ontwikkeling.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tatsiana, Apr 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    Hallo
    Ik heb een zoon van 11 maanden.
    Hij tijgert de hele woonkamer Door.
    Maar hij kan niet zitten en ook niet staan.
    Ik maak me een beetje zorgen. Want alle kindjes van zijn leeftijd om me heen staan al en kruipen al.

Iemand tips of adviezen?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elk kindje heeft zijn eigen tempo, ik heb n dochter van 11 maanden ook nog niet staat en niet vaak uit zichzelf gaat zitten, met hulp kan ze prima gaan staan en als ik haar neerzet blijft ze gewoon prima zitten. Daarentegen weet ze wel precies wat ik bedoel, heeft ze een goede fijne motoriek en vermaakt ze zich prima.
    Ik maak me er niet druk om, het is maar net waar de interesse ligt en ieder kind is daar anders in.
    Blijft je kindje wel zitten als jij hem neerzet?

3. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    Nee hij kan niet los zitten als ik hem neerzet.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Moet je zeker niet gaan forceren, als de spieren sterk genoeg zijn komt dat vanzelf. Dl heeft trouwens ook nog lang getijgerd, omdat ze dan lekker snel ging op onze gladde vloer. Op bank , bed of kleed kroop ze gewoon. Dus kan ook door de vloer komen dat ze langer wachten met kruipen.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Mijn oudste kon met 11 mnd ook niet kruipen of zelf gaan zitten. Dit kwam pas even na haar eerste verhaardag.

Je moet je echt geen zorgen maken hoor! Waarschijnlijk is hij in zn hoofdje nu gewoon heel druk met andere zaken bezig. Mijn dochter was ook de langzaamste van alle baby's om me heen, maar het is echt goed gekomen. Zij was juist weer heel snel met praten en misschien daarom wat minder op haar motoriek gericht (of gewoon lekker lui zoals haar mama ;)).

6. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    Bedankt voor de reacties.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    #7 Averlhach, Apr 4, 2015
    Last edited: Apr 4, 2015
    Onze jongste was ook traag met zijn grove motoriek. Uiteindelijk liep hij met 23 maanden los. Met 11 maanden tijgerde hij ook alleen nog maar.

Echter zijn fijne motoriek, wat je dus vaak later merkt, loopt hij voor. Hij praat nu al best goed.

Kijk niet naar wat andere kindjes wel kunnen en jouw kindje niet, maar naar wat jouw kindje kan.

8. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Mijn zoontje liep voordat hij ging kruipen :D
    Tijgeren ging ook zo ontzettend snel

9. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een kindje van 12 maanden die precies hetzelfde kan als de jouwe. Tijgeren (als de beste!) En dat was het. Ze zit wel goed los maar heeft niet door hoe ze zichzelf op moet duwen vanuit ligstand. Idem dus met staan. Zet je haar aan tafel of aan de bank blijft ze goed staan en kan ze ook wel een stapje opzij zetten. Als ze naast me zit trekt ze zich ook aan mij op tot staan. Zal vanzelf wel komen, maak me niet zo druk. Als mensen vragen: loopt ze al? Zeg ik: nee joh! Tijgeren gaat veel sneller!

10. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    Dat is een goeie als mensen dat vragen haha
    Laatste keer bij het cb moest mijn zoon worden gewogen.
    Toen zij die mevrouw hij mag wel op de weegschaal zitten in plaats van liggen.
    Ik zij hij kan nog niet zelf zitten. En ze keek me raar aan..

11. MissSter

MissSter Bekend lid

Feb 3, 2015
    687
    0
    0
    Geen zorgen om maken hoor! Ze doen alles in hun eigen tempo.
    Mijn zoontje was toevallig wel vlot daarmee,
    Maar mijn neefje weer niet, maar die is weer sneller met "kletsen" en dingen na doe etc.
    Elk kindje heeft zijn eigen ontwikkeling en specialiteiten 😉
    Echt niet te veel zorgen om maken..

12. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn meiden waren nog véééééél later met alles dan jouw kindje. Die konden pas met 13/14 maanden stevig zelf los zitten (heb ik het nog niet eens over zelf gaan zitten) en rond een jaar kwamen ze nog nauwelijks van hun plek. De oudste ging met iets meer dan een jaar rollen om door het huis te komen (daarvoor rolde ze ook nog niet allebei de kanten op) en de jongste hebben we na haar eerste verjaardag met een spoor van chipies overgehaald om ein-de-lijk te gaan tijgeren. Uiteindelijk liep de oudste met 2,5 en de jongste met 2 jaar. Maarrrrr... de oudste behoort nu tot de twee beste leerlingen van haar klas en de jongste is zojuist gevraagd voor de wedstrijdzwemploeg. Dat terwijl we liepen bij het jeugdriagg omdat ze niet konden geloven dat dit nog goed ging komen. Bedoel maar...alles kan gebeuren, maak je geen zorgen. Met alles wat jouw kindje nu al kan komt dit heus wel goed!

13. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Heel herkenbaar, hier zei de cb vplk zelfs in het gesprek, mijn collega fluisterde net in dat hij nog niet kan zitten?
    Mijn zoontje kreeg dringend advies voor fysiotherapie, ik twijfelde omdat hij met alles wat later is en ik me daar niet zo druk om maak.
    (Hij had een slechte start etc).

Maar fysiotherapeute gaf aan dat hij wel uit de curve liep maar dat elk kindje zijn eigen tempo heeft.
    En inderdaad, hij is 14 maanden nu; hij kan (zelf gaan) zitten, staan, optrekken, langs bank lopen, kruipen.

Fysio deed alleen observatie, ze gaf geen behandeling of echte tips. Zorg wel dat er meubels zijn waar ze zich eventueel aan kan optrekken maar dat kan niet missen in een huiskamer ;)!

Hier ook leeftijdgenootjes die al veel verder zijn, ken gelukkig ook een meisje die net zo ver is :)!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Share This Page