Ik denk dat ik dit heb, het is een beetje rood/gevoelig en ikviste er net opeens heel wat pus uit! Moet ik nu naar de dokter of gaat het vanzelf over? Heb het nog nooit gehad dus geen idee haha. En wat kan ik er zelf aan doen? xx
Water koken en af laten koelen en dan voorzichtig daar je oog mee schoonmaken. Theezakje er in en op je ogen leggen ( groene thee of kamille) helpt ook goed.
Gek antwoord dit, maar onze hond heeft dit dus nu ook haha! Rood oogbolletje en idd pus dat eruit kwam...heerlijk...ook nog nooit eerder mee gemaakt bij mezelf of bij hem. Gisteren druppels van de dierenarts gehad en dat helpt als een trein. Misschien als het echt erg eruit gaat zien of vervelen even langs de drogist/apotheker voor druppels? Of bellen met de assistent om te kijken of je voor zoiets een recept nodig hebt? Van de theezakjes ga ik onthouden, mocht het ooit bij onszelf gebeuren! Hopelijk niet.
Sowieso niet meer met je vingers in je ogen zitten. Geen oog make-up gebruiken. En ik zou toch wel langs de dokter gaan, die kan je een oogzalf voorschrijven die super werkt. Misschien ook zonder recept te kopen, dat moet je even navragen. De naam weet ik niet meer, wel weet ik nog dat het een zalfje was.
Water koken en af laten koelen hoeft nietmeer. Als je 30sec de kraan laat lopen is het ook schoon water. Verder als je echt last er van hebt en pijn zou ik een belletje naar de dokter doen, die schrijft dan een oogzalf en met 2 dagen is het dan zo goed als weg.
Hier beide kinderen er last van vanwege een verkoudheid. Idd met afgekoeld gekookt water en een watje het schoonhouden. Zeker geen warm water uit de kraan.
Koud water uit de kraan uiteraard Dit is wat bij ons is voorgeschreven door verpleeghuisarts op mijn werk. Dus wij doen al tijden niet meer anders.
Oke die met dat water ga ik proberen!! Huisarts kun je eigenlijk bij ons niet meer bellen vrijdag na 13:00 alleen voor spoed. Maar het kan dus geen kwaad om tot maandag te wachten? Mits het niet heel erg wordt natuurlijk
Soms werkt alleen schoon maken, en je merkt gauw genoeg waneeer dat niet het geval is want dan wordt het alleen maar erger.
Hier ook gehad vorige week, eerst zoon toen ik. Even een paar dagen schoon houden met schoon water, likje creme s avonds onder mijn oog omdat het ging irriteren van alle tranen en geen lenzen in. Na een paar dagen was het weer over.