echt niet geholpen. Heel veel succes, want het is echt slopend.
@Cos Kma lijkt me toch onwaarschijnlijk, behalve tijdens het slapen is het echt een supervrolijk meisje en huilt ze eigenlijk nooit! Dan zou ze er overdag toch ook last van moeten hebben? @Fransa, ja soms denk ik ook wel dat ze zo snel gaat dat ze 's nachts alles verwerkt. Het verschil met ons meidje is wel dat ze overdag heel vrolijk is en verder helemaal niet gespannen of gefrustreerd overkomt, alleen wordt ze altijd heel onrustig en paniekerig wakker... @Sanne76... heftig he??! jij ook sterkte.. @Blije doos.. zo'n puck a baby bakerzak is maar tot 6 maanden.. en daarna hebben ze een slaapzak, maar dat lijkt me niet heel veel anders dan een gewone slaapzak. @debster2009, goed om te horen, want dan is er hoop ik hoop zo dat het bij ons ook zo gaat!!!! bedankt voor al jullie reacties en als er nog meer mensen met tips/ideeën zijn.. alles is welkom!
ow ja.. nog een vraagje; ik denk zelf toch ook echt wel aan reflux, maar wanneer groeien ze hierover heen? En als ik naar de kinderarts ga, dan doen ze toch meestal onderzoek? Alleen die onderzoeken zijn vaak nogal pijnlijk of niet? Vind ik zo sneu.. (ja elke nacht pijn is ook sneu..)
Ze zeggen dat het met een jaar over is als het klepje goed sluit en als ze meer zitten. Hier geen onderzoek geweest hoor, ze rook zuur en we kregen eerst via de huisarts een maagzuurremmer. Later pas bij kinderarts voor koemelkallergie. De slokdarm kan inmiddels wel al behoorlijk ontstoken zijn! Ik ben van huisarts veranderd omdat ik geen verwijzing kreeg en na maanden tobben eindelijk serieus genomen bij nieuwe huisarts; ik belde donderdag, kon vrijdag bij nieuwe huisarts terecht en we zaten op maandag bij de kinderarts. Is wel drastisch maar wij bleven tegen een muur lullen! Sterkte!
Nog een misschien raar idee, maar zou je een speen introduceren? Hier baby 8 maanden die ook verder blij etc is maar die in bed zuigbehoefte schijnt te hebben en bijna elke avond na 45 min een speen wil en dan verder slaapt. Succes in elk geval!!!
@Frannie82, dan hebben we het langste stuk i.i.g. achter de rug.. maar idd.. dan kan de slokdarm al wel goed ontstoken zijn als osteopaat niet werkt ga ik direct naar een kinderarts. Verschil he, van huisarts?!! Zou toch niet zo mogen zijn! @michl, een speen wil ze niet. Vanaf het begin af aan weet ze die niet in te houden. Ze speelt er wel mee, maar zuigt er niet op.. heel apart Maar bedankt voor de tip..!
Krijgt zij medicijnen voor reflux? Ik denk echt dat je kind pujn heeft, ze wirdt niet voor haar lol gillend en krijsend wakker! Ik weet niet of je de volgende dingen hebt gedaan: - door kno-arts laten onderzoeken. Vooral omdat het van liggen komt; - jou en haar voeding helemaal koemelk/soya/ei vrij maken. En dan zeker 6 weken lang. Dat zij overdag vrolijk is zegt niks hoor - goede refluxmedicatie geven. Veel kinderen hebben tot 1,5jaar medicijnen nodig.
weer even een update.. Ben maandag weer bij de huisarts geweest. Ik heb aangegeven dat ze echt pijn heeft en dat ik anders een verwijzing wil naar de ka. Hij schreef direct medicijnen voor, voor reflux. Losec.. Ze krijgt ze vanaf maandag en vanmiddag heeft ze gewoon 3 uur achter elkaar geslapen!!! Dat is nog nooit voorgekomen. Ze ligt nu ook nog te slapen en dat mag echt een wonder heten. Durf nog niet helemaal blij te zijn.. maar krijg er wel hoop van Alleen wordt wel ontzettend verdrietig van het idee dat ze dus 8 maanden lang pijn gehad heeft! Arm, arm meisje Maar hopelijk wordt het snel beter!!!! BEdankt voor al het meedenken!
Weer ff up... Ben maandag begonnen met losec en gisteren weer naar de osteopaat geweest. Merk helaas nog geen verschil... Ze ligt nu weer bij mij te slapen, zoals iedere avond. Zijn er andere mensen met ervaring met losec of de osteopaat? Wanneer gingen jullie verschil zien? Ben eigenlijk zooooooo moe.... Tis nu al ruim 8 maanden zo... Zou zo graag een avondje op de bank willen doorbrengen of een nachtje willen slapen... Hoop dat er mensen zijn die me over hun ervaring willen vertellen!!! Bedankt vast
Heb de topic niet door gelezen maar zijn der oren weleens nagekeken? Als al het medische is uitgesloten dan zou ik de paar minuten regel inlassen. Bedritueel, eigen bedje, liedje kusje slaap lekker en om de zoveel minuten even sao geven en slaap lekker en weglopen. Het is een gewenning nu en je kindje moet leren dat ook eigen bedje veilig is om in te slapen.
Als ze in eerste instantie wel beter is gaan slapen van de medicatie, denk ik toch echt dat je wel op het juiste spoor zit. Ik vind het, met de winderigheid en zo, ook wel erg klinken als een allergie. Zoals Adi al aangeeft zou ik je voeding koemelk/soya/ei vrijmaken (misschien even een diëtiste mee laten kijken, want zit zowat overal in) en er rekening mee houden dat het geruime tijd duurt voordat je borstvoeding vrij is van sporen. Het kan dus, helaas, lang duren voordat de klachten helemaal over zijn, ook al komt het wel hiervan. Verder heb ik geen ervaring met zo'n slechte slaper. Mijn zoontje is ook geen goede slaper, wordt nog steeds vrijwel elke nacht een keertje wakker en rond jou dochter haar leeftijd was het ook nog wel gemiddeld een keer of drie. Hij wordt ook een stuk rustiger wakker, wilde gewoon een beetje bv om terug in slaap te kunnen komen. Maar ik ben ook van mening dat een kindje niet zomaar gaat krijsen en gillen. Ik zou haar dan ook nooit laten huilen.
Ben inmiddels bijna twee weken bezig met losec. Het gaat nog heel wisselend... De avonden zijn soms al wel wat beter. Dan slaapt ze soms wel twee uur achter elkaar door! Daar zijn we al heel blij mee. De nachten worden alleen nog niet echt beter. Hoe lang zou het moeten duren voordat het helemaal beter gaat? En zijn er producten waar ze extra last van kunnen krijgen? Ik had laatst twee keer yoghurt gegeven en die nachten waren drama. Ik dacht dus misschien dat het daarvan kwam. Toch lijkt me KMA niet logisch... Overdag huilt ze nooit. Ti's echt een slaapprobleem.. Dan kan het toch geen KMA zijn? Bedankt weer voor jullie ervaringen en tips!
Je geeft nog BV lees ik? Kan jij niet een weekje kolven en haar pepti geven? Dan weet je meteen of het in de allergiehoek zit! Als het daarvan wel beter maar niet superveel gaat dan zou je nog iets sterkers bij de ha/ka kunnen vragen. Gewoon om te proberen! Als het dan echt koemelk oid is kan je altijd nog kiezen wat jij wil met bv/kv(BV is wel echt heel erg goed voor je kindje, helemaal met allergie, maar het is wel zwaar denk ik zo'n dieët). Ik weet trouwens niet precies hoe het zit met allergieën bij babys, kan zich volgens mij op heel veel manieren uiten. Maar ik weet wel dat ik zelf als ik koemelk drink juist snachts heel veel buikpijn heb! Dus tsjah, het zou wel kunnen hoor. Snachts komen je darmen tot rust en gaat je lichaam in een andere "stand" en misschien kan zij door de allergie bijvoorbeeld die ruststand niet in?