Hallo dames, Ik zit even met een groot probleem waar ik onwijs onzeker door word. Ik ben in het begin van de 3e week van mijn pil strip 2 pillen vergeten. Ik heb die 2 pillen allebei in genomen en die avond gewoon verder gegaan met de pil strip. Ik heb toen die avond onveilige seks gehad (stom ik weet het) maar we hebben die dag er op wel meteen een MAP gehaald. Ik heb daarna gewoon seks gehad zonder condoom omdat ik eigenlijk wel denk dat ik niet vruchtbaar ben in de 3e week.. Maar nu dan het probleem, ik ben de dag ongesteld geworden dat ik altijd word, maar ik ben heeeeeel minimaal ongesteld. Echt enorm weinig in vergelijking met wat ik normaal ben. En daarnaast heb ik nu sinds 3 dagen last van opvliegers, buikpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Ik ben nu al niet ongesteld meer terwijl ik het normaal hevig ben tot de dag dat ik weer met mijn nieuwe strip begin. (Ik werd donderdag ongesteld en ben het nu niet meer) Normaal word ik het donderdag en is het woensdag pas echt over. Ik heb de dag nadat ik ongesteld werd een test gedaan en deze was negatief, maar ik ben nu echt onwijs bezorgt. Ik wil graag mijn verhaal kwijt en mijn vriend wil dat ik morgen ochtend test, en dat ga ik ook doen, maar ik wil weten of iemand dit kent... Groetjes Eliza
Volgens mij als je de pil in de 3e week vergeet kan het niet zo heel veel kwaad. Daarbij heb je de MAP gehaald die BOM vol hormonen staat waardoor je cyclus in de war gegooid word en je dus ook wat minder ongesteld kan worden. De klachten die je hebt kunnen dus ook van het hormoon uit de MAP komen. En omdat je test negatief is denk ik helemaal dat je er vanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent.
Ja maar het probleem is dat ik op internet lees dat als je veel lichter ongesteld bent als normaal, de MAP waarschijnlijk niet heeft gewerkt.
Maar als hij niet werkt en je test is negatief ben je alsnog niet zwanger. Dus dan kun je dat los laten zwanger ben je niet.
oke, dus het kan niet zijn dat het nog zo pril is dat de test het nog niet kan zien? (Het is zo'n goedkope van de kruidvat)
Er wordt geadviseerd pas 19 dg na onveilige seks te testen of minimaal 2 wk erna. Je test dus denk ik nog te vroeg. Je kunt alleen maar afwachten ben ik bang
De MAP schopt je cycles behoorlijk in de war dus denk dat , dat het is. Test over een weekje nog eens, negatief? Don't worry
Oh dus is het niet verstandig om morgen te testen? Ik weet niet welke keer seks het zou kunnen zijn want het was niet 1 dag zeg maar.. In ieder geval ook 3 weken geleden
Als het 3 weken geleden is had je nu wel iets moeten zien op een test. Ik denk dat je niet zwanger bent hoor.... Je hebt de map geslikt en die kan ervoor zorgen dat je cyclus in de war is.
Nu is het inmiddels 2 weken en 4 dagen geleden, Ik heb 3 dagen geleden getest. Maar alsnog ben ik echt heel onzeker. Ik heb nog nooit zo sterk gedacht dat ik zwanger was, dit vanwege die rare opvliegers, dit is toch niet normaal?
Als het van een zwschap was had je dit op een test moeten zien. Zo snel kwaaltjes hebben en negatieve testen klopt dan niet. Misschien ben je gewoon ziek? Anders moet je je ha vragen om een bloedtest als je de testen niet vertrouwd. Maar die wat jij gebruikt hebt zijn erg gevoelige en betrouwbaar.
Oke dankjulliewel. Ik ben wel iets gerust gesteld, wel ga ik morgenochtend nog even voor de zekerheid testen. liever zekerheid als niet haha.
Denk je dat de test nu niet betrouwbaar zal zijn dan? (Mijn vriend wil namelijk heel graag dat ik morgenochtend test)
Morgen gewoon nog eens testen, al denk ik dat de kans dat je zwanger bent minimaal is. De MAP is een hormonenbom en kan allerlei bijwerkingen hebben die je kan verwarren met zwangerschapssymptomen. (opvliegers, misselijkheid, gespannen borsten etc.) Het kan je cyclus in de war schoppen waardoor je ook meer of juist minder bloedverlies kan hebben. En als je zo in spanning zit over een eventuele zwangerschap, kan dat ook weer invloed hebben. Dus morgen testen voor je gerustheid en dan loslaten. (en natuurlijk nu goed opletten dat je geen pil meer vergeet.)
Oke, dankje Ik test morgenochtend! Wel vreemd dat ik op internet lees dat als je menstruatie lichter als normaal is, de kans dat de MAP niet heeft gewerkt groot is.. En ik ook weer lees dat het een bijwerking is.. heel verwarrend
Ik zat net nog even te lezen, maar heb je na de MAP nog onbeschermde s.eks gehad? Tijdens het innemen en tot de volgende menstruatie ben je overigens onbeschermd en moet je dus een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.