Borstonderzoek

Discussie in 'De lounge' gestart door Lalahoffstie, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Hallo allemaal,

Woensdag heeft de huisarts een knobbeltje gevonden in mijn borst en nou moet ik dus een borstonderzoek. Ze heeft wel uitgelegd wat er gebeurd maar nou ben ik wel benieuwd hoe andere vrouwen dit ervaren hebben?

Pijnlijk? ongemakkelijk? bang?

Bedankt voor de reacties alvast !

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik lees mee !! heb een knobbeltje van ongeveer 1cm

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kan een echo krijgen, dat is pijnloos

je kan daarvoor/daarna of alleen,een mammografie krijgen. dan leggen ze je borst 1 voor 1 op een soort plaat, en dat machine drukt je borst vrijwel plat, dat voel je wel ff, maar doet niet super pijn. dat is een soort röntgenfoto

als daar iets verdachts op word gezien kunnen ze een biopt nemen
    ze verdoven dan je huid en ''schieten'' dan met een naald in je borst die er een hapje weefsel uit neemt, dat is geen pretje

heel veel succes, hopelijk is er niks aan de hand

ik heb al een keer of 5 een mammografie en echo gehad. mijn moeder een biopt en dat vond ik wel akelig om te zien en vond ze ook niet prettig, maar de echo en mammografie stelt niet veel voor vind ik

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb vorig jaar een mammografie en een echo gehad. ik heb de mammografie niet als pijnlijk ervaren. ze zeggen wel dat als je borsten groot zijn dat het dan minder pijnlijk is. gelukkig was de uitslag bij mij goed. ik hoop dat de uitslag bij jou ook goed is. succes!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Denk dat het verschilt per vrouw en per borst.
    Pas geleden mammografie gehad, vond het vreselijk veel zeer doen, zweet brak me uit en ik viel bijna flauw van de pijn. Alleen mn andere borst voelde ik dan weer stukken minder pijn!!

T schijnt niet zo betrouwbaar te zijn voor je 30ste ivm dikker weefsel. Als ik dat had geweten had ik dit onderzoek liever overgeslagen. Vond het echt geen pretje.. Dan had ik liever een echo gehad.

6. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Ja ik ben nog maar 20 en niet zulke grote borsten. Ik ben wel een beetje angstig! ze vertelde van te voren een paracetamol te nemen voor de pijn en dat hij inderdaad wordt plat gedrukt.

Vinden jullie het trouwens ook ironisch dat de afkorting voor een tumor RIP is?

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hier al vanaf dat ik 21 ben (nu 25) div keren een mammografie gehad en echo, de mammografie is niet echt heel prettig maar pijnlijk nee dat niet. Bij mij is het wel iets gevoelig door cysten.

Deel Deze Pagina