Heb dit net al in een ander topic geplaatst maar denk dat mijn bericht hier hoort.. Dus hier nog een keer mijn bericht,, Mijn baby is net 5 weekjes oud en hij heeft nu een tijdje al last van berg in zijn gezicht.. Weet nu een week dat het berg is.. Heb van de huisarts een antischimmel crème gekregen wat ook schijnt te helpen tegen berg.. Maar heb het idee dat het niet helpt..krijgt steeds meer gele korsten.. Is de ene plek weg komt de andere..hij heeft het bij z'n wenkbrauwen..z'n oren vooral z'n oorlelletjes.. Lijkt wel schuurpapier.. En naast z'n neus.. Ook krijgt hij nu steeds meer rode droge plekken op zijn wangetjes en heb niet het idee dat dat ook berg is.. Moet woensdag weer naar de huisarts.. Maar hoopte dat jullie misschien tips voor me hebben.. De huisarts zei dat ik geen zeep meer mag gebruiken.. Gebruikte al neutral producten omdat mijn baby ook niet tegen zwitsal kan.. Kreeg hij bultjes van over z'n hele lijfje.. De dokter had het over Balneum badolie.. Is dat wat? Gelukkig heeft hij er geen last van,,. Is verder een heerlijk tevreden kereltje...maar ik vind het zo zielig eruit zien..
Rode plekken en een droge huid, zou het niet ook iets van eczeem kunnen zijn? Van antischimmelcrème tegen berg heb ik ook nog nooit gehoord. Mijn kindjes hadden wel berg, maar dat gewoon met olie 's nachts in laten trekken en dan kon je het de volgende dag weghalen, soms moest je het 1 of 2 keer herhalen. Sterkte ermee!
Balneum is eigenlijk een vette olie. Ik had vroeger (heel erg lang geleden... ) erg veel last van een droge huid en eczeem en kon absoluut niet tegen parfum (zoals in Zwitsal). Ik begreep van mijn moeder dat balneum voor mij de oplossing was, hierdoor kwam mijn huid wat meer tot rust. En als het berg is, dan heeft je kleine er geen last van. Alleen de moeders hebben er last van, omdat het er niet uit ziet...
Seborroisch eczeem (patienteninformatie) Kan gepaard gaan met een schimmeltje soms. Heb je daktacort crème gekregen?
Weet niet of je borstvoeding geeft maar een baby op mijn werk had het ook zo erg en die moeder ging visolie zelf slikken en het knapte er zo van op! Dat is mischien iets wat je kan proberen?
As het berg is zou het toch met olie en schrapen weg moeten gaan. Doe je hem vaak onder de douch/in bad? Ik deed (doe) mijn baby een keer per week onder de douch. Zijn grote zus had vergelijkbare problemen als je zoontje dus ben bj nr 2 extra voorzichtig. En probeer zeep (ook neutral) zo veel mogelijk te beperken, met water worden ze ook echt wel schoon. (ik doe vaak wat haarlotion op z'n shirtje )