Help! Beslaglegging?

Discussion in 'De lounge' started by KanjerB, Feb 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Het gaat over de waterschapsbelasting van vorig jaar. Ik zie net pas dat er een brief is gekomen met een dagtekening van 15-02-2011 in de briefstaat dat als we niet binnen 5 werkdagen betalen de deurwaader aan de deur komt. Het is vandaag al 5 werkdagen geleden.

Het zit zo we kregen een rekening voor de waterschapsbelasting. We hebben een laag inkomen en ik wist dat we in aanmerking zouden komen voor kwijtschelding. Batuhan lag toen in het ziekenhuis en heb verder niks meer gedaan met de rekening (moest namelijk een kwijtscheldingformulier invullen) later kregen we een dwangbevel. Want was de rekening toen helemaal vergeten. Meteen gebeld een kwijtscheldingsformulier ingevuld en opgestuurd. Kreeg toen een brief dat er nog wat ontbrak. Heb ik ook nagestuurd. Verder helemaal niks meer gehoord of ontvangen. Ik ben er vanuit gegaan dat het wel goed zat omdat er al een hele tijd overheen zat. (heel dom, weet ik) maar nu dus de brief die ik te laat heb gezien.

Wat nu? Denken jullie dat ze morgen aan de deur zullen staan?
    Wat kan ik nu het beste kan doen?
    Het gaat om een bedrag van 290 euro. Dat kunnen we nu echt niet betalen.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    dan zou ik even bellen
    2 ze gaan echt niet binnen 5 dagen beslagleggen ..
    dat staat erin om je bang te maken
    gewoon morgen even bellen !

3. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    miss. morgenochtend gelijk bellen???

4. tulip

tulip Niet meer actief

vriendlief heeft er ervaring mee in zn werk en zo snel gaat dat niet. Ze moeten nl een beslagleggingstoestemming van de rechter hebben. Dat kan pas als blijkt dat jullie die 5 dagen overschreden hebben, dat duurt dan meestal nog een week of 2. Dus hij adviseert morgen meteen contact op te nemen.

Soms verleent een rechter die toestemming wel op voorhand, maar dat zal alleen bij grote bedrijven gebeuren.

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ja, ga ik ook meteen doen. Maar wat denken jullie dat ze gaan zeggen? Zou ik nog wel recht kunnen hebben op de kwijtschelding

6. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    inderdaad even bellen en de zaak goed uitleggen.
    Ik hoop dat alles goed uitpakken gaat..
    In het ergste geval dat je wel zult moeten betalen is er vaak wel een regeling af te spreken..
    Maar als je kunt bewijzen dat je kwijtschelding hebt aangevraagd zou ik die papieren ook even boven water halen,.. Dat praat wat makkelijker

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Anders waterschap bellen voor een betalingsregeling? Succes ermee meid :(

8. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    dat hangt er vanaf of jij kunt bewijzen dat jij het op tijd hebt aangevraagd denk ik..
    Maar dat denk ik he;) ik denk wel vaker wat

9. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik zou het eerst maar proberen aan te kaarten om het in termijnen te betalen. Dat kwijtschenden komt denk ik later? :) (terugwerkende kracht) Proberen kun je altijd.

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Dit is rekening voor de regionale belasting groep ofzoiets. Maar wel fijn om te lezen dat het wel langer duurt.

11. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
  12. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ook weer zo een stomme actie van mij. Heb de brief gezocht waarin staat dat het kwijtscheldingsformulier wel binnen is maar dat er stukken ontbreken. Maar die heb ik waarschijnlijk ook weggegooid.

Trouwens allemaal super bedankt voor jullie reacties.

13. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat verklaard het dus... :(
    Moest je die stukken aanvullen, en dat heb je niet meer gedaan...
    Ik zou bellen en echt een smeekbede gaan doen (als je begrijpt wat ik bedoel!)
    Ze moeten je toch (als je de spullen aanleverd) toch kwijtschelden. Ik weet niet of er al kosten zijn gemaakt door de gemeente? (beslaglegging)
    Succes, en er is echt wel een oplossing!!!

14. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Helaas heb ik heel veel ervaring met dit soort dingen en bij mij komen ze al 2 jaar beslag leggen, dus dat duurt nog wel even.

15. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik heb bij een deurwaarder gewerkt en het gaat idd niet zo snel met beslaglegging. Het is 'dreigbrief' om je bang te maken, want velen reageren na zo'n brief.

Meteen bellen en hopelijk komen jullie tot een oplossing. Succes!!

16. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik zou trouwens niet afwachten of eht echt wat langer gaat duren;) maar gelijk bellen..
    Dat je die brief kwijt bent is wel vervelend..
    Want als er niks genoteerd staat moeten ze afgaan op je mooie ogen en dat zullen ze waarschijnlijk niet doen..
    Ik zou nog eens mijn hele administratie op de kop gooien om te kijken of je echt niet wat kunt vinden..
    En vraag bij het bellen even of je anders opnieuw kwijtschelding aan kunt vragen..
    Leg ook even de situatie uit (je zoon in het ziekenhuis)

17. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    beslaglegging loopt meestal niet zon vaart hoor heb er helaas ook ervaring mee en zelfs schuldhulpverlening zegt het is gewoon dreigen ...

maar ik was dus zelf ook vergeten de kwijtschelding aan te vragen en ging meteen op de site van de gemeente kijken nav je topic en ik kan het zo online aanvragen, pff als ik dat eerder had geweten had ik het wel meteen gedaan..
    stelde het steeds uit ivm dat hele gedoe aan kopieen maken .. maar je kunt het zo inscannen hier en meteen versturen online..
    maar bedankt voor de eyeopener want anders was ik het dus ook vergeten!!!
    succes met bellen zal wel loslopen dekn ik hoor!

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    İk heb ze net gesproken. Ze hadden wel het formulier voor kwijtschelding binnen. Alleen de gevraagde stukken niet. :( en daardoor is hij afgewezen. Kwijtschelding gaat nietmeer lukken. Omdat die van dit jaar vandaag of morgen binnenkomen. Maar ik heb een betaalregeling gekregen voor 3 maanden en ze gaan eind maart beginnen met afschrijven. :( ik vind het wel heel erg balen. Maar ja het kan helaasniet anders :(

die van dit jaar maar meteen aanvragen dan.

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dat is balen zeg! hier stond bij de aanvraag wat ik net online zag ook dat als de aanslag van voor 31 juli (ofzoiets) was je voor 31 dec aangevraagd moest hebbe en als het daarna was binnen 5 dus ik was nog op tijd gelukkig..
    en die van 2011 stond er idd ook al die was overigens een stuk hoger omdat we hier in mei zijn komen wonen dus geen volledig jaar..
    en daar stond dagtekening 28feb bij dus die zal idd een dezer dagen in de bus vallen die heb ik ook meteen ingevuld. wou eigeniljk alles per mail sturen..
    maar toen zag ik dat je ook kopieen van ej bankafschrift moet insturen en die moet ik toch eerst uitprinten om ze te scannen dus ik dacht dan stuur ik het wel per post gewoon!

vanmiddag even alles bij elkaar zoeken en kopieren, hopelijk werkt mn printer nu wel mee want die had nogal wat kuurtjes anders moet ik het van de week maar even ergens anders uitprinten ..

20. vive2

vive2 Fanatiek lid

Mosterd na de maaltijd, maar toch: Beslaglegging betekent niet dat je huis wordt leggehaald. Als de man wel beslag kwamm leggen, dan wordt er eerst gekeken naar wat je hebt en wat waardevol kan zijn tijdens een veiling. Denk aan taxatie. Er wordt geinventariseerd als het ware en gekeken wat het de deurwaarder oplevert. Als je uiteindelijk niet betaalt dan wordt het geveild/executieverkoop. Daar gaan weken -al dan niet maanden- overheen en ook dan heb je nog de tijd de schuld te voldoen mits je niet uit je eigen financiƫle macht (onder curatele, faillisement rechter) bent gezet.
    Beslaglegging wordt gedaan om onder druk te zetten en om te voorkomen dat je spullen gaat wegsluizen. Op moment van beslaglegging zijn de spullen bezit van de deurwaarder maar blijven gewoon bij jou in huis staan. Je mag ze gewoon gebruiken, alleen niet verkopen of wegdoen.
    Als je vervolgens betaalt, wordt de beslaglegging opgeheven.

Share This Page