Ik heb jullie raad of advies nodig. Ik heb al vanaf dinsdag continue harde buiken en dan heb ik het ook benauwd, misschien komt dat benauwde omdat die buik dan opzwelt en tegen m'n longen aanduwt? Vanochtend werd ik wakker omdat ik het benauwd had en weer een harde buik had. Ik heb m'n huisarts gebeld, de assistente zou vragen of hij vanmiddag terug belt. Ik vroeg nog aan die assistente of ik anders beter langs de poli gyneacologie moest gaan omdat ik vanmiddag toch in het ziekenhuis moet wezen ( vriendlief mag weer naar de kaakchirurg ) dit hoefde niet volgens haar. Ik weet nu al dat ik afgewimpeld word vanmiddag, dat ik rust moet houden bla bla bla......maar ik heb gisteren en vandaag echt niets gedaan ( ja koopjes gescoort op internet voor de baby ) Maandag sta ik sowieso voor controle ingepland op het spreekuur, maar ik vind het maar niets dat ik zo vaak last heb van harde buiken en die benauwdheid ( af en toe kan ik niet eens normaal praten zonder te hijgen ) Ik heb hier ook geen ervaring mee, wat adviseren jullie me? Als hij niets doet dat ik dan morgen naar de huisartsenpost bel?
Hoi Hoi Doen je harde buiken ook echt pijn? Zo ja dan zou ik gelijk je verloskundige/gyn bellen, maar begrijp dat je onder controle van de ha staat??? Dat benauwde is normaal, heb ik ook, maar dat komt doordat de baby nog hoog ligt, zodra hij in gaat dalen krijg je weer wat meer lucht... Doordat je dan een harde buik krijgt gaat je baarmoeder strak staan zeg maar en kun je het nog benauwder krijgen.... Hoop dat je er iets aan hebt maar ik zou iig bellen en zeker als je het zelf niet vertrouwt, liever 10x te veel as 1x te weinig
Bij mij komt het omdat de baby nog te hoog ligt (gyna heeft het wel nagekeken hier)... is ook wel door het weer denk ik... echt laf buiten.. ge zou voor minder slecht worden
Ik herken je klachten wel. Zijn het echt harde buiken of een strakke, gespannen buik? Ik heb gisteren de vk gebeld, omdat ik sinds dinsdag ook continue strakke/ harde buiken had. Ik ben zelf nogal een sprietje en alles wat ik aangekomen ben zit aan de voorkant. Mijn lijf krijgt het nu letterlijk te zwaar. Zij gaf aan dat ik echt regelmatig rust moet nemen en dan ook echt plat moet gaan liggen, omdat dit het enige moment is dat mijn lijf niet hoeft te dragen. Ze gaf ook aan dat ik bij twijfel altijd moet bellen. Dus gewoon bellen als je jezelf er niet goed bij voelt!
ik heb het benauwde ook. vooral als ik met iemand praat ben ik snel buiten adem. Komt omdat je inderdaad wat minder ruimte hebt. harde buiken heb ik ook, heeft bij mij waarschijnlijk te maken met de groei. als je het niet vertrouwd, dan zeker aan de bel trekken en je neit af laten schepen. liever een keer te veel kijken dan 1 keer te weinig.
Echt waar? Ik kan dat echt niet meer, krijg het Spaans benauwd als ik plat op mijn rug (of hoe dan ook) lig. Alleen half zittend (met 500 kussens om me heen) zit nog enigszins comfortabel...
Ja ik sta onder controle bij mijn huisarts omdat we hier geen vk hadden ( nu sinds een paar weken is er een vk begonnen hier ) Die harde buiken doen geen pijn, alleen heb ik het erg benauwd. Ik hoop maar dat het met de groei te maken heeft want een paar dagen geleden met die 3d echo zag de echoscopist dat de baby onderaan de groeicurve zat. Het is hier aardig afgekoeld en het is al de hele ochtend aan het regenen en er staat ook wel een behoorlijke wind, weet niet hoe ik me zou voelen als het weer zo warm was vandaag
Ja, maar zij gaf dat aan omdat ik vertelde dat mijn buik enkel ontspannen is als ik echt lig. Plat, maar ook wel met 2 kussens in mijn rug. Linkerzij is ook goed, maar dat vind ik zelf niet (meer) fijn liggen, ook niet met een kussen eronder. Meneer begint dan meteen als een gek te trappelen, waardoor er dus flink wat gepor tussen mijn buik en het matras ontstaat. Ik moet zeggen dat ik het sinds gisteren ook wel benauwd heb. Van mij mag de kleine snel gaan zakken, zodat maag en longen weer meer ruimte krijgen!!
Hier ook elke dag wel harde buiken. Minste wat ik nog maar opsta wordt hij keihard. Ook het benauwde klinkt me heel bekend. Ik kan niet eens door ademen (tot hele longen gevuld zijn) Vorige week ook flink wat voorweeen gehad. Vandaag controle gehad en kleine man ligt nog verschrikkelijk hoog. Zen koppie ligt niet eens tegen bmm en elke dag wordt het vervelender voor mijn longen/maag. Denk dat het gewoon erbij hoort. Sta ook al helemaal buiten adem als ik een gesprek voer.
Nou ik ben bij de huisarts geweest, hij belde om 16:50 en vroeg of ik nog even langs kon komen. Die harde buiken en het benauwde horen bij het zwanger zijn, zo lang die harde buiken geen pijn doen is er niets aan de hand. Maar ik ben nu opeens wel klinisch geworden, ten eerste omdat ik zwangerschapssuiker heb ( moest 10 juni zo'n test doen in het ziekenhuis ) en ten tweede omdat de baby in een stuit ligt. Ik ben 1 x bij die gyneacoloog geweest voor de termijn echo en ik vond haar echt niet vriendelijk, ze zat me maar een vlokkentest aan te smeren die ik niet wilde ( ook niet laten doen hoor ) ook met die echo was ze niet vriendelijk, omdat ik toen 9 weken was kon ze het nog niet goed zien vanaf de buitenkant en toen kwam ze met die raket aan zetten en ik moest me niet aanstellen.