Hoi, Ik nam daarnet een hap van een broodje kroket. Zei mijn man ineens wat smaakt dat brood raar! Zit er dus heel lichtjes wat groene puntjes op. Heb echt maar 1 hap op. Kan dit kwaad en is dit gevaarlijk voor de kleine??? Ik hoop ook echt niet dat ik er ziek van word....
Nee dat kan geen kwaad voor de baby! Je hebt een immuunsysteem en die gooit het rechtstreeks in de darm en het komt er dan vanzelf weer uit. Het komt in de verste verte niet bij baby in de buurt.
Ik heb ook wel eens per ongeluk een beschimmelde plak kaas op brood gegeten, wel iets meer dan een hap. Was niets aan de hand, niet ziek van geworden, kindje maakt het goed etc
hi,hi, moet ineens aan een verhaal van mijn moeder denken. Ze lag in het ziekenhuis en moest bevallen van mijn zusje. Ze had sinaasappelsap gekregen, maar dat al een poosje laten staan. Er zat dus ook schimmel in. De zuster zei toen tegen haar: gewoon opdrinken hoor, die schimmels werken hetzelfde als peniciline, dat kan echt geen kwaad. Ik heb zitten rillen toen ze het vertelde. Bah zeg, maar goed dat was dan ook al 20 jaar geleden. Hoop dat de kroket lekker was... hm, daar heb ik nu ook wel zin in!
bleh :x komt wel goed! Ik heb dernet mc donalds gegeten en heb erna 1 uur boven het wc gehangen en derop gezeten.. als jij nog geen klachten hebt kan het zeker geen kwaad!
Het is inderdaad zo dat broodschimmel uit brood gemaakt met bakkersgist penicilline vormt. Het kan helemaal geen kwaad, je zult er niet ziek van worden en je kleintje al helemaal niet. Het smaakt alleen niet zo lekker